Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Assen rekord C en commo?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2014 om 09:56 #17268199
Beste medeliefhebbers,
Sinds enige weken ben ik de trotse eigenaar van een origineel Nederlandse 3 deurs rekord C caravan!
Uiteraard plannen genoeg maar ik wil graag beginnen met 16″ bbs eronder.
Nu valt op dat de 5 gaats velgen beduidend goedkoper zijn dan de 4- gaats. Het scheelt zomaar €1000 op een set.Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met t ombouwen naar 5 gaats bij de rekord C? Ik denk dan aan iets van n Commodore maar heb eigenlijk geen goed beeld van wat de opties zijn.
Velgen proppen en omboren kan ook maar daar voel ik minder voor.Graag hoor ik alle reacties!!
Hartelijk dank,
Mark
21 september 2014 om 10:58 #18253997AnoniemLid sinds:
1 January 1970je kan inderdaad commo spul gebruiken
wel even omdenken dat een station achter as
niet helemaal gelijk is aan een sedanophanging van de schokbrekers is anders
is wel over te lassen ;)21 september 2014 om 12:34 #18253998De wielen zullen goedkoper zijn, maar denk dat je ook flink wat geld kwijt bent als je je assen gaat uitwisselen.
21 september 2014 om 12:56 #18253999Dankjewel,
Voor kleine aanpassingen vrees ik niet zo.
Schotels omlassen met n dunne basiselectrode (7016) en daarna n tweede las erover met een 4mm rutielelectrode (6013) zal vast sterker zijn dan origineel.Echter, rest de vraag, welke assen van welke commo moet ik hebben? Kan ik de steekassen achter uitwisselen en voor de fusees? Dan zou er niet gelast hoeven worden.
Zo nee, wie kan me exact vertellen wat er gedaan dient te worden?Assen zullen namelijk vast wel iets kosten maar prijsverschillen in velgen lopen ook snel naar de €1000,- op een set van 4 stuks. Tenzij ik het aandurf om 5 gats velgen te proppen en omboren naar 4 gaats??
Dankjewel,
Mark
22 september 2014 om 10:54 #18254000AnoniemLid sinds:
1 January 1970Laswerk. Zit niet in de veerschotels
Maar aansluiting van schokbrekers..Ik weet niet cker of de steekassen van commodore64 in tekort as passen
Maar ik vermoed van niet
Ik denk dat het commo lager niet in de rekord as past……Is bij manta as en commo steekassen ook zo …….
23 september 2014 om 17:59 #18254001Dat kan in dit geval wel,
Mits je de originele caravan achteras er nog onder hebt zitten,
dan passen de steekassen van de a commodore er zo in.
je hebt dan natuurlijk niet de meer gunstige overbrenging van de commo.de commo as moet dan wel dezelfde opbouw hebben als de rekord,daar heb je 2 types in,
dat verschil zit in de manier hoe het wiellager word opgesloten,dat kun je zo ziende caravan en a commo gebruiken dezelfde achterwiellagers,de coach en sedan hebben een kleiner lager
zelf rij ik een caravan met commo as en rekord steekassen,zodat ik mijn 4 gats kon behouden,
maar wel van 4.11 naar 3.54 ben gegaan,werkt prima23 september 2014 om 18:31 #18254002Bedankt voor de info peter12…hier heb ik ook wat aan :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.