Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett e 1.3s startproblemen na nieuwe brandstofpomp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2013 om 07:04 #17262651
Hallo allemaal.
Ik ben Tomas. Sinds gister in het bezit van een (mijn eerste ) kadett e hatchback 5 deurs 1.3s bj 1986 en sinds vanmorgen lid van het forum.
Ik wil de kadett graag opknappen voor de hobby.Ik heb de kadett opgehaald met een defecte brandstofpomp. Gister de pomp direct vervangen. Echter nog niet starten.
Ik ken degene van wie deze kadett was en er waren erg zelden startproblemen.
Nu is het wel zo dat hij een tijdje stil heeft gestaan.Vonk heb ik, brandstof krijgt hij ook.
Waar begin ik?
Kan het zijn dat de pomp een andere opbrengst heeft? Moet ik dan de carburateur opnieuw afstellen?Ik heb weinig ervaring met dit soort motoren maar zou graag meer leren.
Ik kijk uit naar uw reacties.
Groeten. Tomas
17 december 2013 om 07:12 #18200410Welkom,
Ik denk schoonmaken van de Carburateur je al knap opweg kan helpen.
Controleer ook de Vlotter, of deze soepel gaat en/of deze niet lek is.Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
18 december 2013 om 12:09 #18200411Wat voor carburateur heb je? Een pierburg 2e3 denk ik als het een 1.3S is van 86.
Als het goed is heb je zo’n geel benzinereservoir linksvoor bij je carb waar ook een retouraansluiting opzit.
Dus teveel benzine zou geen probleem mogen zijn.Heeft de nok van je nieuwe brandstofpomp dezelfde lengte als de oude pomp? Er vanuitgaande dat je een mechanische pomp bij de nokkenas hebt.
20 december 2013 om 05:04 #18200412Bedankt voor jullie reacties.
Inmiddels loopt de kadett, niet zoals het hoort maar de startproblemen zijn er niet meer.
Het zat hem toch in de toevoer.Ik heb echter nog geen vermogen.
Ik ga eerst een spuitbus carb cleaner proberen.
Heeft iemand tips / ervaring met het soort dat je rechtstreeks je carb inspuit?Verder vraag ik me af of het vacuüm gedeelte goed werkt.
Wat is een goede manier om dit na te gaan/ uit te sluiten?20 december 2013 om 10:08 #18200413hier wat meer info over de pierburg
viewtopic.php?f=44&t=14976122 december 2013 om 16:17 #18200414Daar was ik weer.
Vandaag mijn temperatuur sensor vervangen Samen met de schakelaar van de ventilator Ik krijg echter nog steeds geen signaal op de temperatuurmeter.
Weet iemand de pinbezetting van de motor kabelboom?
Ik heb het idee dat dit te maken kan hebben met het slecht op toeren komen / weinig vermogen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.