Luchtinlaat

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277439
    martiiniioo
      Lid sinds:
      18 September 2013

      Goedendag,

      Ben in het bezit van een Astra g cabrio Z20Let met leh turbo, injectoren en lmm, op de bank van EDS 269 pk verkregen, nu heb ik de inlaat veranderd naar een direct air intake met een 1.9cdi luchtbak. Maar mijn vraag is nu zou ik meer baat hebben bij een Pipercross cone luchtfilter inplaats van het idem inlegfilter.

      #18323384
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        een kegeltje is vaak een no go.. omdat deze warme lucht aan kan zuigen al weet ik zo niet of dat bij een turbo motor ook zo is als deze een intercooler heeft.. ik denk het niet
        je moet alleen wel een manier bedenken door middel van een buis of iets om voldoende lucht bij de turbo te krijgen

        #18323385
        z20leh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 November 2011

          had ook een pipercross en nooit meer!

          #18323386
          martiiniioo
            Lid sinds:
            18 September 2013

            @z20leh wrote:

            had ook een pipercross en nooit meer!

            Oehh dat is schrikbarend :shock:

            #18323387
            z20leh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 November 2011

              klopt.

              is een duure luchtfilter geweest.

              #18323388
              omegast
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 December 2014

                gewoon bij die cone luchtfilters uit de buurt blijven :puke dikkere troep bestaat er niet volgens mij . zelf heb ik in twee verschillende auto,s inlegfilters van cotton green gehad.maar naar mijn mening weinig verschil met standaar filters .

                #18323389
                martiiniioo
                  Lid sinds:
                  18 September 2013

                  Dan hou ik het lekker bij m’n cdi luchtbak, nu nog de twijfel om de dumpvalve terug aan te sluiten.. Zie het voordeel er niet van. Behalve de psssst

                  #18323390
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    dumpvalve blaast de opgebouwde ongebruikte turbodruk af om minder stress op je turbo en opvolgende onderdelen te verminderen..
                    verder qua pk`s zal je niet veel merken.. vergroot alleen de levensduur van je turbo met een beetje..

                    #18323391
                    omegast
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 December 2014

                      @bart-gsi wrote:

                      dumpvalve blaast de opgebouwde ongebruikte turbodruk af om minder stress op je turbo en opvolgende onderdelen te verminderen..
                      verder qua pk`s zal je niet veel merken.. vergroot alleen de levensduur van je turbo met een beetje..

                      en je krijgt er zo,n lekkere THE FAST &FURIOUS gevoel van … :jerry

                      #18323392
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        lol.. ja en heb je op eens 10 versnellingen om een vrachtwagen in te halen :P ( fast and the furious 1)

                        #18323393
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          @bart-gsi wrote:

                          dumpvalve blaast de opgebouwde ongebruikte turbodruk af om minder stress op je turbo en opvolgende onderdelen te verminderen..
                          verder qua pk`s zal je niet veel merken.. vergroot alleen de levensduur van je turbo met een beetje..

                          Stel je hebt een auto met een turbo,.. en je wilt er toch wel iets meer uithalen,.. waar kun je dan aan denken.. juist: een Dump-Valve.. een ventiel dat er voor zorgt dat het teveel aan druk bij het overschakelen kan verdwijnen uit het systeem. Zodoende blijft je turbo op snelheid en duurt het bij het opnieuw intrappen van het gas minder lang voordat de druk weer is opgebouwd. Dit heeft weer als voordeel dat het ‘turbo-gat’ wordt verkleind,.. iets wat weer gunstig is voor de acceleratietijden en indirect ook voor de levensduur van de turbo.

                          #18323394
                          Corsa_GSi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Ik zelf heb deze op de turbo zitten:
                            http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            Prima ding gaat al goed tot 470pk op de C20LET.

                            #18323395
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              correctie.. onjuiste info

                              #18323397
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Nee Servaas (Corsa_GSi) heeft gelijk.

                                Belangrijkste van een Dump valve is de gang in de turbo houden om hem op gang te houden.

                                Waste gate is de druk afregeling van de turbo.

                                Deze laatste heb ik een regelbaar ventiel tussen zitten bij mijn diesel, waardoor de maximale druk hoger is (1,6bar tegenover de standaard 0,6bar overdruk).

                                Alleen word bij een diesel geen Dumpvalve geplaatst omdat deze geen smoorklep heeft.

                                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                #18323396
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  aahh ok.. op die fiets.. heb m`n tekst al verwijderd…

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.