Gewoon uit interesse. Ik heb vernomen dat de meeste koppen van de ecotec familie met elkaar uitgewisseld kunnen worden.
Ik ben in het bezit van een C16NZ die ik goedkoop met weinig kilometers heb kunnen overkopen.
De C16NZ is ingebouwd in een Kadett C1 uit 1975.
Waarom?
Er rijden al ontzettend veel Kadettjes rond met een gietijzeren 2 liter. Het is een logge motor met veel gewicht.
Voor mij liever een lichtere motor met aluminium. Via een pasplaat is deze aan een Getrag 5bak gekoppeld.
De ontsteking is vanwege plaatsgebrek aan de andere zijde van de motor passend gemaakt. Hij heeft nu 4 motorfiets carbs, maar ze zijn een kwel om af te stellen.
Ik zou graag naar een opstelling gaan met dubbele Webers. Probleem is echter dat ikzelf geen spruitstuk in elkaar ga beunen, en het liefste dit kant en klaar koop.
Dit is wel leverbaar voor eender welke 16 klepper, maar niet voor een 8 klepper(risse-motorsport).
Mijn oog is gevallen op een goedkope 16 klepper die ik vrijwel gratis mag hebben, maar kan ik hier iets mee?
Wat zou er moeten veranderen, en kom je met de zuigers er niet tegenaan?