Carterpan Corsa C Z18XE, Z14XE demonteren

Forumindex Forums Modellen Corsa Carterpan Corsa C Z18XE, Z14XE demonteren

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260202
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Mijn broertje zijn corsa c lekte wat olie / er zat een haarscheutje in de carterpan zover ik kon zien.
      Nu dacht ik even demonteren en lassen. Dus ik de uitlaat los en alle carterpan bouten. Carterpan los,
      Trek hem los blijkt dat hij nu blijft hangen op het zeefje. Als ik met mijn hand in de pan voel lijkt het alsof het zeefje never nooit
      door het gat zal kunnen omdat dan de pan richting de versnellingsbak kant zou moeten maar daar zit dus de versnellingsbak?
      Moet ik nou echt het subframe eronderuit, bak los of motorblok omhoog om de caterpan los te halen?

      #18169604
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Carterpan is er inmiddels onderuit. Makkelijkste zal zijn subframe eronderuit. Wat ik gedaan heb is de ruimte die ik had benut om de aanzuigbuis los te draaien en dan kan de pan er zo onderuit. Het gat in de oliespatplaat zit eigenlijk net niet helmaal goed waardoor je dus aan de olieaanzuigzeef blijft hangen met de carterpan.

        Blijkt aan de binnenzeide helaas dat de carterpan al eens gelast is. Dus nu maar een andere gezocht op marktplaats.

        Gezien er bij de z18xe geen fatsoenlijke pakking voor is. Een gezocht van een z16xe carterpan ik hoop dat deze past. Als ik goed kijk kom ik enkel in de problemen met de oliepeilstok. De buis waarin de stok zit loopt bij de z18xe helmaal door en bij de z16xe niet. Tevens is hiervoor wel een pakking te krijgen. (hou niet van dat geklooi met vloeibare pakking).

        Vanmiddag caterpan ophalen dus ik laat wel weten of het past. Ik heb tevens de spatplaat aangepast zodat het cater er in de toekomst gewoon recht onderuit kan zonder aan de zeef te blijven steken.

        #18169605
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Helaas carterpan van de Z14XE, Z16XE, X16XEL enz. past niet is net te ondiep voor de aanzuigbuis.
          Dus nu opzoek naar een van de Z18XE.

          #18169606
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Even naar klein gunnikebroek geweest een een carterpan van een zafira gehaald past wel perfect. Flink wat vloeibare pakking ertussen.
            Waarom hebben ze die van de z18xe met vloeibare pakking zonder pakking gemaakt en die van een Z16XE gewoon met een rubbere?.
            Helaas is die rubber verzonken inde pan anders had ik die gebruikt.

            Maargoed al met al denk ik weer opgelost!.

            #18169607
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              mooi hoor, Dicht purrien, is de mode tegenwoordig..

              Willem

              #18169608
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Ik vraag me dan altijd af. wat gebeurt er met vloeibare pakking als die toch aan de binnenzijde loskomt. Dan zijn je oliekanalen verstopt.

                #18169609
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Zeef houd dit wel tegen, tenminste ik heb er nog nooit last van gehad…

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.