ik raak koelvloeistof kwijt ( Corsa c 2003 )

Forumindex Forums Modellen Corsa ik raak koelvloeistof kwijt ( Corsa c 2003 )

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268610

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    Hallo Allemaal

    Mijn probleem is als volgt
    Ik raak koelvloeistof kwijt
    Eergisteren 70 km gereden met de kachel aan en mijn reservoir is helemaal leeg
    Gisteren weer dezelfde 70 km gereden en er is niks uit mijn reservoir
    Kom ik net bij de auto om te kijken na weer 70 km te hebben gereden ( kachel uit ) reservoir leeg
    Ik kan onder de auto niks vonden kwa water of wat ook van iets
    De auto rookt niet , ook na het rijden olie nagekeken peil is niet gestegen of gezakt.
    Net de bougies nagekeken en die zijn ook droog
    Auto is ook droog van binnen
    Hij rookt ook niet , vermogen is goed .
    Ik weet ook niet meer waar ik het moet zoeken

    Het gaat trouwens om een corsa c van 2003
    Heeft nu 197.000 km op de teller staan en rijd op gas ( G3 )

    #18257410

    SimpleFace
    • Topics 9
    • Reacties 789
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 July 2014

    Onder druk lekt het waarschijnlijk weg uit 1 van de slangen ? Vullen, klein stukje rijden, daarna ergens parkeren met draaiende warme motor, wachten tot de fan aanslaat en kijken of het ergens lekt met een stuk karton onder de auto. Er wel zeker van zijn dat er nog iets in zit. Blijkbaar is het na 70KM al op, en zie je inderdaad niks meer onder de auto.

    #18257411

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    Net weer gekeken en ik zie koelvloeistof aan de versnellingsbak zitten
    zijn maar een paar kleine drupjes.
    net even kennis gebeld die is monteur komt maandag alles even afpersen.

    #18257412

    SimpleFace
    • Topics 9
    • Reacties 789
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 July 2014

    Kijk, zit er toch ergens een lek dus, koelvloeistof is meestal ook warm waardoor het gewoon snel verdampt bij een lek.
    Toch een beetje goed nieuws dus, komt in ieder geval niet in je motor terecht :)

    #18257413

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    Even update

    gisteren gereden en wat denk je helemaal niks kwijt
    Auto gaat vanmiddag al richting de monteur
    Hij denkt dat het aluminium buisje is die achter het blok langs loopt of een pakking.

    Word vervolgt

    #18257414

    Dr.Ed
    • Topics 5
    • Reacties 536
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 October 2011

    Bij gasautos met deze problemen altijd kijken of er bij de verdamper geen lekkage is. Membraam wat in de verdamper zit kan ook poreus zijn waardoor hij kvs doorlaat.

    #18257415

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    @Dr.Ed wrote:

    Bij gasautos met deze problemen altijd kijken of er bij de verdamper geen lekkage is. Membraam wat in de verdamper zit kan ook poreus zijn waardoor hij kvs doorlaat.

    Maar als de membraam lek of kapot is dan moet de auto naar mijn inzien toch slechter gaan lopen ?

    #18257416

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    Vrijdag hebben we een lekje gevonden

    Sorry voor mijn slechte tekenwerk.
    Dit is het blokje wat rechts aan het blok zit.
    Pakking vervangen en niet meer lekken.
    Weer gewoon gereden zaterdag gekeken geen vloeistof weg
    Dus ik was blij.
    Helaas voor korte duur vanmorgen weer gekeken en reservoir was wederom leeg.
    Met de druktest was verder niks te vinden
    Compressie test was ook helemaal goed alle cilinders gelijk.

    Dus weet iemand waar ik het verder nog kan zoeken

    #18257417

    Dr.Ed
    • Topics 5
    • Reacties 536
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 October 2011

    Wanneer is de waterpomp voor het laatst vervangen?

    #18257418

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    @Dr.Ed wrote:

    Wanneer is de waterpomp voor het laatst vervangen?

    Dat weet ik niet.
    Maar als je de motorkap open doet ruik je wel een zoete lucht in je neus.
    En je ruikt het rechts achter het blok.

    Volgende week gaat die weer richting garage die gaan een test doen voor de koppakking.

    En voor nu nog maar even vaste klant bij de action voor koelvloeistof

    #18257419

    opelkadetje
    Participant
    • Topics 64
    • Reacties 1415
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 December 2004

    kost gelukkig niet de wereld bij action.. maar beter is alles opgelost :)

    #18257420

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    Ja we blijven gewoon zoeken

    #18257421

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    Mooiste is om hem een nacht onder drukbte kunnen zetten.
    Omdat de motor koud is verdampt de koelvloeistof niet.

