Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › cruise controle Vectra b2 x2.5xe probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2014 om 21:40 #17265743
zo als jullie weten rijden wij een opel vectra b2 v6 en nu kan ik voor weinig een complete set cruise controle kopen orgineel , waar nu zit ik met de volgende vraag.
1. waar zit de cruise controle unit bij vectra v6
2. moet ik deze set in programmeren.een foto mag ook van waar die unit zit
8 mei 2014 om 07:43 #18232730Niks programmeren is een losstaand apparaat.
Deze zit op de Chassisbalk onder de ABS pomp en Rembekrachtiger.
Om deze bij een V6 te plaatsen moet wel de ABS pomp eruit (of motor eruit :vertag )Willem
8 mei 2014 om 07:45 #18232731hij zit idd op klote plek
8 mei 2014 om 07:48 #18232732Heb ook op het moment van de motorwissel gewacht met het leggen van het draadje voor het Cruisecontrol Controlelampje.
willem
13 mei 2014 om 20:19 #18232733welke draadje moet je dan hebben willem ( welke kleur ) wil dat ook wel graag hebben en welke nr op stekker van de teller klok?
14 mei 2014 om 11:08 #18232734Er is een poot niet bezet in de Cruise stekker, daar een pin in maken van eenzelfde type stekker, die draad naar binnen trekken en dan het spoortje volgen van het Cruise Control lampje
Welke of wat weet ik niet, ik doe het op mijn manier, en volg op de tellerprint gewoon het spoor van het lampje, 1 spoor zit ook aan de andere lampjes (dat is de geschakelde + over het Contact), en de ander gaat direct naar de stekker.
Ik pak dan een marker en tip het spoortje aan zodat je geen foutje kan maken
ik heb helaas ook geen B2 teller liggen om te kijken waar deze op zit.
maar het lampje ziet er zo uit:
en echt op een klote plek:
14 mei 2014 om 11:20 #18232735Ik heb het gedaan door een multimeter met doorbelfunctie (piepen als er een gesloten kring wordt gemerkt) te gebruiken. Je houdt één pen op een contactvlakje van waar je het lampje indraait. De andere aai je langs de contacten van de stekkers die in de teller gaan. Als het goed is gaat bij één van die contacten je meter piepen. Als er niks piept, heb je die gecombineerde geschakelde plus te pakken en moet je de eerste pen op het andere vlakje van de lamphouder zetten. En dan weer over die stekker aaien.
Vervolgens zoals Willem omschreven heeft een draadje maken naar de lege pen op de cruise control stekker24 juni 2014 om 22:53 #18232736Heb alles er nu in zitten maar werkt niet zit er nog ergens een zekering ofzo?
24 juni 2014 om 23:20 #18232737Koppelingschakelaar erin?
25 juni 2014 om 03:52 #18232738@opelfreak1975 wrote:
Heb alles er nu in zitten maar werkt niet zit er nog ergens een zekering ofzo?
Dat ligt eraan waar je je stroom vandaan hebt gehaald…
25 juni 2014 om 06:21 #18232739Alles zit er in maar werkt niet
25 juni 2014 om 07:47 #18232740Een groot deel van de signalen kan je op de stekker die in de cc unit gaat doormeten. Eigenlijk alleen het snelheidssignaal (blauw-rood) niet
25 juni 2014 om 15:35 #18232741Klopt, weet niet of ie op de originele stekkers zit of niet.
Als ie op de stekkees zit, heb je de remschakelaar vervangen voor een 4polig exemplaar??
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.25 juni 2014 om 22:06 #18232742Had orginele stekkers gevonden en gemonteerd en heb zelfs koppelings schakelaar los gekoppeld maar nu doet hij het nog steeds niet gvd
25 juni 2014 om 22:58 #18232743Loskoppelen doet ie et zeker niet.
Doorlussen moet je em
26 juni 2014 om 06:13 #18232744Inderdaad, zo werkt het niet. Vanaf de remschakelaar moet geen spanning naar de cc gaan, vanaf de koppelingsschakelaar juist 12v.
26 juni 2014 om 14:56 #18232745Ligt er aan, als je een 4polige stekker hebt liggen bij het rempedaal.
Heb je het signaal van de remlichten, deze moet alleen +12v zijn als je Remt.
De andere remschakelaar kring zit in serie met de 0 toets van de Cruise.
Deze dient Continu 12volt door te laten, tenzij op 0 gedrukt word, of geremd. word.
De koppelings schakelaar is ook een onderbreek schakeling.
Deze moet ook +12v doorlaten, tenzij de koppeling ingetrapt word.Willem
26 juni 2014 om 15:22 #18232746Lekker ingewikkeld XD. Kortom, opelfreak1975, hoeveel polen heeft je remschakelaar?
26 juni 2014 om 20:51 #18232747Niks ingewikkeld. Zal t duidelijker plaatsen
26 juni 2014 om 20:59 #18232748Je hebt de stekker op de remschakelaar 3of4 pinnen:
1of2 (zwarte draadpo(o)t(en) is/zijn constant +
1pin word gevoed zodra rem word ingetrapt (zwart-gele draad).
1 pin word onderbroken als je remt.
Deze is dus constant + 12volt als je niet remt.
Deze staat in serie met de 0 toetts van de cruise control schakelaar.Koppelings schakelaar:
Deze laat continu stroom door zodra de koppeling niet is ingedrukt.
Deze onderbreekt als je de koppeling bediend.26 juni 2014 om 21:03 #18232749Sorry, zo bedoelde ik het niet. Ik snap de logica. Ik bedoelde dat het ingewikkeld geschakeld is. Het zal vast wat veiliger zijn oid, maar zoals het met een tweepolige remschakelaar gaat, lijkt me ook voldoende.
26 juni 2014 om 21:10 #182327503/4draads schakelaar pas vanaf 1998 modellen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.