Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G cabrio dak
- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 28 juni 2024om 07:58 door eddyastragcabrio.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2014 om 00:45 #17268625
Beste leden,
Een tijd geleden aangegeven dat mijn dak niet meer open ging door een gesprongen olie leiding.
Bij Opel geweest circa 1200 euro zeiden ze, dit was te gek voor woorden.
Op dit forum ben ik ook met probleem niet echt verder gekomen dus had ik besloten eens te kijken bij de Duitse buren.
Hier ben ik vrij snel geholpen geworden, een Duits hydrauliek bedrijf in de buurt bouwt de leidingen na voor pakweg 100 euro.
Dus de lekke leiding uitbouwen, meenemen naar het bedrijf en je loopt naar buiten met een nieuwe leiding.
Mijn vraag is nu als ik de lekke leiding heb vervangen hoe kom ik dan van de foutmelding af?
Met de foutmelding bedoel ik de pieptonen wanneer je de auto op slot en ontgrendeld en als je de handrem ervan haalt.16 oktober 2014 om 20:27 #18257502Volgens mij verdwijnt de melding als het dak weer werkt.
17 oktober 2014 om 00:54 #18257503Dat zou mooi zijn, ik laat de leidingen vernieuwen,ontluchten en hope for the best.
Tegen die tijd als ik dat ga laten doen zal ik deze post updaten.
Mvg23 augustus 2015 om 12:08 #18257504Andre,
Ik heb sinds enkele weken het door jou beschreven probleem aan mijn kap. De kabel is losgeschoten bij de nippel.
Weet jij waar ik deze het best kan repareren ?
Gezien de kosten.24 augustus 2015 om 14:00 #18257505Hallo,
Begin dit jaar heb ik de hydrauliek slang die kapot wat was eruit gehaald, en deze laten vervangen met behoud van de oude nippels.
Dit kost ongeveer 80 euro,-
De slang weer in bouwen olie bijvullen, het dak paar keer open en dicht laten gaan( voor oliepeil) en dan bijvullen.
De slang heb ik in Neuss duitsland laten vervangen, bij Isaflex (topbedrijfje met professionele gasten)
Nou heb ik me ook laten vertellen dat elke hydrauliek boer dit zou kunnen.
Wat ik ook nog kan zeggen is dat je eigenlijk vrij weinig info qua opel astra g cabrio vind en iedereen met woeker prijzen komt.
Terwijl het best een simpel systeem is+ de manier om het dak geheel manueel open te krijgen deze staat ook nergens terwijl deze er is maar goed.
mvg9 juni 2017 om 16:33 #18344423Hallo weezyf ,
Heb je de leiding door een bedrijf eruit laten halen of ben je zelf technisch genoeg ?
Ik zit namelijk met hetzelfde euvel en dezelfde prijs die ze bij de Opel vroegen is mij ook te gortig ! Groetjes Theo9 juni 2017 om 21:41 #18344440Hallo Theo,
Die leiding heb ik met een vriend(soort van monteur eruit gehaald).
Het is allemaal goed te doen en is makkelijker als je denkt.
Dat nipje overigens bewaren die word op de nieuwe slang geperst.
Hier nog een beetje info: In erge gevallen, compleet 2e hands dak (zwart, blauw, rood etc) ingebouwd en al 250-350 euro.
En met 350 bedoel ik puntgaaf 2e hands lekvrij dak.
Ook plaatwerk, onderdelen etc.
Ook reparaties van wat jij hebt tegen goede prijzen ik denk nieuwe kabel met eruit en erin zetten dat je op een 150-200 euro uitkomt ongeveer.
Maar goed het is allemaal goed te doen en vraag me af hoe opel op de prijzen komt, in ieder geval succes ermee!
Mvg9 juni 2017 om 23:45 #18344447Bedankt voor je snelle reactie !
Ze boden 3 verschillende sets aan variërend van 350 tot 450 ex btw ! Tel daarbij het uurloon van een monteur en je komt tot ongeveer 1100€ .
