Luchtinlaat

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 14 reacties.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277439

    martiiniioo
    • Topics 1
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      18 September 2013

    Goedendag,

    Ben in het bezit van een Astra g cabrio Z20Let met leh turbo, injectoren en lmm, op de bank van EDS 269 pk verkregen, nu heb ik de inlaat veranderd naar een direct air intake met een 1.9cdi luchtbak. Maar mijn vraag is nu zou ik meer baat hebben bij een Pipercross cone luchtfilter inplaats van het idem inlegfilter.

    #18323384

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    een kegeltje is vaak een no go.. omdat deze warme lucht aan kan zuigen al weet ik zo niet of dat bij een turbo motor ook zo is als deze een intercooler heeft.. ik denk het niet
    je moet alleen wel een manier bedenken door middel van een buis of iets om voldoende lucht bij de turbo te krijgen

    #18323385

    z20leh
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 126
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 November 2011

    had ook een pipercross en nooit meer!

    #18323386

    martiiniioo
    • Topics 1
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      18 September 2013

    @z20leh wrote:

    had ook een pipercross en nooit meer!

    Oehh dat is schrikbarend :shock:

    #18323387

    z20leh
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 126
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 November 2011

    klopt.

    is een duure luchtfilter geweest.

    #18323388

    omegast
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 237
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 December 2014

    gewoon bij die cone luchtfilters uit de buurt blijven :puke dikkere troep bestaat er niet volgens mij . zelf heb ik in twee verschillende auto,s inlegfilters van cotton green gehad.maar naar mijn mening weinig verschil met standaar filters .

    #18323389

    martiiniioo
    • Topics 1
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      18 September 2013

    Dan hou ik het lekker bij m’n cdi luchtbak, nu nog de twijfel om de dumpvalve terug aan te sluiten.. Zie het voordeel er niet van. Behalve de psssst

    #18323390

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    dumpvalve blaast de opgebouwde ongebruikte turbodruk af om minder stress op je turbo en opvolgende onderdelen te verminderen..
    verder qua pk`s zal je niet veel merken.. vergroot alleen de levensduur van je turbo met een beetje..

    #18323391

    omegast
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 237
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 December 2014

    @bart-gsi wrote:

    dumpvalve blaast de opgebouwde ongebruikte turbodruk af om minder stress op je turbo en opvolgende onderdelen te verminderen..
    verder qua pk`s zal je niet veel merken.. vergroot alleen de levensduur van je turbo met een beetje..

    en je krijgt er zo,n lekkere THE FAST &FURIOUS gevoel van … :jerry

    #18323392

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    lol.. ja en heb je op eens 10 versnellingen om een vrachtwagen in te halen :P ( fast and the furious 1)

    #18323393

    Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 3991
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    @bart-gsi wrote:

    dumpvalve blaast de opgebouwde ongebruikte turbodruk af om minder stress op je turbo en opvolgende onderdelen te verminderen..
    verder qua pk`s zal je niet veel merken.. vergroot alleen de levensduur van je turbo met een beetje..

    Stel je hebt een auto met een turbo,.. en je wilt er toch wel iets meer uithalen,.. waar kun je dan aan denken.. juist: een Dump-Valve.. een ventiel dat er voor zorgt dat het teveel aan druk bij het overschakelen kan verdwijnen uit het systeem. Zodoende blijft je turbo op snelheid en duurt het bij het opnieuw intrappen van het gas minder lang voordat de druk weer is opgebouwd. Dit heeft weer als voordeel dat het ‘turbo-gat’ wordt verkleind,.. iets wat weer gunstig is voor de acceleratietijden en indirect ook voor de levensduur van de turbo.

    #18323394

    Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 3991
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Ik zelf heb deze op de turbo zitten:
    http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Prima ding gaat al goed tot 470pk op de C20LET.

    #18323395

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    correctie.. onjuiste info

    #18323397

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    Nee Servaas (Corsa_GSi) heeft gelijk.

    Belangrijkste van een Dump valve is de gang in de turbo houden om hem op gang te houden.

    Waste gate is de druk afregeling van de turbo.

    Deze laatste heb ik een regelbaar ventiel tussen zitten bij mijn diesel, waardoor de maximale druk hoger is (1,6bar tegenover de standaard 0,6bar overdruk).

    Alleen word bij een diesel geen Dumpvalve geplaatst omdat deze geen smoorklep heeft.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18323396

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    aahh ok.. op die fiets.. heb m`n tekst al verwijderd…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.