Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20let gekocht *apk en omkeuren , factuur *
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2015 om 18:22 #17270369
Hallo.
ik ga morgen met een maat van me naar een let kadett cabrio kijken voor hem.
Ik weet dat de detts nogal kunnen roesten , maar waar moet ik moet letten bij de motor of wat zijn de zwakke punten van die dingen.
alvast bedankt
4 februari 2015 om 18:36 #18271869Sowieso de standaard kadett kwaaltjes en c20let kwaaltjes. Hoe en wat precies durf ik je niet te zeggen. Vast wel te vinden op dit forum.
Wat ik je wel mee wil geven is dat een Kadett met een c20let geen standaard auto is. Houdt dus in je achterhoofd dat het voor kan komen dat je problemen er mee kan krijgen die niet 123 op de standaard manier op te lossen zijn. Maar dat weet je zelf ook al wel denk ik.
Succes! Ben benieuwd.
4 februari 2015 om 18:56 #18271870als ik zou kijken bij een kadett….
de wielophanging / draagarm ophanging onder je pendalen die rotten nog al eens door.. schermen achter, lekbakjes achter, kokerbalken.. getectyleerde onderkant is mooi maar wat zit eronder?? is het motorruim verstevigd .. krom getrokken? clet heeft natuurlijk iets meer vermogen als een…4 februari 2015 om 19:54 #18271863ja inderdaad.
ik wil hem zowiezo op een brug zien anders is het een no-go.
roest ga ik echt goed naar zoeken.
goed opletten met de proefrit , ik ga het wel zien.
ik laat het nog wel weten of die hem heeft gekocht.
5 februari 2015 om 11:50 #18271866Hoe zit dat eigenlijk met de turbo , hoelang gaan die mee ongeveer?
5 februari 2015 om 14:31 #18271867Afhankelijk van heel veel factoren..
Goed opletten dat die zn druk goed blijft houden, dus constant vermogen. En absoluut niet blauw roken, als die dat wel doet is de turbo verrot
5 februari 2015 om 15:09 #18271868@16VCalibra wrote:
Afhankelijk van heel veel factoren..
Goed opletten dat die zn druk goed blijft houden, dus constant vermogen. En absoluut niet blauw roken, als die dat wel doet is de turbo verrot
ja dat weet ik de turbo rookt is die op ze einde , en volgens mij ook als er blauwe rook uit de uitlaat komt.
maar constant vermogen , dus als ik het gas intrapt en de turbo komt erin dat die dan niet mag gaan inhouden/stotteren begrijp ik?
maar levensduur van de turbo , ongeveer +-?
mvg
6 februari 2015 om 06:51 #18271865Dat je dus geen schommeling in vermogen voelt, schommelende trekkracht, moet constant zijn als die op druk is. Natuurlijk valt zo een k16 bij een 6000/6500 toeren dood.
Levensduur durf ik je niet te zeggen. Afhankelijk van heel veel factoren zoals gezegd:
– Netjes warm gereden altijd
– Motor na laten draaien na een rit
– Altijd vol gas mee gegaan
– Goed onderhoudMaar waarschijnlijk heb je de kadett al bekeken.. Hoe was die?
6 februari 2015 om 07:02 #18271864Ja precies.
nee we hebben hem niet bekeken gister , er kwam wat tussen bij de verkoper.
Dus moet een andere keer.
Wel een minpuntje gelijk , me maat vertelde dat er een tik in het blok zit zei de verkoper dus daar gaan we nog even goed naar luisteren
6 februari 2015 om 07:36 #18271862Koud of warm tikken? Als die bij koude start ff een paar tellen tikt is dat niks ernstigs.. Heb er ook zo mee gereden, nooit geen probleem
6 februari 2015 om 18:39 #18271871Mijn turbo rookt ook, maar weet zeker dat hij niet verrot is.
spoelt goed op, en de druk blijft ook constant, vermogen genoeg.
er zit alleen een scheur bij de waste gate klep, maar blijkt een kwaal te zijn van die dingen.
Ik laat hem alleen maken vanwege dat roken, voor de rest niks mis mee.
MAAR, niet iedere turbo is hetzelfde.
om welke kadett gaat het hier??groeten.
6 februari 2015 om 19:26 #18271872Het gaat om een groenachtige cabrio kenteken begint met HG
9 februari 2015 om 21:25 #18271873Ex belgische dett?
16 februari 2015 om 20:37 #18271874Zou maar zou kunnen want het kenteken is 2 cijfers en dan 4 letters.
Maar hij stond dus in de schuur helemaal achterin dus we hebben hem niet supergoed kunnen bekijken.
Maar waren wel wat dingetjes ;
Nokkenastandwielen en de andere d-riem rollen zat wel aardig wat roest op (driem kap zat er ook niet op)
Elektrische kap doet het niet.
