Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Waar op te letten Astra H 1.6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2013 om 08:21 #17260707
Na lang wikken en wegen toch maar besloten om weer voor een benzine te gaan kijken.
Na een verhuizing richting het centrum kwam ik erachter dat ik me auto echt alleen nog maar gebruik voor woon werk en verder vrij weinig.Nu is mijn oog gevallen op een Astra H 1.6 waar ik nog wat vraagjes over heb. Mijn zus rijdt in een Astra H 1.4 maar hier mis ik toch net wat vermogen. Het belangrijkste voor me is dat die op de snelweg aardig mee kan rijden maar toch een redelijk zuinig verbruik heeft.
Zijn er minpunten bij de H waar ik extra op moet letten? En hoe zit het met het verbruik van deze blokken?
Het gaat om de volgende Astra:
http://www.bochane.nl/opel/astra/1.6-5drs.-elegance-airco-occasionshow-22-september/occasions/903243/overzicht” onclick=”window.open(this.href);return false;19 september 2013 om 10:45 #18174446Haal even de zwarte dopjes in de motorruimte van de voorste schokbrekers om te kijken of de roest niet te erg is anders zit je direct aan nieuwe veerschotels.
succes
gr. Dolf
19 september 2013 om 12:06 #18174447een zwak punt is de wervelkleppen, inderdaad de roest van de voorschokbreker schotels.
De 1.6 heeft voldoende vermogen om vlot mee te komen in het verkeer, als je de restrictiepijpjes uit het luchtfilterhuis haalt trekt deze ook een stuk beter op bij lage toerentallen (is ook aan te raden voor je zus haar 1.4)19 september 2013 om 12:56 #18174448@opel-mark wrote:
een zwak punt is de wervelkleppen, inderdaad de roest van de voorschokbreker schotels.
De 1.6 heeft voldoende vermogen om vlot mee te komen in het verkeer, als je de restrictiepijpjes uit het luchtfilterhuis haalt trekt deze ook een stuk beter op bij lage toerentallen (is ook aan te raden voor je zus haar 1.4)Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Die pijpjes heb ik weggehaald bij mijn 1.6 en ik voel hem iets beter trekken op lage toeren en soepeler overgaan in de versnellingen
19 september 2013 om 13:33 #18174449Ahhh kijk hier kan ik iets mee! Klinkt allemaal goed en zal idd ook eens bij me zus kijken voor dat pijpje in het luchtfilterhuis. Zijn er verder nog punten waar ik rekening mee moet houden?
Op het eerste oog vind ik de Astra er nog netjes uitzien. Hij ziet er in mijn ogen meer “gebruikt” als “misbruikt” uit maar foto blijft natuurlijk geduldig. Zaterdag maar even langs om te kijken of het wat is en natuurlijk even de onder de dop van de schokbrekers kijken.
19 september 2013 om 18:40 #18174450@opel-mark, Ik heb een opel astra H 1.8 automaat van Bj 2008. Heeft het daar ook zin de restrictie pijpjes uit de luchtfilter te halen ? Waarom zitten deze pijpjes erin en heeft het ook nadelen als ik ze eruit haal voor bv verbruik, conditie motor. Hoe zien die pijpjes in het luchtfilterhuis eruit ?
19 september 2013 om 18:59 #18174451Heeft iemand een foto van die pijpjes ik heb een astra h 1.4 16v dan ga ik ze er ook maar is uithalen.
Ben teruggegaan van een bmw 316 naar een astra 1.4 16v dat verschil merk je erg goed. :(
Had toch een Astra met een snellere motor moeten kopen :???:
Ander minpunt van de astra h vind ik de standaard radio cd30 waar je geen mp3 bestanden mee kan afspelen,ik heb er een andere radio ingezet met usb aansluiting.
Verder is het een erg fijne auto alleen net iets te traag.19 september 2013 om 19:56 #18174452Dit is trouwens wel een Astra met een verhaaltje aangezien er een radio inzit die daar niet in hoort (kleur is ook compleet anders).
Auto is een executive uitvoering (velours stoelen, wortelnotenhouten lijsten) dus dat moet je mooi vinden.Op de achterklep zie ik twinport staan, zoals Mark ook al aangaf zijn de wervelkleppen wel iets om goed in de gaten te houden bij die motoren
Als je een ratel hoort in de motor : auto laten staan ! Reparatie van die kleppen gaat al heel snel richting de + €1000.
Ook de koplampunits zijn al redelijk dof geworden, polijsten heeft weinig zin.Test ook even of de claxon werkt als het dimlicht aanstaat. Mocht die dat niet doen dan moet er nog een modificatie aan de CIM plaatsvinden.
Verder best een leuke auto (regensensor, licht sensor) & handmatige airco
20 september 2013 om 07:06 #18174453@Juffer1 wrote:
Dit is trouwens wel een Astra met een verhaaltje aangezien er een radio inzit die daar niet in hoort (kleur is ook compleet anders).
Auto is een executive uitvoering (velours stoelen, wortelnotenhouten lijsten) dus dat moet je mooi vinden.Op de achterklep zie ik twinport staan, zoals Mark ook al aangaf zijn de wervelkleppen wel iets om goed in de gaten te houden bij die motoren
Als je een ratel hoort in de motor : auto laten staan ! Reparatie van die kleppen gaat al heel snel richting de + €1000.
