Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Carterpan Corsa C Z18XE, Z14XE demonteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2013 om 09:11 #17260202
Mijn broertje zijn corsa c lekte wat olie / er zat een haarscheutje in de carterpan zover ik kon zien.
Nu dacht ik even demonteren en lassen. Dus ik de uitlaat los en alle carterpan bouten. Carterpan los,
Trek hem los blijkt dat hij nu blijft hangen op het zeefje. Als ik met mijn hand in de pan voel lijkt het alsof het zeefje never nooit
door het gat zal kunnen omdat dan de pan richting de versnellingsbak kant zou moeten maar daar zit dus de versnellingsbak?
Moet ik nou echt het subframe eronderuit, bak los of motorblok omhoog om de caterpan los te halen?25 augustus 2013 om 13:06 #18169604Carterpan is er inmiddels onderuit. Makkelijkste zal zijn subframe eronderuit. Wat ik gedaan heb is de ruimte die ik had benut om de aanzuigbuis los te draaien en dan kan de pan er zo onderuit. Het gat in de oliespatplaat zit eigenlijk net niet helmaal goed waardoor je dus aan de olieaanzuigzeef blijft hangen met de carterpan.
Blijkt aan de binnenzeide helaas dat de carterpan al eens gelast is. Dus nu maar een andere gezocht op marktplaats.
Gezien er bij de z18xe geen fatsoenlijke pakking voor is. Een gezocht van een z16xe carterpan ik hoop dat deze past. Als ik goed kijk kom ik enkel in de problemen met de oliepeilstok. De buis waarin de stok zit loopt bij de z18xe helmaal door en bij de z16xe niet. Tevens is hiervoor wel een pakking te krijgen. (hou niet van dat geklooi met vloeibare pakking).
Vanmiddag caterpan ophalen dus ik laat wel weten of het past. Ik heb tevens de spatplaat aangepast zodat het cater er in de toekomst gewoon recht onderuit kan zonder aan de zeef te blijven steken.
26 augustus 2013 om 08:55 #18169605Helaas carterpan van de Z14XE, Z16XE, X16XEL enz. past niet is net te ondiep voor de aanzuigbuis.
Dus nu opzoek naar een van de Z18XE.26 augustus 2013 om 18:17 #18169606Even naar klein gunnikebroek geweest een een carterpan van een zafira gehaald past wel perfect. Flink wat vloeibare pakking ertussen.
Waarom hebben ze die van de z18xe met vloeibare pakking zonder pakking gemaakt en die van een Z16XE gewoon met een rubbere?.
Helaas is die rubber verzonken inde pan anders had ik die gebruikt.Maargoed al met al denk ik weer opgelost!.
29 augustus 2013 om 21:34 #18169607mooi hoor, Dicht purrien, is de mode tegenwoordig..
Willem
5 september 2013 om 05:29 #18169608Ik vraag me dan altijd af. wat gebeurt er met vloeibare pakking als die toch aan de binnenzijde loskomt. Dan zijn je oliekanalen verstopt.
6 september 2013 om 18:49 #18169609Zeef houd dit wel tegen, tenminste ik heb er nog nooit last van gehad…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.