Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Hoofdremcilinder Vectra A in Ascona?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2014 om 11:01 #17263598
Zit er sterk aan te denken om de Ascona te upgraden.
De centen voor een ander blok zijn dr nog niet maar een upgrade naar schijven achter wel.
Heb de achteras van een Vectra A 2.0 op het oog en wil deze gaan ombouwen.Maar om het wel veilig te houden moet de de hoofdremcilinder ook omgebouwd worden.Nu is mijn vraag,kan ik de hoofdremcilinder van de Vectra overdoppen in de Ascona? Of moet er een andere gezocht worden.24 januari 2014 om 11:19 #18210369normaal gesproken moet dit passen
is het een as met of zonder abs??24 januari 2014 om 11:35 #18210370Dat weet ik eigenlijk nog niet,ding ligt helaas niet om de hoek.Maar wil graag alle benodigde delen in 1 keer meenemen.
Ik vrees wel dat ie abs heeft.Is dat een probleem?Heb op de site,www.ascona-info.de al wel de nodige info opgedaan.Maar mijn Duits is niet meer wat het was.
Ben ook aan het nadenken over een motorswap.Maar welke motor weet ik nog niet.Heb wel een aantal optie’s in gedachten.Maar wil eerst nog onderzoeken wat handig is.24 januari 2014 om 11:42 #18210371t beste is een zonder abs (anders moet je ook alle kabels en pomp en de voorpoten met abs hebben ) dan moet je ook een hrc nemen zonder abs en je komt remdruk verdelers te plaatsen ander sta je met remmen zo achterse voren
24 januari 2014 om 11:43 #18210372en kwa motor ombouw raad ik een c20xe aan dat rijd heerlijk ! en niemand verwacht het van zo een “saaie” opa auto :P
24 januari 2014 om 11:50 #18210373C20xe lijkt me ook geweldig.Maar is mij iets te prijzig.Zat zelf meer aan een c18xe of een x20xev te denken.Deze zijn nog wel eens op de sloop te vinden hier in het noorden.Of geeft dit problemen met het omkeuren.
En als ik nou een achteras met abs gebruik en een hoofdremcilinder zonder abs.Geeft dat problemen?
24 januari 2014 om 12:03 #18210374dan zou ik het bij een c20ne of 20seh houden minder moeilijk en toch meer pk en je duwt geen ecopech in zoon oude auto :P dat hoort ni :P
als je de abs ni gebruikt denk ik wel dat dit mogelijk is
denk je er wel aan dat je handremkabel straks niet meer past dan moet je de beugel onder de auto in korten en in mekaar lassen ik meer 35 mm kleiner24 januari 2014 om 12:55 #18210375Dacht ook dat het wel mogelijk was.En dan in combinatie met een hoofdremcilinder van een 2.0 ascona.
C20ne heb ik ook aan gedacht.ik vlieg nog wat te veel van de hak op de tak…… :D
Zelfs 2.5 v6 heb ik aan gedacht.24 januari 2014 om 13:33 #182103762.5 v6 is nog duurder en meer werk om om te bouwen
24 januari 2014 om 18:22 #18210377Daarom vervalt die optie ook.Ik denk dat het toch een C20ne word.Ga morgen kijken of de achteras nog op die sloop ligt.
Hoop van wel.fingers crossed.Zijn er nog dingen die beslist mee moeten van de Vectra?
24 januari 2014 om 20:51 #18210378@opelremco wrote:
Daarom vervalt die optie ook.Ik denk dat het toch een C20ne word.Ga morgen kijken of de achteras nog op die sloop ligt.
Hoop van wel.fingers crossed.Zijn er nog dingen die beslist mee moeten van de Vectra?
C20ne rules ;)
Heb er zelf 2 :thumbup
15 maart 2014 om 21:49 #18210379@opelpower89 wrote:
2.5 v6 is nog duurder en meer werk om om te bouwen
En toch wil ik het eerdaags eens proberen… heb een complete A vec v6 staan en heb alles al een beetje bemeten, maar volgens mij moet dit toch te doen zijn ;)
16 maart 2014 om 20:37 #18210380Is zeker te doen.Iemand van het Mk2Cav forum heeft er een 3.0 v6 in liggen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.