Ook de koplampunits zijn al redelijk dof geworden, polijsten heeft weinig zin.Test ook even of de claxon werkt als het dimlicht aanstaat. Mocht die dat niet doen dan moet er nog een modificatie aan de CIM plaatsvinden.
Verder best een leuke auto (regensensor, licht sensor) & handmatige airco
Thanks, duidelijke taal.
Het viel me inderdaad op dat de radio niet helemaal klopte. Nu is mijn planning om deze toch al te vervangen, maar ik zal eens navragen of ze hier iets vanaf weten.
Wat betreft die ratel ga ik die zeker in de gaten houden. Ik vind het prima als er nog wat onderhoudt gedaan moet worden, is immers geen nieuwe auto maar het moet wel een beetje binnen de perke blijven.
En het (oerlelijke) wortelhout moet inderdaad je smaak zijn. Das totaal niet mijn smaak! Maar ook hiervoor zoek ik nog wel een oplossing. Doorzoeken naar een andere astra is ook een optie, maar aangezien mijn zoektocht al een jaar bezig is ondertussen gaan we toch maar een keer knopen doorhakken.
Elke Astra die ik heb gezien, heeft wel iets waarvan ik zeg…. hmmmmmm….
Ik weet in ieder geval een aantal punten waar ik op moet letten en dat was even het belangrijkste. Mocht de auto voor de deur komen te staan zal er uit eindelijk toch nog genoeg aan gedaan worden;)20 september 2013 om 12:12 #18174454Het wortelhout zou je kunnen beplakken met folie, die in de deuren is er niet makkelijk uit te halen (dan moet je boren).
En zoals Arjan al zegt is de kleur van de radio is niet ok, volgens mij staat er ook bij dat er een boorcomputer inzit, ik vraag me dat af, druk maar eens op de BC knop van de radio om te zien of er daadwerkelijk een boordcomputer inzit anders is het weer iets om af te dingen, zaken bij opties zijn kolder, abs en dergelijke zitten er standaard op.duik even onder de auto en kijk met een zaklamp of de veren allemaal nog heel zijn, deze willen wel eens breken en het geeft je mooi de gelegenheid om met wat extra licht te kijken naar slechte plekken(als die er zijn).
kijk in het boekje of hij netjes de beurten op tijd heeft gehad en wanneer de distrubutieriem voor het laatst vervangen is.
op de fotos lijkt hij erg te glanzen, en hij wordt afgeleverd met een gedane wasbeurt, hier ben ik een beetje voorzichtig mee geworden omdat mijn auto (bij een andere handelaar) ook afgeleverd werdt met een wasbeurt waar ze de gehele auto vol met fillers gesmeerd hadden om krasjes en putjes te maskeren, deze kwamen meteen te voorschijn nadat ik hem zelf gewassen had.20 september 2013 om 12:18 #18174455@Patrickj20 wrote:
@opel-mark, Ik heb een opel astra H 1.8 automaat van Bj 2008. Heeft het daar ook zin de restrictie pijpjes uit de luchtfilter te halen ? Waarom zitten deze pijpjes erin en heeft het ook nadelen als ik ze eruit haal voor bv verbruik, conditie motor. Hoe zien die pijpjes in het luchtfilterhuis eruit ?
bij de 1.6 en 1.4 heb ik ze er al eens uitgehaald, het voordeel is iets meer geluid, niet hinderlijk en het veel beter oppakken in lagere toerentallen vooral bij de 1.4 die ik zelf heb merkte ik dat goed bij het nemen van rotondes.
of het luchtfilterhuis van de 1.8 hetzelfde is durf ik niet te zeggen, bij de 1.6 en 1.4 zijn ze er gewoon uit te klikken (met wat geweld) de belangrijkste is het pijpje wat in het bovendeksel zit, er zijn luchtfilterhuizen waat het pijpje ingelijmd zit, maar in dat geval zou ik hem er gewoon uitzagen aan de binnenkant en glad afwerken.
20 september 2013 om 12:23 #18174456@dutsel wrote:
Heeft iemand een foto van die pijpjes ik heb een astra h 1.4 16v dan ga ik ze er ook maar is uithalen.
Ben teruggegaan van een bmw 316 naar een astra 1.4 16v dat verschil merk je erg goed. :(
Had toch een Astra met een snellere motor moeten kopen :???:
Ander minpunt van de astra h vind ik de standaard radio cd30 waar je geen mp3 bestanden mee kan afspelen,ik heb er een andere radio ingezet met usb aansluiting.
Verder is het een erg fijne auto alleen net iets te traag.je kunt hem chiptunen naar rond de 100PK (92PK op de wielen) en 150Nm ipv de 84PK en 125Nm die hij standaard heeft op de wielen.
chiptunen en pijpjes uit het luchtfilterhuis en je bent meteen van het eco geneuzel af, het motorblok loopt dan een stuk soepeler.Mark
20 september 2013 om 12:33 #18174457zo zien de pijpjes eruit van mijn 1.4
20 september 2013 om 15:19 #18174458Oke alvast bedankt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.