Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Compressie meting X16XEL
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 februari 2017om 21:45 door
Vinci.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2017 om 21:07 #18339239
Ik bezit een Astra G Caravan uit 1999 met een X16XEL motor.
echter heb ik geregeld plots witte rook pluimen uit me uitlaad als ik stil sta.
ik wil mijn Distributie riem gaan vervangen, en eerst door iemand even een Compressie test laten doen.
als de compressie te laag is kan de kop er gelijk eventueel af, zo niet is dat niet nodig.iemand in de Omgeving Delft die een compressie meting zou kunnen doen ?
alvast vriendelijk bedankt voor de reacties
23 februari 2017 om 08:23 #18339248Kop eraf bij te lagen compressie? Waarom zou je dat doen, het is maar de vraag waardoor dat is.
Bij de X16XEL vaak door zuigerveren die versleten zijn.Eerste wat ik eens zou doen is charterventilatie controleren (Tenzij hij koelvloeistof verbruikt, dan koppakking vervangen).
Maar wit pluimen bij koude (Vochtige omstandigheden) is niet raar.23 februari 2017 om 11:09 #18339250oke, dus dat hoort.
ik ben bang dat de koppakking lekker is, als hij uit staat komt er nog rook uit af en toe.
ik moest voorheen koelvloeistof geregeld bijvullen, na ik stop oli lek er ingegooit heb is oli verbruik verminderd en ook de koelvloeistof blijft redelijk op pijl.komende weken ga ik weer bij lucht inlaad geheel proberen te reinigen, ook het spruitstuk, de throtllebody is paar maanden geleden gedaan en nog steeds schoon na mijn weten.
maar als er compressie verlies is dan doe ik niet zoveel meer aan deze motor, en kan ik kijken voor een anderen.
auto is immers bijna 18 jaar oud26 februari 2017 om 21:45 #18339438[quote quote=18339248]Kop eraf bij te lagen compressie? Waarom zou je dat doen, het is maar de vraag waardoor dat is.
Bij de X16XEL vaak door zuigerveren die versleten zijn.Eerste wat ik eens zou doen is charterventilatie controleren (Tenzij hij koelvloeistof verbruikt, dan koppakking vervangen).
Maar wit pluimen bij koude (Vochtige omstandigheden) is niet raar.[/quote]
Heb twee weken geleden nog iemand geholpen met een koppakking bij een X16XEL in een Corsa. Die had 273.000km op de klok en had de hoonsporen nog in de cylinderwanden staan, kan me dan wel voostellen als het onderblok zo hard is dat de zuigerveren sneller gaan, maar was wel positief verbaasd alsnog!
Ook bij deze was de carterventilatie verstopt, en had ook onder in de verbinding vanuit het carter naar de kleppendeksel een flinke klodder mayo. Hebben gelijk olie ververst en ventilatie goed vrij gemaakt en daarna ree die weer als nieuw!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.