Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Katvervanger icm standaard uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2015 om 10:04 #17274046
Ik had dus een Group A middendempervervanger en einddemper van TA-Technix eronder zitten, maar dat geluid was echt te hard… Zit nu te twijfelen om een katvervanger te monteren. Het standaard uitlaatsysteem wat er nu onder zit is we erg stil :D . Iemand ervaring daarmee? Er mag best een leuk geluidje uitkomen wanneer het gas onderin gaat, maar ik moet er ook rustig mee kunnen rijden zegmaar. Als de boel een beetje ploft tijdens gas los is ook tof, dus vandaar dat ik aan een katvervanger zit te denken.
Gaat om een X16XE met powerbox en standaard luchtfilterhuis icm inlegfilter. Luchtfilterhuis is ontgrenst en geeft al een mooi aanzuiggeluid wat in de buurt komt van een open luchtfilter.
Wat zijn jullie meningen erover? Katvervanger icm standaard middendemper en einddemper? Ik wil iig geen gezeik met de wouten hebben :angel
1 november 2015 om 10:40 #18300497Ik heb ooit een auto gehad(merk laat ik achterwege ;) ) waar geen middendemper onder zat met sportdemper kwam er een pokkeherrie uit de uitlaat(werkte destijds in de autogarage)dus kon een middendemper uit de ijzerbak halen, die er tussen gezet en was t nog een beschaafd geluid, hierbij moet ik wel zeggen dit was een 1.1…..ik denk als je een standaard einddemper pakt , dat dat gewoon goed moet kunnen, zolang de katvervanger geen rechte pijp is want dat vinden de APK keurmeesters weer niet goed bij een auto van na ’95
1 november 2015 om 10:45 #18300498Om nog ff hierop in te haken, heb bij mijn Vectra alleen middendemper en sportdemper, met zo’n pijp ertussen ;) maar dat geluid is ook gewoon beschaafd, die rechte pijp er tussen maakt t geluid wel sportiever :thumb
1 november 2015 om 10:46 #18300499Je hebt bij je vectra dus een kat vervanger met middendemper en einddemper?
Dat je voor de APK een kat nodig hebt ben ik van op de hoogte.
Daar gaat het mij juist om ;) katvervanger aka rechte pijp icm standaard uitlaat systeem. Ben benieuwd hoe het geluid daarvan is.
1 november 2015 om 10:51 #18300500Ja katvervanger(rechte pijp)http://www.nlpower.nl/motor-en-uitlaat/katvervanger-en-sportkat/novus-katvervanger-opel-calibra-opel-vectra-opel-vectra-opel-vectra-opel-vectra-mk92.htmldie dus, standaard middendemper en supersprint einddemper met 2 eindstukken naast elkaar, geluid is sportief maar niet te hard, nog nooit gezeik erover gehad met :puke politie
1 november 2015 om 11:08 #18300501Kat is vanaf 93 verplicht… Dus je kunt um er wel tussenuit halen. Maar bij iedere apk moet die weer terug gezet worden… Is wel te doen masr maak er wel een degelijke constructie van…
1 november 2015 om 11:16 #18300502Nee Bart is niet zo is vanaf 95, ik kom er ieder jaar zo mee door de keuring, keurmeesters moeten wel ff in de boeken kijken voor de waardes maar is niet verplicht, heb dit nog bij de RDW nagevraagd :thumb
1 november 2015 om 11:18 #18300503Ok..
1 november 2015 om 11:23 #18300504Afhankelijk van de brandstofcode, de codering U9 of E2 – bij LPG de code G3 – en de datum waarop de auto in gebruik is genomen. Je vindt al deze gegevens op het kentekenbewijs. Ter aanvulling op dit antwoord geef ik je even de criteria die aangegeven staan in de regelgeving van de RDW en die tijdens de APK gehanteerd worden. 1. Personenauto’s met brandstofcode B op het kentekenbewijs en voorzien van een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde. Voor personenauto’s op LPG of een ander al dan niet tot vloeistof verdicht gas geldt dit pas na 31 december 1997. 2. Personenauto’s die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 maar voor 1 januari 1996 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs. Dit geldt overigens alleen als de brandstofcode B op het kentekenbewijs staat. 3. Personenauto’s op LPG of een ander al dan niet tot vloeistof verdicht gas, in gebruik genomen na 31 december 1992 maar voor 1 januari 1998, met een brandstofcode G3, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde
1 november 2015 om 11:26 #18300505Kan zijn dat er wat veranderd is….
