Beste oliefilter test!

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Beste oliefilter test!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273004
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Bron:
      http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/2424300/1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Het schijnt dus zo te zijn dat de filters van Opel bij Filtron vandaan komen, en die zijn zeker lang zo gek niet! Goed en goedkoop zeg maar, maar als je je lieveling met iets wilt vertroetelen dat een veel hogere levensduur heeft (uitgedrukt in het aantal gram hij kan filteren voordat het bypass ventiel opent) en wat kleinere deeltjes kan filteren, dan is met afstand de eerste keus het filter van Mann.

      Dacht even interessant om te posten.. Wat vooral interessant is natuurlijk is welke je niet moet nemen, worden de filters van Fram daar in dat topic wel “the orange can of death” genoemd!

      #18292570
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Deze Fram kwam niet slecht uit de test.

        Ging om de oude Frammetjes.

        Heb meestal Purflux.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18292571
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Volgens de test is Purflux iets minder wel dan de originele (Filtron) nog, maar wel boven de 7 nog. Eigenlijk zitten er geen écht slechte tussen, maar voor bepaald gebruik kan het toch handig zijn even de verschillen te bekijken. Zo’n rapportcijfertje zegt niet alles. Opmerkelijk is wel het verschil tussen de beste en slechtste in levensduur:

          ” Filter life was measured by adding particles until the by-pass would open and no filtration would occur. This amount of particles was measured in grams, Knecht and Mann Filter where the best, both measuring 13,8 grams and AMC being the worst with only 2,3 grams.”

          Dat terwijl AMC goed scoorde op microdeeltjes filteren, maar met een heel slechte levensduur. Hoge scores scoorden op alle vlakken zeer goed. Mann filters zijn helemaal niet duurder ook, dus lijkt me een no brainer.

          #18292572
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Bosch filter op me dieseltje zat aardig dicht na 40.000km

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            #18292573
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Gaat met een diesel natuurlijk sowieso erg hard.

              #18292574
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @wim-v6 wrote:

                Bosch filter op me dieseltje zat aardig dicht na 40.000km

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                Lees ik nu goed….oliefilter…40.000km in je auto :wtf ( ik moet hoognodig een bijscholingscursus gaan volgen vrees ik…) .Zal wel verkeerd gelezen hebben met mijn bijziende oude oogjes!!!

                #18292575
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Dan zal hij wel een longlife ritme aanhouden.

                  Is niet mijn ding mijn dieseltje krijgt elke 15k vers sap en filter.

                  #18292576
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ik heb een jaar geen onderhoud gedaan, en even niet op de kilometers gelet.

                    Isuzu’tje kan het hebben.

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    #18292577
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Thats the spirit….blind vertrouwen in je motor :jerry :jerry

                      #18292578
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Dan heb je er een hoop mee gereden in een jaar inderdaad! Zijn wel sterke blokken, maar alles kan stuk, en gaat als je het mishandeld ook stuk. Van slecht onderhoud merk je alleen niet gelijk.

                        #18292579
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Rijd ook gewoon in 1 jaar 25000 km zonder verversen tussendoor met Vectra 3.0 LPG met Valvoline SynPower 5w40.

                          #18292580
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Als je veel lange ritten rijdt is de olie ook minder snel aan vervanging toe. Vocht is vooral killing voor olie, en dus niet echt warm rijden elke keer.

                            Als je het zeker wilt weten kun je altijd nog een olie sample van je oude olie opsturen voor een UOA*, dan weet je ook hoe hard je je blok aan het mollen bent als je hem aan het mollen bent. Je blok zegt je dat namelijk halverwege nauwelijks. Bij een benzine motor mag je er van uit gaan nog dat de olie lang helder blijft, maar bij een diesel is het altijd wel na een mum van tijd zwart. Je hebt dus verder weinig indicatie van of je nou gezond bezig bent of niet.

                            *https://www.google.nl/search?q=uoa&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=7BjCVaXCNYPxUqvTuqgM#q=uoa+oil

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.