Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Gegevens diensten
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 maart 2020om 14:13 door FransS.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2018 om 15:47 #18353446
Goedendag,
Mijn vraag gaat over het IntelliLink 5.0 systeem. In het systeem heb je een gegevensdiensten lijst (benaderbaar via het “!” symbool rechtsboven). Wanneer ik vervolgens naar Data en Services ga staat hier vermeld dat de aangesloten services niet zijn geactiveerd.
Door op het wereld bol symbool te drukken wordt er een activatie procedure gestart, maar zonder resultaat. In de handleiding staat niets vermeld over deze optie. Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg. Mark
5 maart 2018 om 14:04 #18353483Ik zie bij mij ook niet het wereld bol symbool ?, als ik bluetooth zoeken kies dan ik mijn IPhone kiezen en een vinkje zetten bij internet gebruiken maar als ik het opgeslagen heb en weer terug ga is het vinkje weer uit? Kan dus eigenlijk niets doen met deze pagina in het menu.
Ik heb trouwens ook iets anders, heb altijd het gevaren driehoek symbool boven in het menu staan, als ik daar op klik dan kan ik mobiele radar / flitspaal etc kiezen en opslaan. Dit werkt volgens mij ook niet, want hij doet er verder niets mee. Ik kan het ook niet vinden om het symbool uit te schakelen, verder zou er een database moeten zijn van flitspalen enzo maar hij zegt bij mij dat de database niet aanwezig of geïnstalleerd is.
5 maart 2018 om 14:11 #18353484Het wereld bol symbool wordt volgens mij pas zichtbaar als je een gegevens verbinding heb via je telefoon. Het vinkje bij Internet kan je pas zetten of wordt gezet, nadat je Tethering via Bluetooth heb geactiveerd op je telefoon (zie link).
https://support.apple.com/nl-nl/HT204023
6 maart 2018 om 09:37 #18353513Klopt, ik heb tethering aangezet op de telefoon en krijg nu ook het symbool, hij start de activatie maar gaat naar een paar seconden terug naar het vorige scherm?
7 maart 2018 om 13:34 #18353564Bij mij gebeurd hetzelfde.
7 maart 2018 om 14:10 #18353568Vanmiddag contact opgenomen met Opel NL en deze vertelde mij dat de gegevensdiensten door de dealer moeten worden geactiveerd. Ik wacht nog op een reactie vanuit de dealer.
8 maart 2018 om 09:11 #18353595Laat mij even weten wat de dealer zegt, dan kan ik ook contact opnemen.
23 maart 2018 om 15:18 #18354110Van de week ben ik bij de dealer geweest en deze heeft het eea uitgezocht. Helaas geen oplossing. Ik heb nog een case lopen bij OpelNL en als het goed is krijg ik hier maandag een reactie van terug.
Wel wist de dealer mij te vertellen dat de gegevens diensten een optie zijn welke zijn meegekomen uit de Peugot 3008, maar deze waarschijnlijk niet door Opel worden ondersteund.
21 juni 2018 om 18:04 #18357555AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beste Grandlanders, iemand nog wijzer geworden bij een dealer of het werkend gekregen?
22 juni 2018 om 08:51 #18357586Toevallig ben ik gisteren terug gebeld door de Opel klanten”service” en deze vertelde mij dat de functie niet wordt ondersteund door Opel en dat het een optie is welke is overgekomen vanuit de Peugot 3008.
23 juni 2018 om 17:33 #18357646AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mwgk83 bedankt voor je reactie, dit had ik ook min of meer vernomen van de garage via Opel. hopelijk geven ze binnenkort het gewoon vrij, en geven ze de klanten gewoon de mogelijkheid om zelf een abonnement hiervoor af te sluiten.
Op de website van tomtom staat overigens wel de navigatie van de Peugeot welke dus identiek is.
Ps. de Peugeot dealer kan het ook niet vrij schakelen, er is navraag gedaan.
23 juni 2018 om 17:41 #18357647AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik denk dat hier onder de kloe staat:
PEUGEOT CONNECTED SERVICES (is de tomtom hd traffic en Gevarenzones)
U beschikt gedurende 3 jaar over een gratis abonnement op al deze servicesi. Na deze periode kan het abonnement, tegen betaling, worden verlengd. Dankzij de bij PEUGEOT Connect SOSi inbegrepen simkaart werkt het systeem autonoom, zonder bijkomende kosten.Komt rechtstreeks van Peugeot website, de Grandland en Crossland kunnen ook immers geen adressen via onestar laden. Er is simpel weg gewoon geen communicatie mogelijkheid (klinkt gewoon erg bizar gezien Onestar en Wifi in de Opel) die werkt tussen de Intellilink 5.0 (Basis Peugeot) en Onestar (Opel). :toppie: :good-job:
24 juni 2018 om 10:44 #18357679Maar stel dat het geactiveerd kan worden? Wat zou je er dan aan hebben?
Kun je dan internetten op je scherm? Lijkt me toch vrij zinloos of niet?
24 juni 2018 om 15:06 #18357690AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mijn “oude” TomTom had ook deze services (volledig gratis) geintegreerd. Wat ik lees komen de services van de Opel Navi hiermee overeen. Met deze services werd realtime via een internetverbinding (hotspot van mobiel) de verkeerssituaties en gevarenzones op de route weergegeven en geüpdatet. Lijkt mij, zeker als het Opel systeem een TomTom systeem is, een waardevolle aanvulling. Overigens werkt de huidige weergave van filevorming op de Opel Navi (helaas ) ook prima.
