Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Z22se onderblok 5 gaten terwijl mijn kleppendeksel er 6?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2016 om 12:18 #17275769
Informatie:
Mijn Z22se
KM stand: 227.xxxKM
Bouwjaar: 2002
Olie Soort: 5W40Nadat we de klepdeksel gedemonteerd hadden. Even gekeken om de binnenkant zo schoon als mogelijk te maken want
het zat goed onder de olie. Nadat we het zo goed als mogelijk schoon gemaakt hadden. Hoorde we wanneer je rammelt met
het kleppendeksel een klepje bewegen. Dat klepje hoorde we niet bewegen toen het nog niet schoon was.
We hebben vooral de carterventilatie opening zo goed als mogelijk schoon gemaakt. Daar kwam redelijk wat zooi uit wat
goedvast heeft gezeten. Maar Cliff heeft dit met +/- 9bar kunnen schoonmaken. :thumb Cliff kwam er ook achter dat mijn
onderblok maar 5 openingen heeft terwijl mijn kleppendeksel 6 openingen heeft. Dit vonden we samen erg raar.
Want Cliff vertelde mij dat zijn z22se 6 openingen had in het onderblok en ook op het kleppendeksel wat ons logies lijkt.
Waar Cliff ook achter kwam was dat bij mij 2 andere openingen gebruikt werd als carterventilatie ten opzicht van zijn
Z22se blok. Hierover hebben wij samen nog nooit informatie over kunnen vinden. Het lijkt er dus op dat er verschillende
versies zijn.Onderblok Z22se heeft 5 openingen ;:
Kleppendeksel Z22se heeft zes openingen;
Andere mensen die een Z22se motor hebben in het onderste blok 6 gaten zitten maar ook in het kleppendeksel 6 gaten. Maar zoals je kunt zien heeft mijn onderblok maar vijf gaten terwijl mijn kleppendeksel er wel 6 heeft. is dit normaal?
11 maart 2016 om 13:47 #18313050:wtf Ik begrijp helemaal niks van je verhaal? :wtf
11 maart 2016 om 14:37 #18313051Ik vindt het ook een knappe google vertaling maar … waar het over gaat??? :afro
11 maart 2016 om 14:47 #18313052ja. ik dacht ook aan google vertaling. Maar ik lees vaker teksten van dolby en dat is gewoon prima leesbaar. Dus wat nu aan de hand is :wtf
11 maart 2016 om 14:48 #18313053Vrijmibo?
11 maart 2016 om 15:31 #18313054AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is het zo moeilijk?
In de kleppendeksel zitten 6 openingen en in de kop 5
Heeft misschien te maken dat er meerdere types motorren zijn. Waardoor er meerdere configuraties zijn denk ik11 maart 2016 om 15:52 #18313055ja het is zo moeilijk, die conclusie kom ik ook nog wel aan toe
maar dat concludeerd dolby zelf ook al dus wat dan de vraag is?11 maart 2016 om 15:55 #18313056AnoniemLid sinds:
1 January 1970Of het normaal is
11 maart 2016 om 17:24 #18313057Hoezo moeilijk? Is het moeilijk om een duidelijk verhaal te typen? En het is ook tamelijk vreemd taalgebruik als je het met eerdere posts van Dolby vergelijkt.
11 maart 2016 om 23:31 #18313049:hmmz :hmmz :hmmz dolby is alvast met carnaval begonnen denk ik hahahahaha
Dolby heeft dit verhaal eerst op het Engelse forum gezet en met Google translate terug naar Nederlands is het een beetje mis gegaan denk ik :afro
De vraag is een beetje of het niet erg vreemd is dat de kop 5 kanalen heeft ( bij de meeste 2.2 gewoon 6 )en de kleppendeksel desondanks gewoon 6 kanalen heeft want je zou verwachten dat wanneer ze het onderblok veranderen ze ook de kleppendeksel zouden aanpassen :hmmz
Want ook qua pakking is alleen de 6 kanaals versie te verkrijgen :wtf12 maart 2016 om 14:35 #18313058Sorry mensen was iets verkeerd gegaan met het vertalen. Sorry. Heb het inmiddels aangepast zodat het weer leesbaar is.
Maar de vraag blijft of het normaal is dat het onderblok maar 5 gaten heeft en het kleppendeksel 6 gaten heeft. Omdat ik op google
verschillende onderblokken vind dus net zoals bij mijn onderblok maar 5 gaten. Maar ook voldoende onderblokken gevonden met 6 gaten. Maar tot nu to
heb ik nog geen kleppendeksel gevonden met 5 gaten erin. Daarom dat ik het hier vraag om te kijken om iemand hier meer informatie over heeft.Daarbij komt nog een contatering van Cliff en mij dat we ontdekten dat bij Cliff zijn kleppendeksel andere gaten werkten voor het carterventilatie ten opzichte van mijn klependeksel cartervantilatie gaten. Bij Cliff zijn namelijk de linker gat en midden gat in gebruik. En bij mijn klepdeksel het midden en de rechter gat voor het caterventilatie werking. :shock:
Dit omdat Cliff zijn z22se blok (bouwjaar 2000) een onderblok heeft met 6 gaten en in zijn kleppendeksel ook 6 gaten heeft wat ons heel logies (normaal) is. Maar bij mijn z22se blok (bouwjaar 2002) heeft mijn onderblok maar 5 gaten maar wel het kleppendeksel heeft gewoon 6 gaten en dat lijkt ons niet logies (normaal).
18 maart 2016 om 08:16 #18313059Misschien door een vorige eigenaar een keer klepdeksel of motor gewisseld?
En daardoor verschillende delen bij elkaar nu.18 maart 2016 om 12:02 #18313060Het zou natuurlijk kunnen. Daarom ben ik het aan het proberen uit te zoeken. Maar kan nergens hierover iets vinden. Wat ik wel heb kunnen vinden op het internet
is dat er z22se blokken zijn met als onderblok 6 gaten en onderblokken met 5 gaten. Alleen het kleppendeksel heb ik tot nu toe alleen nog maar met 6 gaten gezien.Maar kan nergens meer informatie daarover vinden helaas. :thumb
18 maart 2016 om 16:28 #18313061Mijn oude Z22SE had er ook 5
Deksel ook 6.
Je hebt het trouwens over je cilinderkop niet over je onderblok ;)
19 maart 2016 om 17:03 #18313062ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig aan het worden
naar de ontknoping van dit spannende avontuur! haha :wors :worsHet zal toch niet dat er iemand in de fabriek gewoonweg vergeten
is in een hele serie een gat te boren? :jerry :jerry14 april 2016 om 09:48 #18313063Heb inmiddels flink gezocht op het internet maar kom beide versies tegen. Helaas niet achter gekomen wat het verschil hierin is. Ook nergens kunnen vinden. Zelfs bij de Opel dealer kunnen ze me hierover niks vertellen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.