Waar op te letten Astra H 1.6

Forumindex Forums Modellen Astra Waar op te letten Astra H 1.6

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260707
    dennisnmgn88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2012

      Na lang wikken en wegen toch maar besloten om weer voor een benzine te gaan kijken.
      Na een verhuizing richting het centrum kwam ik erachter dat ik me auto echt alleen nog maar gebruik voor woon werk en verder vrij weinig.

      Nu is mijn oog gevallen op een Astra H 1.6 waar ik nog wat vraagjes over heb. Mijn zus rijdt in een Astra H 1.4 maar hier mis ik toch net wat vermogen. Het belangrijkste voor me is dat die op de snelweg aardig mee kan rijden maar toch een redelijk zuinig verbruik heeft.

      Zijn er minpunten bij de H waar ik extra op moet letten? En hoe zit het met het verbruik van deze blokken?

      Het gaat om de volgende Astra:
      http://www.bochane.nl/opel/astra/1.6-5drs.-elegance-airco-occasionshow-22-september/occasions/903243/overzicht” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18174446
      corsa1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 February 2013

        Haal even de zwarte dopjes in de motorruimte van de voorste schokbrekers om te kijken of de roest niet te erg is anders zit je direct aan nieuwe veerschotels.

        succes

        gr. Dolf

        #18174447
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          een zwak punt is de wervelkleppen, inderdaad de roest van de voorschokbreker schotels.
          De 1.6 heeft voldoende vermogen om vlot mee te komen in het verkeer, als je de restrictiepijpjes uit het luchtfilterhuis haalt trekt deze ook een stuk beter op bij lage toerentallen (is ook aan te raden voor je zus haar 1.4)

          Mark
          http://www.AstraTuningClub.nl

          #18174448
          corsa1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 February 2013

            @opel-mark wrote:

            een zwak punt is de wervelkleppen, inderdaad de roest van de voorschokbreker schotels.
            De 1.6 heeft voldoende vermogen om vlot mee te komen in het verkeer, als je de restrictiepijpjes uit het luchtfilterhuis haalt trekt deze ook een stuk beter op bij lage toerentallen (is ook aan te raden voor je zus haar 1.4)

            Mark
            http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Die pijpjes heb ik weggehaald bij mijn 1.6 en ik voel hem iets beter trekken op lage toeren en soepeler overgaan in de versnellingen

            #18174449
            dennisnmgn88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2012

              Ahhh kijk hier kan ik iets mee! Klinkt allemaal goed en zal idd ook eens bij me zus kijken voor dat pijpje in het luchtfilterhuis. Zijn er verder nog punten waar ik rekening mee moet houden?

              Op het eerste oog vind ik de Astra er nog netjes uitzien. Hij ziet er in mijn ogen meer “gebruikt” als “misbruikt” uit maar foto blijft natuurlijk geduldig. Zaterdag maar even langs om te kijken of het wat is en natuurlijk even de onder de dop van de schokbrekers kijken.

              #18174450
              Patrickj20
                Lid sinds:
                6 April 2012

                @opel-mark, Ik heb een opel astra H 1.8 automaat van Bj 2008. Heeft het daar ook zin de restrictie pijpjes uit de luchtfilter te halen ? Waarom zitten deze pijpjes erin en heeft het ook nadelen als ik ze eruit haal voor bv verbruik, conditie motor. Hoe zien die pijpjes in het luchtfilterhuis eruit ?

                #18174451
                dutsel
                  Lid sinds:
                  3 January 2012

                  Heeft iemand een foto van die pijpjes ik heb een astra h 1.4 16v dan ga ik ze er ook maar is uithalen.
                  Ben teruggegaan van een bmw 316 naar een astra 1.4 16v dat verschil merk je erg goed. :(
                  Had toch een Astra met een snellere motor moeten kopen :???:
                  Ander minpunt van de astra h vind ik de standaard radio cd30 waar je geen mp3 bestanden mee kan afspelen,ik heb er een andere radio ingezet met usb aansluiting.
                  Verder is het een erg fijne auto alleen net iets te traag.

                  #18174452
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    Dit is trouwens wel een Astra met een verhaaltje aangezien er een radio inzit die daar niet in hoort (kleur is ook compleet anders).
                    Auto is een executive uitvoering (velours stoelen, wortelnotenhouten lijsten) dus dat moet je mooi vinden.

                    Op de achterklep zie ik twinport staan, zoals Mark ook al aangaf zijn de wervelkleppen wel iets om goed in de gaten te houden bij die motoren
                    Als je een ratel hoort in de motor : auto laten staan ! Reparatie van die kleppen gaat al heel snel richting de + €1000.
                    Ook de koplampunits zijn al redelijk dof geworden, polijsten heeft weinig zin.

                    Test ook even of de claxon werkt als het dimlicht aanstaat. Mocht die dat niet doen dan moet er nog een modificatie aan de CIM plaatsvinden.

                    Verder best een leuke auto (regensensor, licht sensor) & handmatige airco

                    #18174453
                    dennisnmgn88
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 February 2012

                      @Juffer1 wrote:

                      Dit is trouwens wel een Astra met een verhaaltje aangezien er een radio inzit die daar niet in hoort (kleur is ook compleet anders).
                      Auto is een executive uitvoering (velours stoelen, wortelnotenhouten lijsten) dus dat moet je mooi vinden.

                      Op de achterklep zie ik twinport staan, zoals Mark ook al aangaf zijn de wervelkleppen wel iets om goed in de gaten te houden bij die motoren
                      Als je een ratel hoort in de motor : auto laten staan ! Reparatie van die kleppen gaat al heel snel richting de + €1000.
                      Ook de koplampunits zijn al redelijk dof geworden, polijsten heeft weinig zin.