Ze waren wel zo vriendelijk bij de Opel dealer om met voordeligere suggesties te komen .10 juni 2017 om 01:49 #18344450Het erge eraan is dat zo’n karwei van jou maar hooguit een uurtje kost.
Als je weet wat je doet 40 minuten ben je klaar.
Nieuwe slang laten maken 80 euro, montagekosten 50/75 euro dat is te doen vind ik. :applause02:31 juli 2017 om 23:15 #18346662Hallo weezyf ,
Weet jij welke hydraulische olie ik het beste kan gebruiken voor het dak weer te laten functioneren ?
1 augustus 2017 om 23:56 #18346704Hallo,
Ik heb zelf voor de cabriokap gedurende de laatste 5 jaar deze olie in gebruik, Kroon olie sp fluid 3023 premium chf.
Deze is te krijgen voor ongeveer 15 euro per liter, bij opel zelf kost een flacon 75 euro deze is van gm en ook deze is goedkoper op internet te krijgen.
Mvg1 september 2017 om 23:57 #18347794ik ga nog een topic maken over het dak ik heb lang op het www moeten zoeken naar info, deze heb ik dan ook gevonden.
om het dak te resetten moet je het manueel of electrisch in de volgende positie brengen
1 ruiten minimaal 5cm naar beneden en de handrem aangetrokken
2 kap in gesloten positie brengen tot circa 10cm boven de a stijl met de haken ontgrendeld
3 achterruit omhoog
4 kap afdekking gesloten maar niet vergrendeld
5 hand ontgrendeling in de kofferbak niet is geactiveerd(rustpositie)6 start de motor en houd de knop ingedrukt om de kap te sluiten totdat deze geheel gesloten is
2 september 2017 om 15:18 #18347804Hallo,
Het klopt wat daar staat, heb onlangs voor de 11e keer olieleiding vervangen(aug17).
Na het vervangen en bijvullen van de olie bleef de fout er, dit is normaal met de inbus voren de haken ontgrendelen manueel dan de stappen wat hierboven staat.
Een keer dicht en open maken olie bijvullen dit 2-3 herhalen en alles is weer ok.
Wat mij wel opgevallen is als er een leiding knapt het kofferbak ook niet meer automatisch met de vergendeling gaat en als je hem open wilt dat je sleutel moet gebruiken. Voor de rest is het simpeler als je denkt.
Mvg :toppie:15 september 2017 om 17:09 #18348213Mijn vraag aan 4 Opeldealers hoe ik handmatig mijn cabriodak moet sluiten (zomerse dag, opeens een bui en je wilt je
dak snel dichtdoen maar de techniek laat het afweten), niemand wist het.
Vraag voorgelegd aan Opel importeur, die houdt me nu al een maand aan het lijntje dus daar zal ook geen antwoord van komen.
Opeldealer Haarlem echter was zo vriendelijk te gaan spitten in alle beschikbare werkplaatsboeken en dank zij een monteur
heeft men een “noodbedrijf halfautomatische vouwdak” uitleg geprint.
Daarin staat dat het contact uit moet, de sleutel er uit, en in de kofferbak links zit een ontgrendelingshandel voor het
openen van de deksel waar de kap in zit.
Maar….., in mijn kofferbak kan ik geen handel vinden (tenzij je bekledingsmateriaal moet verwijderen).
Dus de hamvraag is, wie o wie weet er meer van en kan mij helpen ?!
Onderaan de print staat:
https://tis2web.service.gm.com/tis2web/?target=A8VA914T917TA91&target.meth….. kan iemand hier iets mee aub ?15 september 2017 om 19:42 #18348220Voor mijn Astra G cabrio van 2003 heb ik een nieuwe trekhaak met 7-polige kabelset en inclusief alle bouten / moeren enz., is er iemand in de omgeving van Haarlem / Adam / Alkmaar die
deze voor mij er uiteraard tegen betaling onder kan zetten ? Graag hulp, ik heb net een nieuwe heup en kan / mag zelf helaas voorlopig niets doen.15 september 2017 om 19:48 #18348221Hallo,
Ik ben redelijk expert geworden op het gebied van Opel astra g cabrio daken.