    Zo hebben we bij een Omega-V6 een koelvloeistoflek kunnen vinden die diversen garages niet konden vinden.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18257422

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    Oke
    Gaan we dat vannacht even doen

    #18257423

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    Gisteren koppakking laten testen
    Die is ook niet Kapot de waterpomp is ook nog goed
    Dus we gaan gewoon verder zoeken naar de lekkage

    #18257424

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Heb je al een nieuwe drukdop geprobeerd?

    #18257425

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    @fearless wrote:

    Heb je al een nieuwe drukdop geprobeerd?

    Nee nog niet
    Maar rond om mijn reservoir is alles droog
    Dus tot nu toe hebben we de dop uitgesloten

    #18257426

    bedum
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 12
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 October 2014

    olie pijl controleren of die is gestegen.
    en een aansteker effen tegen de olie houwen die aan de pijl stok hangt als je het hoort knetteren dan zit er koelwater bij vermengt.
    die motoren hebben namelijke en probleem dat de distrieputiehuis pakking rubber gaat lekken achter de waterpomp.
    als je niks van externe lekkjes vindt en wel koelwater verliest en je oliepijl stijgt of knetter als je er eenaansteker bij houd.
    is die waarschijnlijk lek.
    je kan het pas zien je de waterpomp er af hebt gehaald die je dat het rubber er helemaal tussen uit hangt en soms gescheurd is.

    #18257427

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Die koelvloeistof dop is een leuke…
    De huidige generatie opels hebben een slechte kvs dop. Waardoor het water snel aan de kook gaat, of zelfs kvs verloren gaat.
    Soms is het zoeken naar een speld in een hooiberg, omdat je vaak niets ziet om het potje heen.
    Heb het nu al een paar keer meegemaakt, en heb nu de doppen op voorraad.

    Ook hebben sommige nieuwere modellen een tankje wat flot scheuren kan…bij warm worden komt er druk op de tank en loopt het water uit het scheurtje. Het water loopt dan net over de versnellingsbak, en dat verraad dan weer een defect kvs reservoir.

    Ik neem aan dat ze al een druktest met perslucht gedaan hebben?
    Daarvoor heb ik een kvs-dop aangepast met een persluchtaansluiting. Dop er op, luchtslang er op (eerst druk op 0 draaien) en vervolgens de druk langzaam opbouwen. Als ie dan ergens naar buiten lekt zie je dat snel genoeg….

    #18257428

    bedum
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 12
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 October 2014

    maar niet hoger als 2 bar druk er op zetten anders ga je lekaasjes maken.

    #18257429

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    Het oliepeil stijgt niet als ik heb gereden en hij knetterd ook niet als je er een aansteker bij houd.
    Net nog gekeken nu ook een klein beetje sludge aan de olie dop
    Zaterdag maar even naar de test dag
    Misschien vinden ze daar mij probleem op een van de punten
    Volgens de garage was er niks mis met de waterpomp en de koppakking ( dat was afgelopen maandag )
    Zie nu wel dat mijn bedrijfs temperatuur schommelt
    Kan het dan ook zijn dat de thermostaat kapot is
    En kan dat een oorzaak zijn ??

    Heb er ook al een nieuwe dop op zitten

    #18257430

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    Zo even weer een update

    Net bij de testdag geweest
    Auto was op plekken aan de onderkant nat aan de onderkant
    Nu wel een hoekje gezien waar die lekt
    Kan volgens de monteur de het egr huis zijn
    Of de koppakking die uitwendig lekt
    Volgende week maar even de auto op de brug zetten en de motor laten draaien en dan kijken of we de vloeistof zien lopen

    #18257431

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Zet dat ding toch gewoon ondet druk…dan zie je pas goed wat er lekt.
    Dit schiet niet op zo

    #18257432

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    @fearless wrote:

    Zet dat ding toch gewoon ondet druk…dan zie je pas goed wat er lekt.
    Dit schiet niet op zo

    Hebben ze gisteren ook gedaan en dan lekt die niet

    #18257433

    Daan1908
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 120
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 June 2012

    Zo de auto vandaag weer bij de garage geweest
    En weer was de pakking lek die van het egr klephuis
    Deze was al eerder vervangen maar was een papieren pakking
    Nu een originele ijzeren pakking ertussen
    En volgens de monteur van de Opel garage is nu mijn probleem opgelost :D :D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.