                      Test ook even of de claxon werkt als het dimlicht aanstaat. Mocht die dat niet doen dan moet er nog een modificatie aan de CIM plaatsvinden.

                      Verder best een leuke auto (regensensor, licht sensor) & handmatige airco

                      Thanks, duidelijke taal.
                      Het viel me inderdaad op dat de radio niet helemaal klopte. Nu is mijn planning om deze toch al te vervangen, maar ik zal eens navragen of ze hier iets vanaf weten.
                      Wat betreft die ratel ga ik die zeker in de gaten houden. Ik vind het prima als er nog wat onderhoudt gedaan moet worden, is immers geen nieuwe auto maar het moet wel een beetje binnen de perke blijven.
                      En het (oerlelijke) wortelhout moet inderdaad je smaak zijn. Das totaal niet mijn smaak! Maar ook hiervoor zoek ik nog wel een oplossing. Doorzoeken naar een andere astra is ook een optie, maar aangezien mijn zoektocht al een jaar bezig is ondertussen gaan we toch maar een keer knopen doorhakken.
                      Elke Astra die ik heb gezien, heeft wel iets waarvan ik zeg…. hmmmmmm….
                      Ik weet in ieder geval een aantal punten waar ik op moet letten en dat was even het belangrijkste. Mocht de auto voor de deur komen te staan zal er uit eindelijk toch nog genoeg aan gedaan worden;)

                      #18174454
                      opel-mark
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2011

                        Het wortelhout zou je kunnen beplakken met folie, die in de deuren is er niet makkelijk uit te halen (dan moet je boren).
                        En zoals Arjan al zegt is de kleur van de radio is niet ok, volgens mij staat er ook bij dat er een boorcomputer inzit, ik vraag me dat af, druk maar eens op de BC knop van de radio om te zien of er daadwerkelijk een boordcomputer inzit anders is het weer iets om af te dingen, zaken bij opties zijn kolder, abs en dergelijke zitten er standaard op.

                        duik even onder de auto en kijk met een zaklamp of de veren allemaal nog heel zijn, deze willen wel eens breken en het geeft je mooi de gelegenheid om met wat extra licht te kijken naar slechte plekken(als die er zijn).

                        kijk in het boekje of hij netjes de beurten op tijd heeft gehad en wanneer de distrubutieriem voor het laatst vervangen is.
                        op de fotos lijkt hij erg te glanzen, en hij wordt afgeleverd met een gedane wasbeurt, hier ben ik een beetje voorzichtig mee geworden omdat mijn auto (bij een andere handelaar) ook afgeleverd werdt met een wasbeurt waar ze de gehele auto vol met fillers gesmeerd hadden om krasjes en putjes te maskeren, deze kwamen meteen te voorschijn nadat ik hem zelf gewassen had.

                        Mark
                        http://www.AstraTuningClub.nl

                        #18174455
                        opel-mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2011

                          @Patrickj20 wrote:

                          @opel-mark, Ik heb een opel astra H 1.8 automaat van Bj 2008. Heeft het daar ook zin de restrictie pijpjes uit de luchtfilter te halen ? Waarom zitten deze pijpjes erin en heeft het ook nadelen als ik ze eruit haal voor bv verbruik, conditie motor. Hoe zien die pijpjes in het luchtfilterhuis eruit ?

                          bij de 1.6 en 1.4 heb ik ze er al eens uitgehaald, het voordeel is iets meer geluid, niet hinderlijk en het veel beter oppakken in lagere toerentallen vooral bij de 1.4 die ik zelf heb merkte ik dat goed bij het nemen van rotondes.

                          of het luchtfilterhuis van de 1.8 hetzelfde is durf ik niet te zeggen, bij de 1.6 en 1.4 zijn ze er gewoon uit te klikken (met wat geweld) de belangrijkste is het pijpje wat in het bovendeksel zit, er zijn luchtfilterhuizen waat het pijpje ingelijmd zit, maar in dat geval zou ik hem er gewoon uitzagen aan de binnenkant en glad afwerken.

                          Mark
                          http://www.AstraTuningClub.nl

                          #18174456
                          opel-mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2011

                            @dutsel wrote:

                            Heeft iemand een foto van die pijpjes ik heb een astra h 1.4 16v dan ga ik ze er ook maar is uithalen.
                            Ben teruggegaan van een bmw 316 naar een astra 1.4 16v dat verschil merk je erg goed. :(
                            Had toch een Astra met een snellere motor moeten kopen :???:
                            Ander minpunt van de astra h vind ik de standaard radio cd30 waar je geen mp3 bestanden mee kan afspelen,ik heb er een andere radio ingezet met usb aansluiting.
                            Verder is het een erg fijne auto alleen net iets te traag.

                            je kunt hem chiptunen naar rond de 100PK (92PK op de wielen) en 150Nm ipv de 84PK en 125Nm die hij standaard heeft op de wielen.
                            chiptunen en pijpjes uit het luchtfilterhuis en je bent meteen van het eco geneuzel af, het motorblok loopt dan een stuk soepeler.

                            Mark

                            http://www.AstraTuningClub.nl

                            #18174457
                            opel-mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2011

                              zo zien de pijpjes eruit van mijn 1.4

                              Mark
                              http://www.AstraTuningClub.nl

                              #18174458
                              dutsel
                                Lid sinds:
                                3 January 2012

                                Oke alvast bedankt

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.