Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › ik raak koelvloeistof kwijt ( Corsa c 2003 )
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 maart 2019om 10:24 door richardschaeks.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2014 om 10:02 #17268610
Hallo Allemaal
Mijn probleem is als volgt
Ik raak koelvloeistof kwijt
Eergisteren 70 km gereden met de kachel aan en mijn reservoir is helemaal leeg
Gisteren weer dezelfde 70 km gereden en er is niks uit mijn reservoir
Kom ik net bij de auto om te kijken na weer 70 km te hebben gereden ( kachel uit ) reservoir leeg
Ik kan onder de auto niks vonden kwa water of wat ook van iets
De auto rookt niet , ook na het rijden olie nagekeken peil is niet gestegen of gezakt.
Net de bougies nagekeken en die zijn ook droog
Auto is ook droog van binnen
Hij rookt ook niet , vermogen is goed .
Ik weet ook niet meer waar ik het moet zoekenHet gaat trouwens om een corsa c van 2003
Heeft nu 197.000 km op de teller staan en rijd op gas ( G3 )15 oktober 2014 om 10:46 #18257410Onder druk lekt het waarschijnlijk weg uit 1 van de slangen ? Vullen, klein stukje rijden, daarna ergens parkeren met draaiende warme motor, wachten tot de fan aanslaat en kijken of het ergens lekt met een stuk karton onder de auto. Er wel zeker van zijn dat er nog iets in zit. Blijkbaar is het na 70KM al op, en zie je inderdaad niks meer onder de auto.
15 oktober 2014 om 12:05 #18257411Net weer gekeken en ik zie koelvloeistof aan de versnellingsbak zitten
zijn maar een paar kleine drupjes.
net even kennis gebeld die is monteur komt maandag alles even afpersen.15 oktober 2014 om 12:49 #18257412Kijk, zit er toch ergens een lek dus, koelvloeistof is meestal ook warm waardoor het gewoon snel verdampt bij een lek.
Toch een beetje goed nieuws dus, komt in ieder geval niet in je motor terecht :)16 oktober 2014 om 07:52 #18257413Even update
gisteren gereden en wat denk je helemaal niks kwijt
Auto gaat vanmiddag al richting de monteur
Hij denkt dat het aluminium buisje is die achter het blok langs loopt of een pakking.Word vervolgt
16 oktober 2014 om 10:55 #18257414Bij gasautos met deze problemen altijd kijken of er bij de verdamper geen lekkage is. Membraam wat in de verdamper zit kan ook poreus zijn waardoor hij kvs doorlaat.
21 oktober 2014 om 16:17 #18257415@Dr.Ed wrote:
Bij gasautos met deze problemen altijd kijken of er bij de verdamper geen lekkage is. Membraam wat in de verdamper zit kan ook poreus zijn waardoor hij kvs doorlaat.
Maar als de membraam lek of kapot is dan moet de auto naar mijn inzien toch slechter gaan lopen ?
21 oktober 2014 om 16:31 #18257416Vrijdag hebben we een lekje gevonden
Sorry voor mijn slechte tekenwerk.
Dit is het blokje wat rechts aan het blok zit.
Pakking vervangen en niet meer lekken.
Weer gewoon gereden zaterdag gekeken geen vloeistof weg
Dus ik was blij.
Helaas voor korte duur vanmorgen weer gekeken en reservoir was wederom leeg.
Met de druktest was verder niks te vinden
Compressie test was ook helemaal goed alle cilinders gelijk.Dus weet iemand waar ik het verder nog kan zoeken
26 oktober 2014 om 15:28 #18257417Wanneer is de waterpomp voor het laatst vervangen?
26 oktober 2014 om 16:10 #18257418@Dr.Ed wrote:
Wanneer is de waterpomp voor het laatst vervangen?
Dat weet ik niet.
Maar als je de motorkap open doet ruik je wel een zoete lucht in je neus.
En je ruikt het rechts achter het blok.Volgende week gaat die weer richting garage die gaan een test doen voor de koppakking.
En voor nu nog maar even vaste klant bij de action voor koelvloeistof
26 oktober 2014 om 19:36 #18257419kost gelukkig niet de wereld bij action.. maar beter is alles opgelost :)
27 oktober 2014 om 06:54 #18257420Ja we blijven gewoon zoeken
27 oktober 2014 om 07:04 #18257421Mooiste is om hem een nacht onder drukbte kunnen zetten.