1 november 2015 om 11:38 #18300506Wat ze wel zeiden van de RDW is dat de kat niet leeg mocht zijn maar als dit een rechte pijp was geen probleem is, als ik er gewoon 1 lange rechte pijp van maak kunnen ze immers nooit meer zien of er kat onder zat afgezien van de lambdasonde…Hoop niet dat er wat verandert is(dit moet dan ook na juni verandert zijn)dan heb ik een probleem :???: maar om niet af te dwalen op dit topic, dit is allemaal geen vraag bij de Corsa aangezien die jonger is.. :thumb
1 november 2015 om 11:46 #18300507nee maar het geeft hem wel een idee om in zijn papieren te kijken voor u9 of e2 of hij een lambdasonde en/of kat moet hebben… vanaf 97 is dan 100% zeker dat je een kat moet hebben
1 november 2015 om 11:47 #18300508Kunnen jullie aub in PM verder gaan? Ik hoef niet te weten wat de APK regeltjes zijn. Hele doel van m’n topic is zo weg.
1 november 2015 om 12:34 #18300509Ik heb een groep N (56 mm) uitlaat onder de corsa hangen. Is een c20xe met kat (sportkat), middendemper en eindemper van skytune en het geluid bevalt me prima.
De standaard uitlaat van de x16xe is uit elkaar geklapt door de c20xe dus ik moest opzoek nar wat anders en ik had geen zin in klereherrie op de snelweg. Dit is redelijk bescheiden, ploft lekker met gas los, iets zwaarder geluid maar niet overdreven. Kunst is volgens mij de middendemper, die doet het meest dus als je daar een sportieve opzet met een einddemper valt het wel mee.
1 november 2015 om 12:43 #18300510Dank Joop voor de heldere info :thumb daar kan ik wat mee!
1 november 2015 om 22:00 #18300511Weet niet of deze link het doet, deze is het.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10421485_853422711378175_8235405171979697129_n.jpg?oh=461d996f61b0bae64271117164b5cd98&oe=56C2011A” onclick=”window.open(this.href);return false;1 november 2015 om 22:39 #18300512Lichtelijk -offtopic mare, wat betekent dat groep A en N nauw eigenlijk??
1 november 2015 om 22:47 #18300513@warhamstr wrote:
Lichtelijk -offtopic mare, wat betekent dat groep A en N nauw eigenlijk??
u vraagt wij draaien..
1 november 2015 om 23:13 #18300514Vuistregels
Gr. N = OEM diameter met aangepast dempers
Gr. A = afwijkend diameter (lees: groter) met aangepast dempersSent from my SM-P900 using Tapatalk
2 november 2015 om 09:15 #18300515Heb hier nog n kat vervanger liggen (race kat) nieuw in doos dus als je interesse hebt..stuur maar n pm
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
2 november 2015 om 09:40 #18300516groep N is voor een corsa b geen oem diameter. Dat is 46mm
2 november 2015 om 12:19 #18300517Gr. N = OEM diameter alles wat groter is (ook al is het 1mm) Gr. A
2 november 2015 om 13:05 #18300518Groep N is groter dan OEM bij een corsa B. Die van mij is groep N en standaard zat er 46 onder.
2 november 2015 om 16:09 #18300519Is een 200 cells,nieuw in doos
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
2 november 2015 om 16:44 #18300520@joop1970 wrote:
Groep N is groter dan OEM bij een corsa B. Die van mij is groep N en standaard zat er 46 onder.
Ik ga niet hierover bekvechten, we moeten het on-topic houden.
Maar ga wat huiswerk doen van wat de officiële definities zijn van Gr. N, Gr. A, Gr R, enz…
En zal je zien dat ik gelijk heb.
Ga er niet vanuit van wat de webshops je voorkauwen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.