Goedendag mensen op Opel Forum,
Ik heb een vraag over een Opel Movano 66kw 90pk 2.2Dti van bouwjaar 2003. Hier hebben wij de cilinderkop van vervangen alleen toen wij de oude cilinderkop eraf haalden stond de motor wel op bdp. Omdat wij op dat moment nog geen timing gereedschap hadden hebben we de motor op bdp gezet aan de hand van de markering op de krukaspoelie.
Nu echter met het monteren van de nieuwe cilinderkop kwamen we erachter dat we de nokkenassen 180 gr door moesten draaien om zo de timingtools te kunnen plaatsen, alleen wat we niet hebben gedaan is de krukas ook 1 slag extra door te draaien wat we zijn vergeten!
Over bovenstaande kwamen we pas achter toen we klaar waren en de motor niet aan wou slaan. Is het mogelijk dat het tandwiel van de inspuitpomp nu 180 graden uit het lood staat omdat wij de krukas niet ook die extra slag hebben gegeven???
Denk dat dit type werkt met een sensor op de hogedrukpomp?
Alle tips zijn graag welkom, gr Kevin :help: