Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › injectoren x25xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2015 om 04:57 #17270617
hey mensen
heb een paar vraagjes..
is het mogelijk om de injectoren van een 3.0 of 3.2 in een x25xe te zetten?? zoja heeft het enig nut bij een standaard motor?? ( met plannen om de motor wat op te voeren) en wat zou ik er nog extra bij kunnen/moeten doen om het goed te laten werken??ik las op dit forum dat bij de x25xe de bougies wegbranden door een sterke vonk dus zat ik eraan te denken om er wat meer benzine bij te voegen zodat de motor wat meer gebruik van maken van die sterke vonk.. is dit een juiste denkwijzen van mij of is dit onzin en dat ik een dikke streep door dat idee kan zetten???
18 februari 2015 om 07:06 #18273780Geen enkele zin, sterkere vonkjes waar heb je dat vandaan?
18 februari 2015 om 07:14 #18273781Bougies branden weg omdat ze van verkeerde hittegraad zijn. Ze krijgen geen kans om af te koelen voordat ze weer moeten vonken. Je kan een “koudere” bougie proberen, kijken of dat je probleem oplost.
18 februari 2015 om 11:00 #18273782@Haasje17 wrote:
Geen enkele zin, sterkere vonkjes waar heb je dat vandaan?
Een ander topic waar wm-v6 in deel nam dat na 30.000 km de bosch bougies wegbranden en de ngk serie tot 60.000 km gaan voor het zelfde gebeurd…
Maar van de bougies is niet het ding waar ik mee zit.. Dat was meer een idee op een zijspoor… Het gaat me meer over de injectoren of die passen en of het enig nut heeft het het bovenaan beschreven ..
18 februari 2015 om 12:14 #18273783Nou de injectoren heet geen zin sterker nog waarschijnlijk word het door het motormanagement gecompenseerd.
Wat betreft bougies, tja als je er 60.000km in laat zitten zitten ze er eigenlijk gewoon te lang in.
18 februari 2015 om 12:41 #18273784Ja dat snap ik… Ik vervang de bougies jaarlijks met een onderhoudsbeurt ongeacht de gereden kms in dat jaar
Maar zouden de injectoren werken icm een chiptune?? Als de ecu dat compenseerd… Daarom vroeg ik al wat heb ik nog meer nodig om dat wel te laten werken
18 februari 2015 om 14:03 #18273785Chippe met alleen andere injectoren is gewoon geld weg gooie.
Als je een x25xe hebt zou ik er 3liter nokkenasse in leggen had me oude blokje ook toen had ik 197pk
Ik zelf zou het geld in de portomonee houden als je ziet wat het kost voor die paar pk’s.Me cali heeft 3.2 met complete rvs uitlaat met ook de spaghetti spruitstukken, ben benieuwd wat deze gaat leveren.
18 februari 2015 om 15:06 #18273786Ok dus injectoren… Out the window..
Dan de nokkenassen
Wat is het verschil tussen die van een 3.0 en die van Mtech ondanks het prijsverschil?? Ik ga namelijk niet voor de spotprijzen voor wat serieus spul mag best een prijskaartje aan hangen maar wil het opvoeren in stappen doen aangezien ik geen geldplant op me balkon heb groeien18 februari 2015 om 21:48 #18273787Dat was om een 1600 met powerbox, waar ik binnen 10.000km ram versleten koudere bosch bougies had.
De injectoren van de 2.5 & 3.0 zijn exact dezelfde.
Dat geld ook voor de 2.6 & 3.2 injectoren.
Bij de laatste heb je ook de 3,8bar drukregelaar nodig.Meer opbrengen doet het niet.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 februari 2015 om 21:50 #18273788Bij mijn 3.0-V6 zaten standaard platinum 4punters van bosch
De 2.5 bobine was niet sterk genoeg om ze te doen ontbranden.
Ik heb dit opgelost door de standaard voorgeschreven 2punters te plaatsen (NGK BKR5EK).verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 februari 2015 om 00:12 #18273789@wim-v6 wrote:
Bij mijn 3.0-V6 zaten standaard platinum 4punters van bosch
De 2.5 bobine was niet sterk genoeg om ze te doen ontbranden.
Ik heb dit opgelost door de standaard voorgeschreven 2punters te plaatsen (NGK BKR5EK).verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
ja die NGK`s heb ik er nu in zitten… ik haalde gitzwarte bougies eruit… en kort daarna heb ik de bobine vervangen want die was kapot..
maar wim weet jij wat er voor verschil in zit tussen de nokkenassen van een 3.0 en die set van M-tech?? zoals hierboven wordt verteld dat ik daar meer winst uit kan halen…
maakt me niet uit wat het prijs kaartje is.. een hobby mag geld kosten maar ik heb liever kwaliteit..19 februari 2015 om 06:00 #18273790De M-tech nokken zijn wat scherper vermoed ik, ik zou voor 262 graden nokken gaan in plaats van de 3 liter nokken.
Kosten meer zijn beter dan die van m-tech en beter dan de 3.0 ofja meer vermogen winst.
19 februari 2015 om 15:00 #18273791@Haasje17 wrote:
De M-tech nokken zijn wat scherper vermoed ik, ik zou voor 262 graden nokken gaan in plaats van de 3 liter nokken.
Kosten meer zijn beter dan die van m-tech en beter dan de 3.0 ofja meer vermogen winst.
ok thx.. zijn dat de zo geheten “fast road”nokkenassen?? of is dat een andere graden???
ik heb plannen om beetje bij beetje mijn motor op te voeren als een N/A motor dus zonder turbo or supercharger aangezien ik daar niet echt de ruimte voor onder de kap heb…20 februari 2015 om 14:17 #18273792http://www.dbilas-shop.com/Products/Performance-camshafts/Opel-Vauxhall/2-5-3-2-V6-24V/new-camshafts:::7_2504_2700_2755_2756.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.catcams.com/engines/camshaft-setup.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 februari 2015 om 15:13 #18273793@wim-v6 wrote:
Bij mijn 3.0-V6 zaten standaard platinum 4punters van bosch
De 2.5 bobine was niet sterk genoeg om ze te doen ontbranden.
Ik heb dit opgelost door de standaard voorgeschreven 2punters te plaatsen (NGK BKR5EK).verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ik heb in mijn 3.2 ook 4 punters zitten. zouden die 4 punter soms specifiek zijn voor de motoren met de bobine bruggen ?
Bedoel jouw 3.0 en mijn 3.2 werden origineel af fabriek ingebouwd in de auto’s, waarin ze gemonteerd werden bobine bruggen.20 februari 2015 om 15:59 #18273794Z18XE heeft ze pas vanaf de Vectra-C, maar die had al bobine bruggen in de Vectra-B.
De Vectra-B heeft ze wel in de 2.6-V6.
Ik vermoed dat het bij de V6en zo is dat ze vanaf de bobinebrug modellen de platinum 4punts gebruiken.
Bij mij was het een probleem, op vollast werden ze “uitgeblazen”.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 februari 2015 om 07:11 #18273795Ruimte genoeg onder je motorkap. :)
Andere nokkenassen zonder aanpassingen heeft geen nut joh. Al zeker bij een X25XE niet.
Inlaatflens en trottlebody, ECU, uilaatspruitstukken, andere nokkenassen…..dan pas begint ie te gaan.Ik gebruik ook altijd de twee punters van NGK, nooit problemen me gehad.
21 februari 2015 om 16:03 #18273796@Gupy wrote:
Ruimte genoeg onder je motorkap. :)
Andere nokkenassen zonder aanpassingen heeft geen nut joh. Al zeker bij een X25XE niet.
Inlaatflens en trottlebody, ECU, uilaatspruitstukken, andere nokkenassen…..dan pas begint ie te gaan.Ik gebruik ook altijd de twee punters van NGK, nooit problemen me gehad.
Klinkt goed maar ik ga geen TB’s plaatsen.. De motor moet standaard ogen als ik me kap open doe… Wil van me vectra een wolf in schaapskleren maken dus er komt ook een kinderzitje achterin just for fun… Dus TBs zouden de boel verraden de rest is overgens wel een ding om op het lijstje te zetten
21 februari 2015 om 16:36 #18273797De 262 graden nokken en afstellen op de banklevert zon 30 pk of meer op. Dus heeft zeker wel zin.
21 februari 2015 om 17:14 #18273798@Haasje17 wrote:
De 262 graden nokken en afstellen op de banklevert zon 30 pk of meer op. Dus heeft zeker wel zin.
Als ik van mtech uit moet gaan dan leveren hun nokkenassen 24 pk extra op en die zijn 800 euro.. Denk dat die 262 graden iets hoger zal liggen…
22 februari 2015 om 07:58 #18273799Meer als 30 pk ga je er niet uit krijgen, allemaal geld verspilling,je gaat een goede 20 pk omhoog maar je koppel wordt verlegd,dus of eerder of later,dus ik zou m goed laten chippen en klaar,veel mooier gaat het niet worden.. of je moet zoveel gaan aanpassen dat je het dus wel gaat zien.
22 februari 2015 om 09:01 #18273800Als je ook nog hoge compressie zuigers monteert kun je toch wel 250 pk eruit krijgen. Dus compressie verhogen naar 12.1 ofzo.
Gaat die wel heel ruw van lopen.22 februari 2015 om 12:42 #18273801En beetje bij beetje zal ook niet gaan met een v6 is mijn mening.
22 februari 2015 om 18:12 #18273802@Haasje17 wrote:
Als je ook nog hoge compressie zuigers monteert kun je toch wel 250 pk eruit krijgen. Dus compressie verhogen naar 12.1 ofzo.
Gaat die wel heel ruw van lopen.Ruw lopen heb ik niet zo veel aan.. Aangezien het wel mijndaily driver blijft.. Hij moet lang meegaan en plezier bij de stoplichten ennop circuit geven.. Maar ik wil wel rrichting de 250 pk.. Ook aangezien ik de standaard f23 bak behoudt.. Denk dat ik die anders naar de knoppen help…
22 februari 2015 om 18:21 #18273803@wim-v6 wrote:
Z18XE heeft ze pas vanaf de Vectra-C, maar die had al bobine bruggen in de Vectra-B.
De Vectra-B heeft ze wel in de 2.6-V6.
Ik vermoed dat het bij de V6en zo is dat ze vanaf de bobinebrug modellen de platinum 4punts gebruiken.
Bij mij was het een probleem, op vollast werden ze “uitgeblazen”.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
die 4-punts dingen zijn toch eigenlijk maar de grootste onzin.
je hebt toch altijd maar 1 vonk aangezien je maar 1 plus hebt op 4 massa’s
1 of 2 massa punten is dan toch meer dan genoeg lijkt mijwaarschijnlijk zal er altijd maar 1 massapunt gebruikt worden aangezien de vonk altijd de kortste weg kiest :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.