Storing vectra z22yh

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Storing vectra z22yh

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361068
    djpauluz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2017

      Beste Leden,

      Vanmorgen toen ik de snelweg op reed gaf de auto opeens een hik tijdens het optrekken en daarna ging het storingslampje branden. Er was geen sprake van noodloop en ben dus eerst maar weer terug naar huis gereden. Daarna met de op-com het volgende uitgelezen:

      Aantal opgeslagen foutcodes:1

      P1191 – Brandstofdruksysteem, storing
      (52) – Niet aanwezig

      Daarna weer een stuk gaan rijden en een paar keer flink doorgetrokken in de toeren en toen was er niks meer aan de hand. Storing en het lampje ook niet meer terug gekomen. Heeft iemand hier een verklaring voor? Of is dit toch het begin van een kapotte hogedrukpomp of brandstofregelaar?

      #18361079
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Jep meestal hogedrukpomp, regelaar en/of sensor storing.

        Met de opcom drukken uitlezen, staat een gewenste en een actuele druk, deze moeten nagenoeg gelijk zijn.

        In de regel is het, druk te hoog regelaar stuk, druk te laag pomp stuk, welk merk pomp heb je Siemens of Continental?

        Je kan eerst nog eens proberen het brandstof filter te vervangen, ook het lagedruk gedeelte kan stuk aan het gaan zijn( pomp in de tank)

         

        #18361087
        djpauluz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2017

          hey @opeltje17,

          bedankt voor je reactie. Ik heb er een continental pomp op zitten. Heb gister de pompdruk uitgelezen en kon niet echt een noemenswaardig verschil zien in de actuele druk en gewenste druk. dit was wel bij stationair moet ik zeggen. Is het verstandig dit op bij hogere toeren uit te lezen?

          En hoeveel verschil in druk is nog normaal te noemen?

          Het gekke is dat hij dit 1 keer deed gister. Na het wissen van de storing ben ik nog eens de snelweg op gegaan en zelfs doorgetrokken tot bijna maximum toeren en niks aan de hand dat is het vreemde er van. Maar met mijn geluk zal vast de pomp langzaam aan het overlijden zijn.

          #18361088
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Ja ook op toeren uitlezen, juist omdat de pomp dan druk moet leveren!

            9 van de 10x is de pomp stuk, je krijgt ook vaak eerst misfire codes dan gaan mensen eerst bougies en bobine vervangen, en dan uiteindelijk komt er een P1191 code.

            Tank je zelf euro 95? Het beste is om in deze motor brandstoffen te gebruiken zonder ethanol!

            #18361090
            djpauluz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2017

              @opeltje17

              Ik tank alleen BP Ultimate of euro 98 omdat ik weet dat E10 erg slecht is voor de pomp.

              Helaas zijn we wel in polen op vakantie geweest en daar was alleen benzine te krijgen met 5% ethanol en duitsland ook trouwens dus we hadden daarin geen keus helaas.

              Verder nog geen misfires of iets gehad. Alleen 1 keer een hik en storing gister en daarna niks meer aan de hand ook geen noodloop of niks en hij geeft nog voldoende vermogen lijkt het.

              Ik ga hem straks eerst eens uitlezen op hoge toeren en zal je laten weten hier wat de afwijking was misschien kan jij daar wat uit opmaken.

              #18361093
              djpauluz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 May 2017

                @opeltje17

                Bij deze een filmpje van de meetwaarde. In mijn ogen schommelt hij wel ietsje maar lijkt aardig mee te lopen met de gevraagde druk. ik hoor graag wat jij er van vind.

                #18361105
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Pomp druk is goed, hoe oud is je brandstof filter?

                  Ik tank altijd gewoon 95 met 5% ethanol, met m’n andere z22yh is het ook 63K goed gegaan. Dus van die paar x tanken zal het niet komen.

                  Het probleem doet zich nu dus gewoon niet voor, dus lastig diagnose te stellen, heb je enig idee hoeveel km’s de pomp gelopen heeft?

                   

                   

                  #18361106
                  djpauluz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 May 2017

                    @opeltje17

                     

                    Ik denk dat het brandstoffilter nu ongever 1,5 jaar oud is. Hoeveel de pomp heeft gelopen durf ik niet te zeggen. Als de continental de originele nog is heeft hij 211000 gelopen maar hij ziet er vrij nieuw uit dus leek mij dat hij al een keer vervangen was al weet ik dat niet zeker.

                     

                    Als ik het nog een keer weer merk zal ik de pompdruk direct weer eens uitlezen.

                    Hij had wel een week stil gestaan dus misschien heeft er een beetje lucht of een vuiltje ingezeten.

                    #18361181
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      [quote quote=18361090]duitsland ook trouwens dus we hadden daarin geen keus helaas.[/quote]

                      In Duitsland verkopen de meeste pompen gewoon super plus 98 (zonder ethanol) en als je het niet vertrouwd dan ga je naar de Aral voor Ultlimate102 of Shell V-Power Racing.

                      #18361279
                      djpauluz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 May 2017

                        @opeltje17

                        Even een update:

                        Heb dit weekend zo’n 600KM gereden en niks meer aan de hand. Tot nu lijkt het dus een eenmalig dingetje geweest te zijn.

                        Heb wel via marktplaats een complete brandstofrail op de kop kunnen tikken voor 45 euro inclusief injectoren , drukregelaar en sensor.

                        Nu had ik idee om deze injectoren te laten reviseren en eventueel de complete rail te gebruiken als het probleem zich nog eens voor doet.

                        Nu is alleen de vraag moeten deze injectoren geprogrammeerd worden of zit hier geen code op?

                        #18361283
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          Injectoren gaan bijna nooit stuk, dus daar zou ik niks mee doen, mocht je nog een keer de storing krijgen kan je altijd de regelaar en sensor van je ”nieuwe” rail monteren op je huidige.

                          Injectoren demonteren is ook niet zo gedaan, zitten meestal vast gerot in de kop en er zijn volgens mij ook nog verschillende type injectoren geleverd op de YH

                          Maar toch is het 9 van de 10x de hogedrukpomp(helaas)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.