En ja die tik in het blok maar we hebben de motor nog niet horen lopen.
Maar over het algemeen zag ie er goed uit, onder de motorkap ook , alles netjes ingebouwd , oliepijl stond nog goed.
Volgende week gaan we hem als het goed is lopend zien en op de brug en waarschijnlijk een stukje rijden.
24 februari 2015 om 17:03 #18271875Zo vandaag naar de kadett gekeken op de brug zag er kwam roest en plaatwerk allemaal prima uit.
Alleen het geluid wat in de motor zit werd ik niet echt vrolijk van.Als die stationair loopt en je geeft dan kwartgas en dan bij ongeveer 2000 toeren lijkt het niet of er een diesel motor in ligt , net of je gas geeft met een koude diesel motor.
Ik heb 3 filmpjes gemaakt en hoop dat jullie eventueel kunnen zeggen wat er mis mee is
Alvast bedankt
Dett: http://youtu.be/CjSL8AzcTJ4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kadett2: http://youtu.be/3TYXHAjekg0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dett(3): http://youtu.be/r2I9R-0-OkU” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 februari 2015 om 18:06 #18271876klinkt net alsof de uitlaat ergens tegen aanloopt
24 februari 2015 om 18:29 #18271877was dat maar zo.
op het 2de filmpje vanaf 24 seconden hoor je het heel duidelijk net een soort ratel of iets dergelijks
24 februari 2015 om 19:29 #18271878Is dat de Kadett van Karel ?
24 februari 2015 om 19:38 #18271879Ja dat klopt.
en het is niet dat ik niemand vertrouw want de auto ziet er echt goed maar aangezien me maat al een keer een vervelende miskoop heeft gedaan willen we dat nu voorkomen en niet dat ding na een maand in de soep loopt
24 februari 2015 om 21:23 #18271880Laat dan motorolie monster opsturen om te kijken welke metalen erin zitten van bijvoorbeeld, drijfstanglagers die heb ik bij xe en Let al paar keer versleten gezien nog zonder bij geluiden trouwens.
25 februari 2015 om 11:52 #18271881@johanhummer9 wrote:
was dat maar zo.
op het 2de filmpje vanaf 24 seconden hoor je het heel duidelijk net een soort ratel of iets dergelijks
Ik zou hem met zo’n ratel niet kopen….of de prijs moet heel mooi zijn?
Laatst motorswap gedaan bij een mini one, klonk exact hetzelfde.26 februari 2015 om 10:14 #18271882@2000 wrote:
@johanhummer9 wrote:
was dat maar zo.
op het 2de filmpje vanaf 24 seconden hoor je het heel duidelijk net een soort ratel of iets dergelijks
Ik zou hem met zo’n ratel niet kopen….of de prijs moet heel mooi zijn?
Laatst motorswap gedaan bij een mini one, klonk exact hetzelfde.Ben je er toen achtergekomen wat het was?
Er is nou iemand mee bezig om hem te flushen of iets dergelijks en dan kijken of het minder of over gaat.
28 februari 2015 om 15:55 #18271883van de week nog een paar keer wezen kijken en na goed te overleggen uit eindelijk toch besloten dat ie hem niet gaat kopen , er kwamen nog een paar andere aan het ligt die niet naar me zin waren.
Voor dat geld kan die beter kijken naar wat beters/anders.
iig bedankt voor de hulp
1 maart 2015 om 18:36 #18271884Misschien toch , me maat wil dat ding eigenlijk toch wel kopen maar dan is het de bedoeling om toch wel de motor uit elkaar te halen maar aangezien ik dat nog nooit heb gedaan en dus ook niet weet hoeveel dat gaat kosten wil ik dat wel eens weten en uiteraard voor hem want hij moet het betalen.
Ik heb zelf al wel een klein lijstje gemaakt alleen heb ik geen flauw idee wat wat allemaal kost.
Krukaslagers
drijfstanglager
lagers voor de cilinderpennen(zitten die er uberhaupt wel , tot nu to alleen nog maar cilinders gedaan van scooters :p)
Koppakking
in en uitlaat pakking
klepdekselpakking
carterpanpakking
krukas keerringen
nokkenas keerringen
kopbouten
krukaslagerkapbouten
drijfstangbouten
oliepomp
nieuwe distributieriem met waterpomp.
zuigerveren.Maar als die misschien een kantelede zuiger heeft weet trouwens niet of dat vaakt voor komt maar toch
4x nieuwe zuigers lijkt mij plus het blok laten honen wat kost dat?
Arbeid hoeft er niet bijgerekent worden dat word onderling geregeld.
Alvast bedankt
2 maart 2015 om 20:07 #18271885Iemand een idee?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.