Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › p0100 storing MAF-sensor spanning hoog ECU?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2015 om 13:52 #17271581
Goedemiddag,
lange tijd geen problemen gehad met Veccie. Ze deed gewoon braaf haar werk. Sinds gisteren ineens onregelmatig storing p0100, luchtmassameter deffect zoals ik dacht. Vervangen door een niet originele luchtmassasensor waar een weerstand in zit, resultaat: gaf 0 waardes. Denk dat die imitatie luchtmassameter niet best is.
Nu heb ik het een en het ander gegoogeld en kom ik hier op uit:
Since that previous post, I’ve now come across this several times on engine-mounted GM ECU’s and it’s always been the MAF/IAT sensor’s earth pin coming loose in the ECU’s circuit board.
There have been posts on here and elsewhere, that say it’s possible to just earth the dual sensor’s yellow[?] wire and that sorts it. A repaired ECU is definitely preferable, but if funds are lacking……Lang verhaal kort gemaakt:
In de ECU is de grond pin van de MAF sensor los geraakt. Moet op te lossen zijn door de gele kabel van de MAF-sensor simpel weg te aarden.Iemand hier ervaring mee?
Groet,
Sander21 april 2015 om 14:57 #18281945Het is £ 29 één ecu op ebay, waaronder immo en chip. Zonder transport.
21 april 2015 om 16:50 #18281946Ecu van x25xe zie ik niet zo gauw voor die prijs staan. Eerder richting £85,-
Glad vergeten te melden dat het om de 2.5v6 gaat!Zoek een voordelige manier om het even op te lossen (desnoods tijdelijk)
21 april 2015 om 18:32 #18281948Net ecu helemaal open gehad, alles ziet er netjes uit op de printplaat! Niks is los of iets dergelijks :???: beetje jammer.
Misschien dan toch gewoon de MAF-sensor :wtf
21 april 2015 om 18:38 #18281947Motor loopt prima met MAF stekker los (ecu pakt gemiddelde waarde dan volgens mij). Met stekker op de sensor slaat hij binnen 30 seconden af (benzine geur etc.)
Als iemand nog tips heeft, of toevallig een lucchtmassameter voor een v6 als reserve heeft liggen om te testen :wors
21 april 2015 om 18:47 #18281949@sander2.5v6 wrote:
Ecu van x25xe zie ik niet zo gauw voor die prijs staan. Eerder richting £85,-
Glad vergeten te melden dat het om de 2.5v6 gaat!Zoek een voordelige manier om het even op te lossen (desnoods tijdelijk)
http://www.ebay.co.uk/itm/1998-VAUXHALL-VECTRA-B-2-5-V6-ENGINE-ECU-KIT-1X-CHIP-RING-90569354-0261204499-MA-/261769892631?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cf2b39317″ onclick=”window.open(this.href);return false;
31 mei 2015 om 18:18 #18281950LMM zal haast wel kapot zijn, had dezelfde symptomen als jouw 2.5-V6, LMM vervangen voor een gebrukte originele en ze rijdt weer prima.
Uitlaatje weer HELEMAAL SCHOON geworden met enkel rustig rijden.
Willem
31 mei 2015 om 18:20 #18281951Klopt heb ik ook gedaan Willem! 35 euro van een omega afgehaald. Auto liep weer als een zonnetje!
Nu ingeruild voor vectra gts 2.2 direct -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.