Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2013 om 21:05 #17259030
Ik heb Zojuist een corsa-B 1.5 Turbo diesel gekocht, leuk autootje, niet bijzonder netjes, maar rijdt erg fijn.
Specs:
Merk en Type: Opel Corsa-B2 HB 3deurs
uitvoering: Sport Cool.
Kentekendatum: juli 1999
km stand: 296850km
Motor: 1.5TD X15DT T4EC1
Opties: Originele Sport/GSi Licht metalen Velgen, Electrische ramen, Schuifkanteldak handbediend, Centrale Deurvergrendeling met Safelock, Opberg laden onder bijrijders stoel.Hierbij wat foto’s:
Willem
4 juli 2013 om 21:05 #181572754 juli 2013 om 21:16 #18157276Mooi karretje wim :thumb :thumb
4 juli 2013 om 21:23 #18157277jaja, Rijdt erg fijn, Bovenverwachting zelfs, zeker als je bedenkt dat deze maar 67pk en 138Nm heeft, zit binnen een mum van tijd op de 140 of zelfs 150km/u
en ja, die Tankmeter wil maar niet zakken.Morgen eens kijken of we haar wat meer Pit kunnen geven.
Willem
4 juli 2013 om 21:36 #18157278haha , mijne zit ook aardig vlot op de 140 nu,, maar tankmeter gaat helaas wat harder.. :P
wat meer pit, dmv dat kraantje hoe zit dat aangesloten dan ?
4 juli 2013 om 21:37 #18157279haha… De diesel gaat niet veel meer verbruiken bij normaal rijden als je m kietelt, meerverbruik komt eigenlijk alleen als je ook Werkelijk vlotter gaat rijden.
Willem
4 juli 2013 om 21:52 #18157280Vanwaar een crossa diesel?
Sprak gister een monteur van opeldealer in gelderland, die rijd ook een corsa b 1.5 td….. goeiekoper kan je niet rijden zegt ie…
4 juli 2013 om 21:55 #18157281Klopt, Lopen op paier het duurst van de 3 oliegstookte zusjes, en in de praktijd het goedkoopst.
De motor draait verassend lekker zijn toertjes, trekt lekker vlot op, en is ZUINIG!!Gewoon, ben eigenlijk meer een dieselman, nu maar eens de knoop doorgehakt, moest wel een Mechanisch geregelde Turbodiesel zijn.
willem
4 juli 2013 om 21:56 #18157282Ik zeg: goed bezig!!!
Edit: Heb je nu dan 4 wagens? je mini natuurlijk niet meegerekent….
4 juli 2013 om 22:00 #18157283Mini is Weg!!.
Ascona nr 2 is in bruikleen
Zelf dus 3 auto’s, dit naar aanleiding ik met de huidige gereden kilometers gewoon bijna 20.000km heb gereden in 9maanden met de Ascona.
Willem
5 juli 2013 om 05:25 #18157284Veel plezier met je nieuwe aanwinst :thumb
ik probeer mn maatje zover te krijgen dat ik zn astra tds mag kietelen
gewoon, omdat het kan hahaha :thumb5 juli 2013 om 05:35 #18157285Gisteren gereden in een Corsa-B welke op 1,5Bar draait, Dat is niet normaal, het heeft geen zin om boven de 3500 toeren te rijden, als je lekker aan het stampne ben moet je voordat je je Pook hebt los gelaten al naar de Volgende versnelling toe.
Dan te bedenken dat je bij 100 a 120 naar 5 gaat, dan vooral Hoe Snel dat gaat…
GTi GSi, is geen probleem voor deze Corsa-B 1.7TD(S)Humor van de Bovenste plank..
Willem
5 juli 2013 om 06:09 #18157286Lekker wagentje dus :thumb
1,5 bar is wel erg veel, inwendig ook nog wat veranderd?5 juli 2013 om 06:11 #18157287aan de 1.7Diesel en de Turbo niet.
Alles is verder origineel, de Motor en Turbo lijken er niet echt moeite mee te hebben, echter is de (F17 na 2 F15’s te hebben vernietigd) Versnellingsbak het zwakke punt.
Willem
5 juli 2013 om 06:13 #18157288Versnellingsbakken vreten dus ;)
Een collega van me heeft lange tijd in een Corsa C 1.7 diesel gereden, die was ook een stuk sneller dan iedereen verwachtte.5 juli 2013 om 06:16 #18157289Ik ben een keer zoek gereden door een corsa-C Y17DT 1.7Dti 75pk toen ik in een toen Nagelnieuwe BMW 118d met 140pk reed.
Willem
5 juli 2013 om 06:28 #18157290@Vannos wrote:
haha , mijne zit ook aardig vlot op de 140 nu,, maar tankmeter gaat helaas wat harder.. :P
wat meer pit, dmv dat kraantje hoe zit dat aangesloten dan ?
Dat kraantje is een vrij rudimentaire boost controller.
