Forumindex › Forums › Modellen › Astra › szr of opc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2014 om 11:19 #17265247
Ik zit al een tijdje rond te kijken naar een astra g opc en heb enkele proefritten gemaakt. Nu worden er regelmatig nette opc’s aangeboden dus dat is het probleem niet.
Ik ben in het bezit van een astra g szr 1.6 8v die het erg goed doet: onderhoudsvriendelijk, weinig kosten, aardig zuinig, geen olieverbruik, makkelijk om aan te sleutelen. Kortom een erg betrouwbare wagen waar nog wel een paar jaar in gereden kan worden zonder veel kosten en hij laat je nooit in de steek.
Ik ben bang dat als ik een opc neem dat het mij een stuk meer gaat kosten en meer problemen kan krijgen met de auto, of zou dit mee vallen?
Het rijden in een opc zou wel de omgekeerde wereld zijnHoor graag ervaringen van anderen
12 april 2014 om 11:48 #18228619Een G OPC is natuurlijk niet meer de jongste, en worden vaak nogal stevig gereden.
Ligt er maar net aan wie de eigenaren geweest zijn, en hoe het onderhoudt gedaan is.
12 april 2014 om 11:59 #18228620als je tevreden bent over je koets
zou ik er een rapper blokje in hangen
met een gunstige km stand12 april 2014 om 12:05 #18228621Ben het eens met Andre_Ede….Ik heb ook een Astra G Opc1 (3e eigenaar) en ik weet sowieso dat de eigenaar voor mij (Gsifreak) er altijd heel zuinig op is geweest en ook de 1e eigenaar heeft er, volgens gsifreak, altijd goed voor gezorgd (dat geloof ik wel aangezien gsifreak niet zomaar auto’s koopt) ….Dus opzich heb ik het geluk een goeie getroffen te hebben met lage km-stand (mijn heeft nu ruim 123.000km op de teller) alleen ik ben in de 4 maand dat ik hem heb overigens wel 1200euro kwijt aan onderhoudszaken (hier bedoel ik geen pechzaken mee of dingen die echt perzee moesten gebeuren) dus ja het kan qua onderhoud wel veel geld kosten, helemaal als je dat door een officiële opel dealer laat doen zoals ik.
12 april 2014 om 12:12 #18228622@Grunn82 wrote:
Ben het eens met Andre_Ede….Ik heb ook een Astra G Opc1 (3e eigenaar) en ik weet sowieso dat de eigenaar voor mij (Gsifreak) er altijd heel zuinig op is geweest en ook de 1e eigenaar heeft er, volgens gsifreak, altijd goed voor gezorgd (dat geloof ik wel aangezien gsifreak niet zomaar auto’s koopt) ….Dus opzich heb ik het geluk een goeie getroffen te hebben met lage km-stand (mijn heeft nu ruim 123.000km op de teller) alleen ik ben in de 4 maand dat ik hem heb overigens wel 1200euro kwijt aan onderhoudszaken (hier bedoel ik geen pechzaken mee of dingen die echt perzee moesten gebeuren) dus ja het kan qua onderhoud wel veel geld kosten, helemaal als je dat door een officiële opel dealer laat doen zoals ik.
Voor dat bedrag kon ik bijna een extra astra kopen:P
12 april 2014 om 12:38 #18228623Ja inderdaad, maargoed het is dan maar net wat je met je geld wilt doen….de OPC versie is in mijn ogen ook wel speciaal genoeg om dat geld erin te steken mede omdat ik me dat op dit moment kon permitteren maar ik heb je dit gewoon verteld om je een indicatie te geven dat onderhoud wel duur kan zijn…..Ik ben erg blij met die van mij maar ik raad je wel aan om er heel goed over na te denken.
12 april 2014 om 12:55 #18228624Hoeft niet eens perse een OPC te zijn waar je veel geld in moet pompen. Heb zelf een sportversie, netjes van buiten en van binnen, maar ben ook al dik 1500 euro kwijt aan motor aanverwante zaken. Oa nokkenassensor, nieuwe ECU, nieuwe dynamo.
Blijft gewoon een feit dat je geluk moet hebben bij het aanschaffen van een auto. Die van mij zag er netjes uit, maar dat wil dus niks over de technische staat zeggen.
12 april 2014 om 15:07 #18228625Die van mij is te koop astra g opc arden blue
en een auto dient onderhoud te krijgen door een garage of door iemand anders
Die van mij heb ik gekocht en heeft me direct een paar honderd euro gekost niet aan achterstallig onderhoud maar aan preventief onderhoud.
een auto moet bedrijfszeker en goed zijn
Dat ik de mazzel heb gehad dat die ook nog is roestvrij is is pure mazzel
enigste wat ik gehad hebt is de koppakking een 2000 km geleden, netjes gerepareerd en rijd weer zonder problemen
km stand is nu 226500 geloof ik , maar rijd nog zeer goed zonder olie te verbruiken
Nu zijn wij rustige rijders en doen de looks mij meer ls vermogen etc etc
Ik denk dat menig opc rijder de 1 op 17 niet haalt met zijn opc12 april 2014 om 16:17 #18228626@Andre_Ede wrote:
Een G OPC is natuurlijk niet meer de jongste, en worden vaak nogal stevig gereden.
Ligt er maar net aan wie de eigenaren geweest zijn, en hoe het onderhoudt gedaan is.
hangt er vanaf met wat je koopt, ik heb toen des tijds mijn opc gekocht van de eerste eigenaar, en motor liep als een zonnetje, heb er toen dik 30DKM in gereden zonder problemen..
je moet gewoon heel goed kijken met wat je koopt.
opc die ik had was erg goed betrouwbaar, iedereen liep toen te praten over dat de koppakking een kwaal was van die auto’s etc etc..
maar ik heb al die problemen niet gehad, want ging er toch heel zuinig mee om, en dat heeft een opc wel nodig, liefde en aandacht
12 april 2014 om 16:37 #18228627@Firezi wrote:
Hoeft niet eens perse een OPC te zijn waar je veel geld in moet pompen. Heb zelf een sportversie, netjes van buiten en van binnen, maar ben ook al dik 1500 euro kwijt aan motor aanverwante zaken. Oa nokkenassensor, nieuwe ECU, nieuwe dynamo.
Dat is ook weer een voorbeeld, het is maar net wat je treft, wij hebben o.a. een Sport die dit jaar 15 jaar werd.
En al jaren probleemloos en zonder stroringen door de APK en beurten fietst.Heb maar 1 probleem met deze Astra gehad, vlak naar aankoop de ECU, en dat is inmiddels 13 jaar geleden.
12 april 2014 om 16:51 #18228628Mijn OPC rijd ook heerlijk, heb ook onderhoud laten plegen maar dat moet iedere auto…mede ook gedaan omdat ik het goed wil hebben en belangrijk vind dat alles in orde is.
Werkelijk het is een genot om een OPC te rijden…
Mijne is eventueel te koop ( te vinden in het marktplaatsgedeelte van het forum hier)
Dan zie je hoe ik hem heb, en ook zeer zuinig op ben!!)Het blijft een schitterende wagen, en iedere auto heeft onderhoud nodig. Heb er zelf nooit problemen mee gehad, meer preventief onderhoud gedaan om het in absoluut goede staat te houden ;) het blijven toch exclusieve auto die er niet veel meer zijn :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.