Omdat de motor koud is verdampt de koelvloeistof niet.Zo hebben we bij een Omega-V6 een koelvloeistoflek kunnen vinden die diversen garages niet konden vinden.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 oktober 2014 om 07:57 #18257422Oke
Gaan we dat vannacht even doen28 oktober 2014 om 07:45 #18257423Gisteren koppakking laten testen
Die is ook niet Kapot de waterpomp is ook nog goed
Dus we gaan gewoon verder zoeken naar de lekkage28 oktober 2014 om 08:45 #18257424Heb je al een nieuwe drukdop geprobeerd?
28 oktober 2014 om 08:48 #18257425@Fearless wrote:
Heb je al een nieuwe drukdop geprobeerd?
Nee nog niet
Maar rond om mijn reservoir is alles droog
Dus tot nu toe hebben we de dop uitgesloten28 oktober 2014 om 20:55 #18257426olie pijl controleren of die is gestegen.
en een aansteker effen tegen de olie houwen die aan de pijl stok hangt als je het hoort knetteren dan zit er koelwater bij vermengt.
die motoren hebben namelijke en probleem dat de distrieputiehuis pakking rubber gaat lekken achter de waterpomp.
als je niks van externe lekkjes vindt en wel koelwater verliest en je oliepijl stijgt of knetter als je er eenaansteker bij houd.
is die waarschijnlijk lek.
je kan het pas zien je de waterpomp er af hebt gehaald die je dat het rubber er helemaal tussen uit hangt en soms gescheurd is.28 oktober 2014 om 21:04 #18257427Die koelvloeistof dop is een leuke…
De huidige generatie opels hebben een slechte kvs dop. Waardoor het water snel aan de kook gaat, of zelfs kvs verloren gaat.
Soms is het zoeken naar een speld in een hooiberg, omdat je vaak niets ziet om het potje heen.
Heb het nu al een paar keer meegemaakt, en heb nu de doppen op voorraad.Ook hebben sommige nieuwere modellen een tankje wat flot scheuren kan…bij warm worden komt er druk op de tank en loopt het water uit het scheurtje. Het water loopt dan net over de versnellingsbak, en dat verraad dan weer een defect kvs reservoir.
Ik neem aan dat ze al een druktest met perslucht gedaan hebben?
Daarvoor heb ik een kvs-dop aangepast met een persluchtaansluiting. Dop er op, luchtslang er op (eerst druk op 0 draaien) en vervolgens de druk langzaam opbouwen. Als ie dan ergens naar buiten lekt zie je dat snel genoeg….28 oktober 2014 om 21:13 #18257428maar niet hoger als 2 bar druk er op zetten anders ga je lekaasjes maken.
30 oktober 2014 om 10:37 #18257429Het oliepeil stijgt niet als ik heb gereden en hij knetterd ook niet als je er een aansteker bij houd.
Net nog gekeken nu ook een klein beetje sludge aan de olie dop
Zaterdag maar even naar de test dag
Misschien vinden ze daar mij probleem op een van de punten
Volgens de garage was er niks mis met de waterpomp en de koppakking ( dat was afgelopen maandag )
Zie nu wel dat mijn bedrijfs temperatuur schommelt
Kan het dan ook zijn dat de thermostaat kapot is
En kan dat een oorzaak zijn ??Heb er ook al een nieuwe dop op zitten
1 november 2014 om 10:43 #18257430Zo even weer een update
Net bij de testdag geweest
Auto was op plekken aan de onderkant nat aan de onderkant
Nu wel een hoekje gezien waar die lekt
Kan volgens de monteur de het egr huis zijn
Of de koppakking die uitwendig lekt
Volgende week maar even de auto op de brug zetten en de motor laten draaien en dan kijken of we de vloeistof zien lopen1 november 2014 om 17:08 #18257431Zet dat ding toch gewoon ondet druk…dan zie je pas goed wat er lekt.
Dit schiet niet op zo2 november 2014 om 08:47 #18257432@Fearless wrote:
Zet dat ding toch gewoon ondet druk…dan zie je pas goed wat er lekt.
Dit schiet niet op zoHebben ze gisteren ook gedaan en dan lekt die niet
4 november 2014 om 17:40 #18257433Zo de auto vandaag weer bij de garage geweest
En weer was de pakking lek die van het egr klephuis
Deze was al eerder vervangen maar was een papieren pakking
Nu een originele ijzeren pakking ertussen
En volgens de monteur van de Opel garage is nu mijn probleem opgelost :D :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.