Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Remupgrade Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2014 om 14:32 #17269296
Beste allemaal,
er is al een heleboel (genoeg zou je denken) informatie te vinden over remmenupgrades voor de Corsa B.
Toch zit ik nog met enkele vragen, waar vooral mensen met ervaring met deze setup antwoord op kunnen geven.
Heb voor het gemak de vragen genummerd.1a) Ik heb momenteel een set remklauwen GM / Ate FN 54 / 24 / 6 752 en 751 op het oog. De aanbieder zegt dat ze van een Saab komen.
Nu heb ik hier en daar wel eens gelezen dat Calibra/Saab klauwen nogal zompig aan kunnen voelen gemonteerd in de Corsa B. Nu meen ik dat dit ging om de klauwen van de V6, en dit zouden klauwen van de Turbo zijn, waar dit niet het geval is? Iemand die dit kan bevestigen? Ik lees regelmatig dat staal-omvlochten leidingen een verschil kunnen maken, maar indien niet per se nodig, ben ik dit niet van plan.1b) Hoe is de ervaring van de gebruikers met dit type klauw?
Zit ik goed met de verdere geplande setup:
-Meriva A schijven, model;Op dit type schijven vond ik de volgende deal online (klik):
2a) Iemand ervaring met deze specifieke set schijven?
foto ter illustratie
2b) Iemand ervaring met de Bosch remschijven?
3) Remblokken; hier heb ik me nog niet echt op georiënteerd, hoor hier graag de meningen over
4) Cenreerringen tbv de Meriva schijven;
Klopt het dat ik de ringen nodig ga hebben voor de schijven? Ik geloof van wel, maar zie het graag bevestigd worden.Ik ga verder nieuwe remolie verzorgen, en rustig mijn tijd nemen met de klauwen om ze volledig te reviseren (stofhoes, ring, rubbers remmenvet etc.).
29 november 2014 om 15:05 #18262521Astra GSi set niets voor je?
29 november 2014 om 15:45 #18262522Ook een optie, maar max gevuld in de Calibra Cesaro velgjes heeft wel m’n voorkeur.
29 november 2014 om 16:07 #18262523Past t allemaal wel? Dat t niet aanloopt… :hmmz ben meer in to Vec maten, dus meer info kan ik je niet echt geven king:
29 november 2014 om 16:33 #18262524Het past sowieso, zijn me al velen voor geweest, ook op de Engelse fora is er het een en ander over te vinden.
Enkel kans dat het plaklood moet wijken, wanneer het in de weg zit, dit wordt dan verplaatst naar de uiterste binnenkanten van de velgen.1 december 2014 om 19:03 #18262525Topictitel even aangepast om het overzichtelijk te houden :angel .
4 december 2014 om 20:36 #18262526Calibra heeft geen schijven groter dan 288mm gehad.
Zompigheid pas je aan door de al genoemde staalomvlochtenleidingen te nemen.
Je moet ook je hoofdremcilinder veranderen door een met grotere diameter (Kadett / Astra GSi 22mm, Calibra Turbo 23 mm), waardes ff uit me hoofd. Let op je hebt ze met 2 of 4 aansluitingen afhankelijk of je ABS hebt of niet.Je moet waarschijnlijk ook de remkrachtverdelers naar de achterremmen aanpassen naar de versie van de hoofdremcilinder je gebruikt (bij trommels een optie, bij schijven een must). Ik rijdt met 3/40 verdelers aangezien ik de 3/20 verdelers niet lekker vond rijden.
MTec schijven (MTec100 of zoiets op Ebay)
Ik heb er nu 3 auto’s meerijden, remmen prima, blijven ook lang goed. Heb ze op de Vectra nu al ruim 3 jaar en 70000 km zitten.
Op een Corsa D nu ook al een jaar of 2 met 25000 km.
Oftewel ik vind het prima schijven voor de prijs die je ervoor betaalt.Remblokken
Ik rijdt op de Dailies met de Mtec schijven en de daarbij geleverde blokken. Op een Performance auto (meer dan 150pk in een Corsa) zou ik persoonlijk voor Ferodo (2500 of 3000) blokken gaan.En als je toch je remvloeistof vervangt en je vaak heel hard achter elkaar remt, dan zou ik er gelijk DOT 5.1 in doen.
5 december 2014 om 01:18 #18262527Bedankt voor je reactie.
Scherp, had idd het verkeerde plaatje mbt het model schijven van Google gepakt. Gezocht op Meriva A ATE, nu even 280 erbij gezet.
