Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › slecht starten 2.2dti; welke onderdelen halen bij VOD?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2013 om 20:14 #17262864
Hallo allemaal,
Sinds enige tijd heeft mijn vectra (2.2dti) last van de bekende startproblemen.
Nu wil ik graag de retourslangen, t-stukjes, en verstuiverdichtringen vervangen maar mijn dealer heeft geen idee welke onderdelen ik zoek, ze kennen daar zelfs de startproblemen(waar internet mee vol staat) niet.
Mijn vraag of iemand origineelnummers van de losse onderdelen of misschien een set heeft zodat ik deze bij de VOD kan bestellen.Verder heb ik ook nog een noodloop probleem en wil ik graag de vacuumslangetjes vervangen, ook hier had de dealer geen onderdelen/set voor? Lijkt me toch vreemd.
30 december 2013 om 20:16 #18202544Niemand enig idee?
Lees veelal dat alles zo bij de dealer te halen is.
Echter mijn dealer heeft geen idee?30 december 2013 om 20:33 #18202545Retoursangen T-Stukjes, begin daar maar eens mee.
Controleer ook overige vaccum slangen..
30 december 2013 om 21:01 #18202546Hallo wim,
Dat wil ik ook graag vervangen, maar mijn dealer kan de betreffende onderdelen niet vinden in het systeem? Vandaar dat misschien onderdeelnummers me verder kunnen helpen. Wil het binnenkort ook nog even bij een andere dealer proberen.Groeten Erik
30 december 2013 om 21:05 #18202547mijn EPC heb ik niet thuis helaas..
Willem
31 december 2013 om 08:37 #18202548Hoeft niet perse bij de dealer volgens mij.
Retourslang kan je de lopende meter bij elke automaterialenzaak krijgen.2 januari 2014 om 19:46 #18202549Vandaag de retourslangen en T-stukjes eens bekeken.
Zag er allemaal 1 op het oog goed uit, ik heb helaas geen vacuüm-meter dus nameten wordt lastig.
De T-stukjes zien er nog wit/geel en heel uit, in ieder geval niet zwart uitgeslagen.Ik las ergens dat de originele slangetjes met canvas bekleed zijn, dat is hier niet het geval.
Kan ik ervan uit gaan dat deze al eens vervangen zijn?Het probleem met het slechte starten lijkt erger te worden naarmate er minder brandstof in de tank zit.
Verder zijn er geen problemen indien de auto voorgloeit, dan slaat hij na 2x rond gelijk aan.Iemand nog een idee?
4 januari 2014 om 10:16 #18202550Ik heb diverse 2.2dti’s gehad ondertussen (vectra b, c, saab 9-5) maar nooit de startproblemen.
wel weet ik dat iemand ook startproblemen had bij koude motor, daarvan was er een lek bij/in/rondom zijn brandstof pomp waardoor de brandstof langzaam terugliep de tank in. (wellicht terugslagklep)
hij moest dan met koude motor lang starten eer hij aansloeg, bij een lauwe of warme motor had hij nergens last van.6 januari 2014 om 11:27 #18202551@ElRenegado wrote:
Ik heb diverse 2.2dti’s gehad ondertussen (vectra b, c, saab 9-5) maar nooit de startproblemen.
wel weet ik dat iemand ook startproblemen had bij koude motor, daarvan was er een lek bij/in/rondom zijn brandstof pomp waardoor de brandstof langzaam terugliep de tank in. (wellicht terugslagklep)
hij moest dan met koude motor lang starten eer hij aansloeg, bij een lauwe of warme motor had hij nergens last van.Zo’n idee heb ik ook maar wil eerst andere oplossingen proberen voordat ik zo’n terugslagklep plaats als “redmiddel”
26 februari 2014 om 17:51 #18202552Slechte starten is vooralsnog opgelost met een nieuwe accu, oude bleek kapot en nu gaat het blok meteen veel sneller rond bij het starten.
Afwachten en anders misschien nog de verstuiverringen vervangen.
Allen bedankt voor het meedenken!
5 maart 2014 om 08:52 #18202553Soms kan het ook eenvoudiger zijn ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.