Als het om een Astra g cabrio gaat dan zit deze hendel in het kofferbak.
De plaats van deze hendel zit als men achter de auto staat aan de linkerkant en deze is bereikbaar zonder kap te verwijderen.
De preciese plaats is paar cm achter het gaatje van de zonne-scherm opberging.
Wat ik nog kan toevoegen is dat bij mij een keer door de deze hendel te hebben gebruikt, de kap die zeg maar te zien is in cabriostand.
(die als eerste open gaat als je hem dicht wil maken) dat hier de vergrendeling kapot ging.
Maar niet getreurd elk probleem en evt andere kap wat dan ook is te fixen, na 10 jaar astra g cabrio rijden genoeg cabrio connecties opgebouwd en natuurlijk betaalbaar. en p.s. bij Opel zijn ze gek.
Mvg. :smiley-car:18 september 2017 om 18:18 #18348307Hallo Hans, de hendel zit net boven het lampje in je kofferbak (links). Mocht hier niet een gat zijn, dan moet je het hele plastic paneel verwijderen voordat je de hendel kan bedienen. Mogelijk wil je dan meteen een uitsparing uitboren/uitzagen zodat je voortaan direct bij de handmatige vergrendeling kunt.
Vergeet de imbussleutel niet in je dashboardkastje voor de ontgrendeling bij de voorruit.
Gr Henk
30 maart 2018 om 19:04 #18354403Hier is de leiding kapot gegaan ! Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat nipje eraf komt . Of is dat niet mogelijk
31 maart 2018 om 15:14 #18354444Hallo is gemakkelijk, sowieso dat nipje niet weggooien.
Het is dat ik de foto niet kan plaatsen maar ik leg het je uit.
Je hebt het nipje, het nipje gaat naar binnen in het dikke buisje.
Het dikke buisje heeft na 2 mm een pinnetje die naar boven trekken (omgekeerde U lijkt t wel).
Deze wederom bewaren, op het nipje nieuwe leiding laten persen bij lokale olieboer, nipje terugplaatsen pinnetje erin en klaar.
Bij de pomp zitten ook kleine veertjes btw
Mvg
1 april 2018 om 08:05 #18354479Bij de pomp ! Moet ik die loshalen zodat die leiding eruit kan ?
Zitten er veel veertjes in , niet dat als ik de pomp losdraai meteen wordt bekogeld met losschietende veertjes
1 april 2018 om 08:09 #18354480Gaat het om dit rood omcirkelde pinnetje ( u-vorm)
1 april 2018 om 16:01 #18354498Jep precies die in het rode cirkeltje.
En ja bij de pomp zitten 8 leidingen die allemaal bevestigd zitten met een rond veertje.(veertje zeg maar dun stalen rondje)
De pomp-kop losdraaien(waar de leidingen naar binnen gaan bovenop) met inbus en dan de desbetreffende leiding vinden, de veertjes springen je niet om de oren. :applause02:
1 april 2018 om 16:24 #18354500:toppie:
Is er nog eventuele druk van de olie , of heb je daar geen last van
1 april 2018 om 22:00 #18354508Nee meestal als de leiding springt dan loopt ie leeg of in ieder geval wat eruit.
Als je de nieuwe leding erin zet en de pomp weer bevsetigd en deze vult met olie dan doet hij het weer echter aan het bijvullen kom je 2-3x.
Maar als het goed is doet nu alles het weer naar behoren en zie je dat het werk op zich best meevalt, het laat zich goed doen en kunt er goed mee verdienen haha Opel vraagt zich hiervoor 1200 euro.
:smiley-car:
1 april 2018 om 22:45 #18354510Hahaha ,
misschien toch maar een bedrijf beginnen dan !
Ik heb de leiding losgekoppeld , nog niet van de pomp ! Dat plan ligt er nog . Ik hoop het uiteindelijk eind van de week allemaal klaar te hebben .
En dan nog een goeie te vinden die leidingen kan persen in regio Gelderland-midden !
Heb jij daar nog suggesties in ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.