Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G 1.8 slaat tegen begrenzer op 4000 toeren?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2014 om 14:57 #17266329
Was daarnet aan het rijden toen mijn motorstoringslampje ging branden,
mijn astra sloeg tegen de begrenzer op 4000 toeren ook..
Heb dan de motor stil gelegd en weer aangezet en het lampje was uit en het probleem was weer weg..
Iemand een idee?9 juni 2014 om 15:26 #18237844krukas of nokken as sensor defect, laat hem maar eens uitlezen
9 juni 2014 om 18:56 #18237845Simpel te testen door krukassensor los te trekken en dan kijken of ie aan de gang gaat. Zo niet nokkenassensor stuk…
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
9 juni 2014 om 19:01 #18237846Oke. Mss dom vraagje maar waar zit die sensor? Zit die achteraan waar de klopsensor zit?
9 juni 2014 om 19:17 #18237847x18xe oid?
nokkenassensor 99%
9 juni 2014 om 19:40 #18237848jep is een Z18xe.
Heb het probleem maar 1 maal gehad.
Maar ik ga ervan uit dat ik het binnekort nog zal hebben dan :???:
Waar zit die nokkenas en krukkassensor dan?9 juni 2014 om 20:01 #18237849Achter het distributie deksel tussen de twee nokkenassen in.
10 juni 2014 om 16:01 #18237850@johanhummer9 wrote:
x18xe oid?
nokkenassensor 99%
X18XE is nooit in de G geleverd geweest, dit is de bigblock 1.8-16V motor welke in de Astra-F en Vectra-B geleverd is geweest.
In de astra-G zijn alleen de smallblock 1.8 16V zusjes geleverd, dat zijn de X18xe1 en de Z18xe.
Bij deze gaat t kabeltje van de nokkenassensor vaak stuk, net waar deze de sensor in gaat.
Deze is echter niet los te vervangen.Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.11 juni 2014 om 09:48 #18237851Ben daarnet naar de dealer geweest en vond het nieuws dus wel heel wat tegenvallen.
Heb de auto laten uitlezen en kreeg een stuk of 5 foutmeldeningen oa nokkenassensor, krukassensor, lmm,..
Nu heeft ie ze allemaal wel gewist en me gezegt als men auto nog eens raar doet of het lampje brand ik direct moet teruggaan.
Ben hier natuurlijk niet gerust in :???:11 juni 2014 om 12:02 #18237852Krukassensor / Nokkenassensor worden bijde gegeven omdat de Computer niet weet welke klopt, en welke niet.
1 van de 2 werkt dan niet goed.LMM kan worden veroorzaakt door de codes van de toerental sensoren.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.11 juni 2014 om 15:00 #18237853Kortom, nog steeds deze een keer proberen
@CarloAstra wrote:Simpel te testen door krukassensor los te trekken en dan kijken of ie aan de gang gaat. Zo niet nokkenassensor stuk…
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
11 juni 2014 om 16:04 #18237854Jep ga ik zo rap mogelijk eens proberen ;)
@wim, tx voor de info! :thumb11 juni 2014 om 16:42 #18237855Zonder krukas signaal slaat die zoiezo niet aan.
11 juni 2014 om 21:14 #18237856Pff Haasje17 jij weet echt alles beter hè?
Bij ons wel hoor… zo controleren wij altijd de sensoren.. bij de x18xe1 en z18xe.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
11 juni 2014 om 22:14 #18237857Zowel x14xe z14xe x16xe c16xe x16xel x16xel-II z16xe x18xe1 z18xel z18xe draaien ook op enkel de nokkenassensor.
Trek de krukassensor maar eens los van je z16xe
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.11 juni 2014 om 23:03 #18237858Puur uit interesse even een vraagje. Zitten er op al die bovengenoemde motoren een variabele timing of iets dergelijks op die nokkenassen? Als de nokkenassen en krukas aan elkaar gekoppeld zitten door een distributie en voor zover ik dus weet nooit verschillende snelheden gaan draaien, waarom dan op elk ding een sensor zetten? Als de krukas er twee draait heeft de nokkenas er eentje gehad, toch? Of is twee sensoren puur en alleen om de werking van elkaar te kunnen controleren, zoals in het probleem van TS blijkbaar fout gaat?
12 juni 2014 om 04:50 #18237859De rede is vooral om te kunne constateren dat er wat mis is. Als je distributie te slap staat of verspringt voorkomt deze hiermee dat het stuk gaat.
12 juni 2014 om 06:24 #18237860Nee geen variabele kleptijdverstelling op bovengenoemde motoren.
2 sensoren in verband met fijnmeting voor de ontsteking.
Krukas puur voor bdp en toerental.
Nokkenas voor fijnafstelling ontsteking.Zou vreemd zijn als dit puur voor timings controle zou zijn.
Meestal als deze verspringt is het kwaad algeschied.Op een slap staande distributie regeerd deze niet in ieder geval.
Vanaf de start een of twee tandjes verkeerd betekend ook geen storing
Wel meerdere gezien welke zonder storing draaiden met een tand timings verschil.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.