Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Wat heb je vandaag gedaan met je Senator,Monza KAD enz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2013 om 21:04 #17262950SenatormanLid sinds:
1 January 1970Vandaag 29-12-2013, éénnalaatste dag van het jaar.
Mooi weer, zonnetje, dus toch maar even de Monza uit de winterstalling gehaald en met de oldies even lekker dagje Zandvoort gedaan.
Meteen maar even geschaatst op Winterwonderland in het centrum van Zandvoort.
Helemaal niet zo verkeerd voor de auto, na weken stil te hebben gestaan.30 december 2013 om 18:07 #18203483Vandaag heb ik de spruitstukken voor de V8 (Holden motor) gemaakt/gehecht en weg gebracht naar een professionele lasser die me deze met tig last,aangezien ik niet zo,n lasser ben:
Teminste deze V8 moet in de monza maar tijd tijd tijd….(en zin) laten het project langzaam gaan..
30 december 2013 om 18:20 #18203484heb me rekord caravan 2.3td intercooler verkocht :cry
vandaag ook het laatste ritje mee gedaan en een omega 3000 interieur opgehaald in nieuw staat!
rekord had helaas iets te veel laswerk en dat icm benzine motorombouw de keus gemaakt dat deze plaats mocht maken voor een omega a van 87 welke nog net in het kwartarief valt.
30 december 2013 om 20:08 #18203485Samen met Peter777 druk bezig geweest me Admiral van motronic om te bouwen naar l-jetronic.
Deze rijdt op gas dus injectie systeem maakt niet zoveel uit.
Motronic komt op een Monza, dit om het benzine verbruik iets te vermindeteren.Alleen naar een dag werk werkt de Admiral nog niet.
Zit nu voor nood in de trein.Zwaar leven.
31 december 2013 om 11:51 #18203486Mwaha! Ja, ging niet zo goed. Even domme vraag de 3-polige stekker die bij een L-jetronic op de kabelboom van de auto komt (die bij de rembekrachtiger zeg maar) bestaat uit een Zwarte een rode en een groene draad.
Zwart=contactstroom
Rood=continue stroom
groen=bobine signaalDit klopt toch of begin ik seniel te worden?
31 december 2013 om 13:01 #18203487rood was geloof ik de brandstofpomp.
Meen me te herinneren dat de jetronic een eigen kabel op de accu had.
31 december 2013 om 13:16 #18203488Men kleppendeksel terug zwart gemaakt van men diplomat
Vorige eigenaar had het lichtblauw gemaakt4 januari 2014 om 17:44 #182034896 cilindertje uit de Kapitan gemikt :agent
4 januari 2014 om 21:41 #18203490gas eruit gehaald
18 maart 2014 om 19:58 #18203491Vandaag de diplomat klaar gemaakt voor de lente
Bougies , olie en oliefilter vervangen
En een nieuwe batterij gestoken18 maart 2014 om 20:33 #18203492Groot deel van de middag en avond bezig geweest met nieuwe lagers en spannings regelaar in mijn 80ah dynamo te zetten,alles is klaar voor morgen vroeg inbouw…
Had het verkeerde lager gehaald deze waren voor een 90ah dynamo,aangezien ik een kapotte 90ah had liggen en deze mee nam omdat ik dacht dat mijn huidige ook een 90ah zou zijn maar bij uit elkaar halen zag ik dat het een 80ah was en net alles is weer iets anders,voorste lager is gelijk enkel het achterste is anders,maar beide lagers waren aan vervanging toe dus ik moest weer een 20min enkel rijden en een uur lullen hehehe en weer 20 min terug anders had ik de zaak al het draaien gehad.
Morgen zie ik wel of alles weer werkt en die vreemde geluiden over zijn.
Is het niet goed komt der een 120ah dynamo uit australie mijn kant op die 1 op 1 past op een Monza,en gaat der tijdelijk een 55 of 65ah dingetje op.
