Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Lambnasondes waardes
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 mei 2017om 12:31 door crunch81.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2017 om 13:18 #18343158
Goedemiddag beste mensen,
Ik stel een algemene vraag hier over Lambnasondes. Ik hoop dat er iemand hier is die er verstand van heeft. Ik heb een Insignia waar twee Lambnasonde sensoren inzitten, 1 voor de kat en 1 erna. Ik verdenk een of allebei dat deze defect zijn omdat ik een gigantisch hoog benzineverbruik heb en de auto houd in en stottert soms bij optrekken in de derde versnelling vanuit lage toeren.
Ik heb met een ODB2 bluetooth module de sensoren uitgelezen. Ik heb gelezen dat de sonde een Voltage moet schommelen tussen de 0,1 V en 0,9 V. Een van de twee doet dit inderdaad maar de andere niet, deze blijft hangen op exact 0,5 V. Kan ik hiermee de conclusie trekken dat deze defect is of hoort het zo dat een van de twee een constante 0,5 V voltage heeft?Btw: voor mensen die zeggen dat ik in het verkeerde forum post, dat klopt, maar dit is een algemene vraag en hier krijg ik 10 dagen eerder antwoord.
Bedankt voor eventuele reactie’s.
10 mei 2017 om 17:17 #18343164Is ok. 0.5 vast is een betje raar, maar ok, tussen ok waardes.
10 mei 2017 om 18:40 #183431701ste lambda moet schommelen idd tussen de 0.1 en 0.9V de 2de lambda moet rond de 0.5V aangeven dus goed!!
10 mei 2017 om 20:43 #18343178Bedankt mensen voor jullie reactie. Kan ik met deze waardes concluderen dat de sensoren goed zijn of kan het ook nog zo zijn dat de voltages goed zijn maar dat de sensoren toch niet goed meten en voor problemen zorgen in de auto? Als ik namelijk de stekker van de lambnasonde lostrek en er zo voor zorg dat de auto in de noodloop gaat rijden heb ik geen problemen met stotteren maar dat zegt natuurlijk weer niks over het feit dat het dan zeker met de lambdasondes te maken heeft….
11 mei 2017 om 22:38 #18343224Lambda’s zijn goed ja!
Je zegt optrekken in z’n 3 met lage toeren, dat lijkt me een ontstekings probleem bougies/bobine eventueel luchtmassa meter.
11 mei 2017 om 23:12 #18343226dont mind my 2 cents.. maar ik denk eerder idd lucht massa meter of klopsensor… ( als je motor een klopsensor heeft..) een bobine die kapot gaat is vaak blijvend als die eenmaal begint
12 mei 2017 om 15:37 #18343256Bougies, Bobine, MAF sensor, MAP sensor zijn vervangen. Dat heb ik als eerste gedaan om het probleem op proberen te lossen. Ik ben nu bij de lambnasondes aangeland. Weet iemand of ik een klopsensor heb wat Bart zegt? en/of eventueel nog een aanvulling voor wat het zou kunnen zijn? In de noodloop geen problemen….
13 mei 2017 om 17:10 #18343297Ik heb deze informatie nog gevonden in Global TIS. Ik weet niet of ik het goed lees maar ik lees dat allebei de Lambnasondes Voltage moet varieren tussen 10 en de 1000 MV?
HO2S 1 of HO2S 2 Sensor
50-850 mV en variabel
Het scangereedschap toont een bereik van 0-1.106 mV. Parameter verwarmde lambdasonde 1 (HO2S 1) of verwarmde lambdasonde 2 (HO2S 2) staat voor de uitgangspanning van de uitlaatlambdasonde. De spanning schommelt constant binnen het bereik van 10 mV tot 1.000 mV bij bedrijf in een gesloten circuit.
Is er iemand die het anders leest?
Update: Omschrijving is onduidelijk in Opel Tis. Waardes zoals Opeltje zegt moeten 100 % kloppen, ook op andere fora van andere merken hebben ze het exact over deze waardes. Lambnasondes zijn zeker goed.
14 mei 2017 om 09:23 #18343315Mogelijk de oplossing van inhouden gevonden, eerst dit uitvoeren.
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170514/caba1746555763c409795f9d10f96490.jpg[/IMG]
20 mei 2017 om 12:31 #18343580Dit heeft het probleem deels opgelost, het is een stuk minder nu
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.