Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › loopt op 1 cilinder
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2014 om 09:48 #17268863
hallo ,heb het volgende probleem !! ,loopt op ( 1 ) cilinder ,( kop eraf halen??? ) wat denken jullie!
gaat om kadett d gte 1.8
nieuwe verdeler en rotor ,nieuwe bougieskabels ,en bougies .
bougies vonken wel alle 4,alleen 3de cilinder wordt warm ..1 november 2014 om 11:19 #18259339Punt 1 handig als je vermeld wat en welk type motor
Punt 2 eerst even vermelden wat je al hebt na gekeken
punt 3 , misschien je ontsteking……………?1 november 2014 om 13:05 #18259340Op 1 cilinder zullen de meeste motoren uberhaubt niet lopen. En op 2 afhankelijk van welke meestal ook niet.
1 november 2014 om 14:21 #18259341slaat even aan ,draait wel even ,kleppen dat ze vast zitten????
1 november 2014 om 14:49 #18259342Zal dan op 3 cilinders draaien, compressie testen.
1 november 2014 om 15:25 #18259343zyl 1 – 12,9 bar
zyl 2 – 10,3 bar
zyl 3 – 11,8 bar
zyl 4 – 11,6 bar compressie !!!2 november 2014 om 08:26 #18259344Haasje17:
Met een 12ST 13NB 13SV C12NZ X14SZ C16NZ C16XE X16XE lukt t prima om m op 1cilinder aan de gang te krijgen (vergt wat voettechniek met het gaspedaal.
De meeste blijven na wat rommelen met gaspedaal nog stationair draaien ook.Rondje op het parkeerterrein gaat ook nog prima.
Ik heb wel geconstateerd als er onvoldoende compressie is dat het knap moeilojker gaat dan wanneer de motor goede compressie op de betreffende cilinders heeft.
Dus alle motoren waarbij je dit getest heb zullen echt kaal geweest zijn of je roept iets zonder ooit geprobeert te hebben.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 november 2014 om 08:41 #18259345Ow mijn X16XE met matzel powerbox haalde 95km/u lopend op enkel Cilinder 1&2 (koppekking doorgeslagen tussen Cilinder 3&4, hup bougiekabels los, en injectorstekkers los van Cilinder 3 & 4 zo naar huis kunnen rijden.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 november 2014 om 09:20 #18259346On-Topic.
Ik heb het vermoeden dat de injectoren niet inspuiten.Je zou eigenlijk met een scope moeten controleren of de injectoren gevoed worden.
Dit kan aan de voeding van de Computer liggen, of bransdstof relais, computer of injectoren zelf.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 november 2014 om 11:26 #18259347injectoren puiten wel,heb ze stuk voor stuk getest zijn oke!! dat dacht ik ook,maar heb nu inmiddels 12 stuks liggen,ook
getest op de auto,de pomp wert ook ,nieuwe relai opgezet enige ,denk ik onstekeng hall effect generator niet werkt,of kleppen zitten vast,mijn vermoeden..2 november 2014 om 16:54 #18259348als je de injector rails los haalt, en je hangt de injectoren boven een pakje, en dan starten, kijken wat er gebeurt..
heb je dat al gedaan, ze moeten netjes inspuiten in kegel vorm of meerdere kegeltjes.
en zeker niet overdreven veel..Willem
2 november 2014 om 16:59 #18259349Kleppen vast denk ik niet, dan had je of geen compressie als ze open stonden. En dicht dan denk ik dat er wel wat was afgebroken. Staat niet gewoon je distributieriem verkeert?
2 november 2014 om 17:03 #18259350Als alle 4 de bougies vonken en alle vier de injectoren inspuiten. En je hebt compressie moet die het eigenlijk gewoon goed doen.
Met riem verkeerd loopt die gewoon knap beroerd. Maak eens een filmpje. Het is denk ik een 18E toch? Of hangt er wat anders in dan orgineel?
2 november 2014 om 17:27 #18259351oke wilem ,ga ik even doen elke ,kijken wat die doet,heb net bougiekabels even verwisseld naar een ander cilinder,maar steed cilinder 3 woerdt warm ,(is net een 1 cilinder LANZ BULDOG Tracktror geluid)
HAASJE 17 het is een orgineel 1.8 gte kadett2 november 2014 om 17:38 #18259352Staat de riem op tijd? Alle klepstoters/tuimelaars nog op hun plek??
2 november 2014 om 17:50 #18259353En ik ken deze motoren niet, maar hebbe die hydraulische stoters? Of kun je de kleppen stellen, zou ook kunnen dat de klep net te strak staat dan sluit die niet goed, maar dan zou je dat meestal ook aan de compressie moeten zien.
2 november 2014 om 19:07 #18259354ja riem staat wel goed.hij heefd wel gewoon gedaan,voor 2 maand terug,,probeer morgen even wat willem zij
geefd wel bericht morgen ,wat er gebeurd mvg2 november 2014 om 20:21 #18259355Hij heeft ruim voldoende Compressie.
Ondanks de hydro stoters.
Lijkt me dan Vreemd dat de stoters niet terug willen komen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 november 2014 om 19:16 #18259356Jup daarom zou ik zeggen riem verkeert.
10 november 2014 om 16:22 #18259357oke even bezig geweest met kadett d gte hij loopt weer 100% als een zonnetje!!
allemaal bedankt voor reactie en uitleg!!10 november 2014 om 17:10 #18259358En wat was nou de oorzaak?
10 november 2014 om 17:11 #18259359Wat was nou het euvel?
Edit: Sorry Opeltje17, had je reactie niet gezien.
10 november 2014 om 17:58 #18259360wou het zelf niet geloven 3 bougies ,waren toch echt kapot!!! zijn nieuwe bougies..
vanmorgen 4 nieuwe opgehaald ,ingezet ,starten en lopen,hmmm! ging er niet van uit dat bougies waren,omdat ze nieuw waren.
even mee gereden fijn gevoel!!!24 november 2014 om 21:14 #18259361Weer een probleem met (( bougies )) heb 4 nieuwe bougies opgezet, 2 weken geleden, auto vanmorgens weer gestart,en liep op 2 cilinders,er waren gewoon, weer 2 stuk !!! Wie heefd dit al een keer meegemaakt .
brandstofpomp liep een beedjte hoorend onregelmatig,dus nieuwe brandstofrelai opgezet.
Nou vraag ik mij af,waarom die bougies steeds kapot gaan ,wat (kan) de oorzaak zijn ,welke richting moet ik zoeken!!
Bobine is OK! goeie vonk !!24 november 2014 om 22:20 #18259362Te heet Arm mengsel??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.