Plaatje in OP inmiddels aangepast.De topics die ik heb gelezen, daarin veranderde niemand de hoofdremcilinder. Maar begrijp dat het de prestaties ten goede komt, zo ook de staal-omvlochten leidingen.
Zal even afwegen of ik dat wil gaan doen.Of toch Astra GSi remmerij, maar vraag me af of dat veel verschil maakt, van 256×20 naar 256×24 met bijbehorende klauwen en schijven..
Scheelt wel een hoop andere vervangingen. Ik denk er nog even over na.5 december 2014 om 07:03 #18262528ik heb nog gsi remmen liggen.
met stalen leidingen en zimmerman schijven.
komen onder mijn corsa 2.0 vandaan.
is zeker een goede upgrade.
is een behoorlijk verschil met standaard corsa gsi remmen
de zuiger van de remklauw is groter en kan daardoor meer kracht uitoefenen.5 december 2014 om 12:21 #18262529Remblok oppervlakte van een 2 liter klauw is ook groter dan een Corsa GSi versie.
Zeker een goede upgrade, maar goed de 280 mm en grotere schijven nog meer.Mijn remsetup:
Hoofdremcilinder en bekrachtiger van een Kadett GSi 8v 22mm
3/40 remkrachtverdelers naar de achteras.
Achterremklauwen van een 2 liter Opel, National Sports 16 grooved schijven (heb ff geen idee van het merk blokken)
Voorremklauwen 4 pots Wilwood (bestaan er ook 10 tallen van in diverse configs met 280mm schijven van een Clio II 2.0 RS en Hawk blokken)
Dot 5.1 vloeistof
Staalomvlochtenremslangen rondomDaarmee maakte ik op Oschersleben net stoppie :jerry
5 december 2014 om 14:31 #18262530Ik heb staal gevlochten leidingen, kadett gsi 254 klauwen.echte Brembo geboorde schijven. Niet die goedkope prutdingen. En ferrodo ds blokken. Op corsa a. En dat remt echt als een malle.
Ik gebruik de originele bekrachtiger. Geen probleem. Maar die kan inderdaad ook groter, dan hoef je minder hard te trappen met zelfde resultaat. Maar ik vond het verschil niet denderend.
Ik heb het een keer kunnen vergelijken met een andere corsa met nog grotere van calibra
Maar dat vond ik persoonlijk gewoon echt overkill. Ik vond het alleen maar nerveuzer remmen.
Dit past gewoon 1 op 1 en is overal nog te krijgen.5 december 2014 om 14:46 #18262531Bedankt voor alle reacties!
Ik ga er nog eens goed over denken. Ik rij bijv. ook weer niet met zoveel power dat ik de max behoef. Neig op het moment nu meer naar 256×24 setup.
5 december 2014 om 17:18 #18262532Van de astra gsi remmerij zijn de klauwen ook groter, ziet er sowieso een stuk dikker uit. Veel groter ga je niet nodig hebben op een 1.6, dit remt al giga hard.
(Mierenneuk modus aan: plus dat je ook weer niet te zware remmen erop wilt zetten, slechter voor je wegligging. Mierenneuk modus uit)5 december 2014 om 18:44 #18262533Ff tussen haakjes de schijven en klauwen zorgen niet dat een auto harder vertraagt dat doet de druk de blokken tegen de schijf drukt,als je goedkoop hard wilt remmen moet een Bekrachtiger en hoofdremcilinder nemen van een Omega B met een 1 inch boring..
Dan is het tik en je staat stil alleen die kleine serie remmen houden het niet lang uit en de schijven zijn zo krom gok ik…
Daarom moet je grotere schijven hebben.(Grotere blokken en zuigers in de klauw helpen wel iets om het remmen te verbeteren)
Ik had een standaard Monza remsysteem met vooraan 271×22 remmen en dubbele vaste klauwen vervolgens heb ik daar een grote hrc en bekrachtiger van een B omega opgezet en man wat een wereld van verschil:pedaal weg was stukke korter en met minder druk veel harder remmen…Mijn remschijven waren zo krom (waren wel al ver op) en vervolgens heb ik me daar maar grotere schijven 330x30mm opgezet met dezelfde remklauwen als een corvette C5 zwevend met dubbele zuigers,maar dat voegde aan de rem capaciteit niet veel toe,enkel dat de zaak niet kapot gaat of krom trekt..
5 december 2014 om 19:32 #18262534Thnx voor de reacties :thumbup !
7 december 2014 om 08:27 #18262535Ben zelf niet kapot van Bosch schijven en blokken. Heb ze op de bmw gehad, maar voor had ik binnen een mum van tijd een kromme schijf. Deze toen vervangen. Had altijd veel remstof van de blokken, bij normaal rijgedrag is mijn daily.