Er zit een drukleidinkje van de compressorkant van de turbo naar de wastegate actuator (de bypass klep van de turbine kant).
Dat slangetje verleng je een stukje en gaat via dat kraantje.
Met dat kraantje houd je de druk tegen door een veer strakker te draaien, waardoor de wastegate niet open gaat en de turbine aangedreven blijft tot een bepaalde hoeveelheid laad-druk. (het punt waar de druk groter is dan de kracht van de veer)Zo’n kraantje heeft ook wel z’n nadelen trouwens.
Het is lang niet zo precies als een electronische en heeft maar één instelmogelijkheid.
Een electronische werkt veel precieser, sneller, en kent veel meer instelmogelijkheden zodat hij beter overweg kan met diverse omstandigheden.
Maargoed, zolang je niet het uiterste er uit wil halen en gewoon de druk een beetje wil opvoeren, dan is het een prima optie.Check ook dit: (vanaf 13min ongeveer)
[youtube:3i50swxt]http://www.youtube.com/watch?v=OL11Etw7ZSg[/youtube:3i50swxt]5 juli 2013 om 14:44 #18157291Leuk wagentje Willem.. Zal wel niet veel doen in de wegenbelasting..
Vanmorgen nog bij MarcoTDS geweest maar we vinden nergens een slangetje om zo’n lekventiel te plaatsen.
Benieuwd naar de eventuele foto’s. :thumb
5 juli 2013 om 16:42 #18157292Haha die Willem aan de B Diesel. :thumb
Er is op Migweb volgens mij een heel topic over hoe je deze motor harder kan laten lopen.
5 juli 2013 om 18:37 #18157293@ Corsa_GSi: Hij gaat al harder Servaas, Draait nu op 1,1bar, Roetstop een Kwart open.. dat is voeldoende om een Twingo of Clio RS (nieuw type), niet zo hard bij je weg te laten lopen op de snelweg haha… en een Mooie zwarte waas in je spiegel te Creeren.
@ AstraTD(S): Simpel, kijk langs de radiateur naar beneden, daar zie je op een gegeven moment een Actuator aan de motorzijde van de turbo zitten, het slangetje van die Actuator moet de Bleed Valve tussen komen, zal zo wat Foto’s erop zetten voor de uitleg
– Hij trekt eerder op, heeft Flink meer kracht vanaf 2500 toeren, Trekken is al klaar bij 3500 a 4000 toeren@ McKaamos: Voor deze motor prima zat..
5 juli 2013 om 18:53 #18157294Leuk Karretje Wim !
Enne voor het geval je het nog niet wist … ISUZU never stops !
5 juli 2013 om 19:06 #18157295Zoals hierboven te lezen is, de motor iets gekieteld.
De drukplunjer is los geweest om een ringetje te verwijderen, om meer diesel te kunnen leveren bij de hogere druk:
Het ringetje bevind zich onder de veer in de midden, is wat Pielen, om m omhoog te krijgen, en door te knippen, maar hij is eraf:
Dan de Boost controller (Bleed Valve) plaatsen, dat doe je door m tussen de slang van de Hogedruk inlaatkant (bij de turbo zelf), en Waste Gate Actuator te plaatsen.
Dit is een Heel kort slangetje bij de T4EC1 15DT X15DT en TC4EE1 X17DT motoren, deze loopt over een 10 Cm langs de turbo, meer is het niet.
Ik heb er lange slangen op gezet, zodat ik de Controller op een mooie plaats kon zetten.Aansluitingen op de Turbo:
Hogedruk inlaatbuis direct na de turbo:
Dan nog even een Turbodruk meter plaatsen, om af te stellen, en het is wel geinig ook:
Slang naar binnen:
aansluiten bij het slangetje van de Drukplunjer:
Huppa, dat werkt ook weer…
Willem
5 juli 2013 om 19:07 #18157296@stefanDTI wrote:
Leuk Karretje Wim !
Enne voor het geval je het nog niet wist … ISUZU never stops !
Dat moet deze gaan Bewijzen Stefan.
Hij is eenmaal gekieteld nu
Willem
5 juli 2013 om 19:53 #18157297Zeer mooie Corsa B, zilver met die wielen staat goed.:) Wow, voor een Corsa B al 3 ton op de teller.
Vriend van mij had net zo’n alleen een lichtblauwe. Reed ook zeer goed, alleen mijn GSi is toch wel een stuk sneller. Zeker boven 150km/h rijd ik weg alsof ie bijna stilstaat.
Veel plezier ermee, je bent al flink aan het fraaier maken onderhuids. :thumbup Gaat de trekhaak er nog af?
5 juli 2013 om 20:24 #18157298Duidelijk uitleg Willem :thumb
Als ik weekje vrij hebt, wil ik gerust een dagje naar je toe komen mag je mijne ook kietelen.. Want zo simpel ziet het toch voor mij niet uit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.