Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Beste oliefilter test!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2015 om 20:00 #17273004
Bron:
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/2424300/1″ onclick=”window.open(this.href);return false;Het schijnt dus zo te zijn dat de filters van Opel bij Filtron vandaan komen, en die zijn zeker lang zo gek niet! Goed en goedkoop zeg maar, maar als je je lieveling met iets wilt vertroetelen dat een veel hogere levensduur heeft (uitgedrukt in het aantal gram hij kan filteren voordat het bypass ventiel opent) en wat kleinere deeltjes kan filteren, dan is met afstand de eerste keus het filter van Mann.
Dacht even interessant om te posten.. Wat vooral interessant is natuurlijk is welke je niet moet nemen, worden de filters van Fram daar in dat topic wel “the orange can of death” genoemd!
2 augustus 2015 om 21:18 #18292570Deze Fram kwam niet slecht uit de test.
Ging om de oude Frammetjes.
Heb meestal Purflux.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 augustus 2015 om 21:40 #18292571Volgens de test is Purflux iets minder wel dan de originele (Filtron) nog, maar wel boven de 7 nog. Eigenlijk zitten er geen écht slechte tussen, maar voor bepaald gebruik kan het toch handig zijn even de verschillen te bekijken. Zo’n rapportcijfertje zegt niet alles. Opmerkelijk is wel het verschil tussen de beste en slechtste in levensduur:
” Filter life was measured by adding particles until the by-pass would open and no filtration would occur. This amount of particles was measured in grams, Knecht and Mann Filter where the best, both measuring 13,8 grams and AMC being the worst with only 2,3 grams.”
Dat terwijl AMC goed scoorde op microdeeltjes filteren, maar met een heel slechte levensduur. Hoge scores scoorden op alle vlakken zeer goed. Mann filters zijn helemaal niet duurder ook, dus lijkt me een no brainer.
3 augustus 2015 om 08:35 #18292572Bosch filter op me dieseltje zat aardig dicht na 40.000km
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 augustus 2015 om 08:51 #18292573Gaat met een diesel natuurlijk sowieso erg hard.
4 augustus 2015 om 18:35 #18292574AnoniemLid sinds:
1 January 1970@wim-v6 wrote:
Bosch filter op me dieseltje zat aardig dicht na 40.000km
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Lees ik nu goed….oliefilter…40.000km in je auto :wtf ( ik moet hoognodig een bijscholingscursus gaan volgen vrees ik…) .Zal wel verkeerd gelezen hebben met mijn bijziende oude oogjes!!!
4 augustus 2015 om 18:52 #18292575Dan zal hij wel een longlife ritme aanhouden.
Is niet mijn ding mijn dieseltje krijgt elke 15k vers sap en filter.
4 augustus 2015 om 20:46 #18292576Ik heb een jaar geen onderhoud gedaan, en even niet op de kilometers gelet.
Isuzu’tje kan het hebben.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 augustus 2015 om 08:19 #18292577AnoniemLid sinds:
1 January 1970Thats the spirit….blind vertrouwen in je motor :jerry :jerry
5 augustus 2015 om 11:28 #18292578Dan heb je er een hoop mee gereden in een jaar inderdaad! Zijn wel sterke blokken, maar alles kan stuk, en gaat als je het mishandeld ook stuk. Van slecht onderhoud merk je alleen niet gelijk.
5 augustus 2015 om 11:48 #18292579Rijd ook gewoon in 1 jaar 25000 km zonder verversen tussendoor met Vectra 3.0 LPG met Valvoline SynPower 5w40.
5 augustus 2015 om 14:09 #18292580Als je veel lange ritten rijdt is de olie ook minder snel aan vervanging toe. Vocht is vooral killing voor olie, en dus niet echt warm rijden elke keer.
Als je het zeker wilt weten kun je altijd nog een olie sample van je oude olie opsturen voor een UOA*, dan weet je ook hoe hard je je blok aan het mollen bent als je hem aan het mollen bent. Je blok zegt je dat namelijk halverwege nauwelijks. Bij een benzine motor mag je er van uit gaan nog dat de olie lang helder blijft, maar bij een diesel is het altijd wel na een mum van tijd zwart. Je hebt dus verder weinig indicatie van of je nou gezond bezig bent of niet.
*https://www.google.nl/search?q=uoa&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=7BjCVaXCNYPxUqvTuqgM#q=uoa+oil
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.