7 december 2014 om 09:26 #18262536BMW en Kromme schijven is wel een Common problem Manta-Aero.
Had laatst een gast bij mijn onderdelehandel die alles al krom geremd had.
330i touring handbak 2002
Zo’n ding heeft net als de meeste BMW’s uit die tijd, Veel te licht uitgevoerde remsystemen.Rem systeem van de E46 330i welke knap meer vermogen heeft, en wat meer weegt dan bijvoorbeeld de Vectra-B 2.5-V6
Heeft een Veel lichter uitgevoerd remsysteem als deze Vectra.
Dat was een gekend probleem.Laat ik dan maar niet over de fietsremmen beginnen welke onder de 1670kg wegende 540i 4.4 met 300pk zitten.
Bosch oem remnen blijven beter recht onder mijn Vectra-B 3.0-V6 als oem Brembo’s en al helemaal als de Zimmermans die ik er onder gehad heb.
Corsa-B
Mijn Corsa-B 1.5Diesel 1999 remde met 236×10 massieve schijven al echt idioot hard.Nu met de 256×24 Remmerij van een Astra-F 1.6-16V (gewoon zelfde als GSi remmen dus) met nieuwe Bosch schijven en TRW blokken op de Vooras remt t nog prettiger. (Pedaal kijken is neus op t stuur)
Zeker als we de 1.5 diesel willen afremmen van 190 a 200km/u naar minder dan 100km/u.
Houden ze het langer vol dan de 236mm massieve schijven.CORSA 1.5diesel met 100pk – 191nm
Let wel, de diesel met goede Vacuumpomp heeft flink meer Remvacuum dan een Benzine model, welke remvacuum van het inlaat pakt.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 december 2014 om 12:52 #18262537Heb een setje Astra F GSi klauwen op het oog, althans de verkoper beweert dat ze daar vanaf komen;
Het valt me op dat er FN54 op staat, dit zijn onder andere de type klauwen van een Calibra meen ik?
Waarbij FN54 duidt op de 54mm remzuiger?Als ik me niet vergis horen de Astra GSi klauwen een 52mm remzuiger te hebben?
Met andere woorden, dit setje is niet wat ik zoek, als ik Astra GSi remmerij wil, right?
11 december 2014 om 22:05 #18262538Iemand die mijn vermoedens kan bevestigen?
12 december 2014 om 06:57 #18262539FN54 is volgens mij van een calibra turbo (correct me if i’m wrong), maar wordt redelijk vaak toegepast op een astra gsi omdat het echt de gemakkelijkste upgrade ever is.
Wanneer de wagen dan doorverkocht wordt, weet de nieuwe eigenaar het wellicht niet eens en denkt gewoon te maken te hebben met astra gsi remmerij?12 december 2014 om 10:05 #18262540Dank voor je reactie, dat klinkt erg aannemelijk..helaas voor mij.
Ben echt op zoek naar Astra GSi remmerij.12 december 2014 om 10:06 #18262541Is der geen mogelijkheid om Senator B remmen te monteren 298×28 met bijbehorende klauwen met bijbehorende hrc en rembekrachtiger dan dan ben je overal vanaf en heb je 100% bulletproof remmen op dat autootje,dan hoef je nooit meer zorgen te maken dat je de remmen kapot krijgt,egaal hoe gek je gaat doen,als die een auto van 1,6 ton stil krijgen van 230km naar 0 en dat aankunnen kunnen die ook een auto van 850/900 stil krijgen en sneller en met minder slijtage.
12 december 2014 om 10:26 #18262542Bedankt voor de reactie.
Calibra Turbo remklauwen met Meriva schijven is wel zo een beetje de max met behoud van m’n Calibra ‘Cesaro’ velgen;
Het plaklood zal al moeten wijken dan.
Ik wil echter een upgrade waarvoor de minst mogelijk aanpassingen nodig zijn, maar wat toch beter remt, en ook goed aan voelt. Voor de Calibra remklauw setup moet dan meer worden aangepast om dit te bereiken. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar Astra GSi klauwen.
Heb er gelukkig geen haast mee.12 december 2014 om 14:26 #18262543Met dank aan TWA voor de advertentie tip, een set Astra GSi remklauwen met schijven en blokken gescoord voor een leuk bedrag :thumbup .
Schijven en blokken zijn nog goed, maar weet nog niet of ik die op rij, of dat ik toch nieuwe schijven en blokken haal.
Klauwen gaan sowieso eerst geverfd, en gereviseerd worden, en daar ga ik goed de tijd voor nemen.12 december 2014 om 17:41 #18262544:thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.