25 juni 2018 om 21:31 #18357740[quote quote=18357690]Mijn “oude” TomTom had ook deze services (volledig gratis) geintegreerd. Wat ik lees komen de services van de Opel Navi hiermee overeen. Met deze services werd realtime via een internetverbinding (hotspot van mobiel) de verkeerssituaties en gevarenzones op de route weergegeven en geüpdatet. Lijkt mij, zeker als het Opel systeem een TomTom systeem is, een waardevolle aanvulling. Overigens werkt de huidige weergave van filevorming op de Opel Navi (helaas ) ook prima.[/quote]
Dat zelfde kun je ook met Waze via Android Auto regelen.
Werkt perfect. Ik gebruik niet anders meer.
4 juli 2018 om 15:39 #18358052Volgens mij zou dit gewoon moeten kunnen werken (indien nodig via thetering van je mobiel). Toch te bizar voor woorden dat OPEL een PSA systeem in z’n auto’s stopt en dan niet de features aanbiedt die erbij horen terwijl je display vol staat met TomTom live symbolen die dus niks doen! Ik heb er geen bezwaar tegen om voor het activeren van TT live te betalen want het zat nu eenmaal niet in de deal maar enige inspanning van OPEL die de Grandland naast de 3008 / 5008 neerzet is wel op z’n plaats.
Vraag mij alleen nu af hoe we OPEL zover kunnen krijgen echt wat te gaan doen. Iemand een idee?
Ik heb overigen het idee omdat ze met OPEL CONNECT gaan beginnen in de 2019 modellen deze wel de TTlive feature standaard zullen krijgen.
Het is toch te bizo
6 juli 2018 om 21:31 #18358134Bij de 3008 word dit via Tomtom geregeld.
Volgens mij kun je beter bij tomtom aankloppen dan bij opel.
Als je auto bij TT bekend is, dan zal het activeren werken.
https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/maps-services/shop/live-services/opel/
10 juli 2018 om 16:52 #18358244Op de website van TomTom kan je controleren of je systeem geschikt is door het invullen van de eerste twee cijfers van het serienummer van je navigatiesysteem. Waar kan je het serienummer vinden?
11 juli 2018 om 01:22 #18358267Dit was het antwoord van Tom Tom in verband met de extra betalende diensten voor mijn intelilink 5.0
HI Philip,
In dat geval dien je inderdaad contact op te nemen met je dealer, dit gaat helaas niet via ons. Sorry.Wel wens ik je een prettig weekend toe!
Pjotr Tom tom
13 juli 2018 om 10:06 #18358339Ik vraag mij dan echt af waar deze tweet dan op slaat, van de officiele Opel twitter account.
No it's not optional, the TomTom HD Traffic feature comes as standard in the Grandland X!
— OPEL (@Opel) August 7, 2017
Er staat toch echt, the TomTom HD Traffic feature comes as standard in the Grandland X!
16 juli 2018 om 15:20 #18358475[quote quote=18353483]Ik zie bij mij ook niet het wereld bol symbool ?, als ik bluetooth zoeken kies dan ik mijn IPhone kiezen en een vinkje zetten bij internet gebruiken maar als ik het opgeslagen heb en weer terug ga is het vinkje weer uit? Kan dus eigenlijk niets doen met deze pagina in het menu. Ik heb trouwens ook iets anders, heb altijd het gevaren driehoek symbool boven in het menu staan, als ik daar op klik dan kan ik mobiele radar / flitspaal etc kiezen en opslaan. Dit werkt volgens mij ook niet, want hij doet er verder niets mee. Ik kan het ook niet vinden om het symbool uit te schakelen, verder zou er een database moeten zijn van flitspalen enzo maar hij zegt bij mij dat de database niet aanwezig of geïnstalleerd is.[/quote]
@Dennis voor het DRIEHOEK symbool boven in je venster de volgende oplossing: je kunt deze eenvoudig uitschakelen door in het menu van de NAV te kiezen voor KAART en dan de eerst keuze “Melden van risicozones toestaan” uit of niet aan te vinken.2 maart 2020 om 14:13 #18372828Ga eerst na of je auto geschikt is voor Opel Connect. Dat kan je vinden op je myopel.nl account. Je moet je auto laten verifiëren. Dit kan ook on-line. Waarschijnlijk ter controle dat de auto bij jou hoort. Vervolgens kan je de Opel Connect services activeren: Live Navigatie en Voertuigstatus en informatie. Deze activatie aanvraag wordt binnen 1 – 2 dagen door Opel per e-mail bevestigd met een factuur van €0 omdat de eerste 3 jaar gratis is. Als dat allemaal gedaan is moet je de Opel app installeren op je telefoon. Hierop kan je zien dat de diensten idd geactiveerd zijn en ook vermeldt de app middels een link waar je nieuwe FW en kaarten voor je infotainment/navigatie kan ophalen. Vervolgens ga je met je telefoon in de auto zitten, en koppel je met bluetooth. Let ook op dat je op je telefoon bluetooth tethering hebt aangezet zodat je infortainmentsysteem via je bluetoothverbinding toegang heeft tot het internet van je telefoon.
Als je nu het scherm op je infotainment opzoekt van Status aangesloten services dan moet daar “Aan” staan en bij Beschikbaarheid internetdiensten “Beschikbaar” staan. Vergeet ook niet het vinkje te zetten bij Versturen van gegevens toestaan.
Of je dataverbinding is gelukt kan je controleren of je in het navigatiescherm het TomTom Traffic symbool ziet i.p.v. TMC.
Succes!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.