18 maart 2014 om 21:19 #18203493Lpg frames klaar voor montage
king:
19 maart 2014 om 00:17 #18203494Rammel van de monza uitlaat proberen te lokaliseren. Alleen bij laag toerental resoneert ie nogal, vrij lastig te vinden euveltje….
19 maart 2014 om 18:16 #18203495Vandaag mijn lichtmetalen velgen met zomerbanden even onder handen genomen. Remstof aan de binnenzijde er af geboend, zaakje licht opgeschuurd en netjes in de aluverf gezet met een rolletje. De zichtzijde was nog helemaal gaaf dus niks aan gedaan.ze lijken wel weer nieuw. Morgen gaan ze er weer onder.
morgen ook de pakking van de benzinevlotter vervangen want die lekt nog steeds een beetje. Dan is tie weer tiptop.
25 maart 2014 om 09:59 #18203496@peter777 wrote:
Rammel van de monza uitlaat proberen te lokaliseren. Alleen bij laag toerental resoneert ie nogal, vrij lastig te vinden euveltje….
Met zo’n rammeltje rij ik al 7 jaar mee. Zit ergens in 1 van de middendempers. Ook alleen bij stationair, en als de uitlaat nog koud is. Daarna niet meer.
Ik ben bezig alle remklauwen van de Monza aan het opkuisen en netjes een kleurtje te geven (goudbrons). Daarnaast gelijk de auto aan het kontroleren op plekjes aan de onderkant (een heel kleintje gevonden en gelijk behandeld) en ook de velgen een flinke poetsbeurt te geven, zodat het gepolijste gedeelte weer glanst als een glis. En dan is de auto weer “zomerklaar”.
2 mei 2014 om 20:19 #18203497En voortbordurend op mijn vorige post. Naar de M&M meeting, merkte ik dat mijn uitlaat lek was. De achterpot was al slecht, maar nu was een middendemper al aardig aan het blazen. Dus van de week de middendempers en einddemper maar vervangen. Heb ik al die jaren die uitlaatdelen (NOS) niet voor niets op mijn zoldertje bewaard. En nu zoemt tie weer. :D :D :D
2 mei 2014 om 20:31 #18203498AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig, wie wat bewaard heeft wat.
2 mei 2014 om 20:53 #18203499Filter en keering voor de filter vervangen + automaat carter pakking in mijn 4L60E bak die achter de Holden 8 zit nu al wat een kut werk om die keering voor de filter te vevangen en welke idioot vergeet de aftap plug bij het ontwerp van het carter voor de automaat bak,het was me een zootje eerste klas…Ik dacht dat het carter leeg zou zijn maar mijn maat was dat vergeten leeg te halen…Bij het opsturen maar vulde wel leeg in bij de verzend papieren
2 mei 2014 om 20:56 #18203500Trouwens Rinus achterdemper heb je in 2 uurtjes klaar….FF wat holle buizen aan elkaar lassen bochten deraan en steuntjes en je hebt een super geluid……kost niks :)
2 mei 2014 om 21:00 #18203501AnoniemLid sinds:
1 January 1970was dus letterlijk en figuurlijk een “vette”klus. :D
Maarja, kan maar weer gebeurt zijn.7 mei 2014 om 08:00 #18203502@GSE wrote:
Trouwens Rinus achterdemper heb je in 2 uurtjes klaar….FF wat holle buizen aan elkaar lassen bochten deraan en steuntjes en je hebt een super geluid……kost niks :)
Voor de volgende keer, Ben :D Maar ik heb nog een achterdemper liggen.
7 mei 2014 om 11:05 #18203503Hier liggen der ook nog 2 zeker misschien 3,liggen niet in de weg enkel veel toekomst zie ik der niet voor aangezien:
GSE wil ik 24V demper onderhouden ivm beter uitzien
A1 zijn nu hollen buizen met de V8 zijn de standaard dempers te klein… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.