Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Hulpvering Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2013 om 11:37 #17257481
Hallo allemaal!
Ik zit al een poosje regelmatig hier op het forum, maar nu leek het me toch eens tijd om te registreren. Ik heb namelijk een vraag :)
Ik heb het leipe plan opgevat om deze zomer met 4 man en een kleine aanhanger met m’n corsa B op vakantie te gaan. Aangezien we redelijk wat kilometers gaan maken wil ik graag mijn auto uitrusten met een setje hulpveren achter. Nou heb ik diverse bedrijven aangeschreven, en de prijzen van de hulpveren lopen nogal uiteen. Zo heb ik bij http://www.vandenbergparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; of bij http://www.voordeelparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; een setje voor 90 euro. De brezan vraagt er 150 euro voor. Ik vind dat verschil nogal groot, dus nou vraag ik me af of er dan ook echt verschil tussen zit. En zo ja, of ik dat ook echt ga merken.
Ook heb ik geen ervaring met vandenbergparts, of voordeelparts.nl. En ik kan nou niet zeggen dat het er allemaal tiptop uit ziet. Heeft een van jullie ervaring met een van deze bedrijfjes?Groeten,
Byjugo
2 mei 2013 om 19:18 #18138869Dit ga ik even in de gaten houden. De kont van mijn corsa ligt altijd nogal laag en er komt een kleine aan, dus nog meer zooi om meebte sleuren.
2 mei 2013 om 19:33 #18138870Geen ervaring met de bedrijven maar bij brezan en vergelijkbare winkels zijn de producten nogal wat duurder vaak.
3 mei 2013 om 06:36 #18138871Ja, de brezan en de rijsbergen zijn allebei een flink stuk duurder. Maar dan weet ik wel zeker dat ik mn spullen ook echt krijg.
Die andere bedrijfjes weet ik gewoon niet van of die te vertrouwen zijn…3 mei 2013 om 20:55 #18138872Klopt, kun je geen ervaringen goegelen?
3 mei 2013 om 23:56 #18138873@PeterNoFear wrote:
Klopt, kun je geen ervaringen goegelen?
Ik kan dus maar erg weinig vinden over beide.
Maar ik weet niet of er hier uberhaupt mensen zijn die ervaringen hebben met het toepassen van hulpvering op hun corsa? Ik kom hier op het forum bijna alleen maar verlagingssets tegen, terwijl ik die van mij juist liever een stukje verder omhoog heb. Maar misschien moet ik maar gewoon beginnen met het vervangen van mijn huidige veren voor een nieuw setje originele veren.8 mei 2013 om 02:10 #18138874En heb je al wat ondernomen?
Ben helemaal niet nieuwsgierig :angel8 mei 2013 om 02:54 #18138875Je kunt om de bovenste en onderste winding van de veer een stukje tuinslang doen
komt ie een paar cm omhoog, en kost geen drol :thumb
wel even de veer een beetje vettig maken dan schuif je het er makkelijker op ;)8 mei 2013 om 04:56 #18138876@Heks wrote:
Dit ga ik even in de gaten houden. De kont van mijn corsa ligt altijd nogal laag en er komt een kleine aan, dus nog meer zooi om meebte sleuren.
Hulpvering maakt je auto achter wel een stuk harder, ik weet niet of de kleine dat zal waarderen.
Ik heb een paar maanden hulpveren aan de achterzijde juist gedemonteerd van mijn Vectra weliswaar, maar hij is een stuk minder hard nu. Daarvoor was hij knalhard.
Voor prijzen, ik heb ze in no-time voor 50 euro kunnen verkopen. 50 euro voor 2e hands hulpveren is redelijk denk ik (er mankeerde niks aan mijne en waren maar 3 jaar oud), nieuw is 100 euro een goede max om aan te houden.:)
8 mei 2013 om 13:16 #18138877Ga zometeen een setje ophalen bij Carsupport.nl. Dat is tenminste een bedrijfje dat normaal de telefoon opneemt, en waar het ook mogelijk is om op te halen. Dan weet je tenminste zeker dat je je spullen ook daadwerkelijk krijgt.
Dan kan ik die er morgen mooi even onder gaan zetten.
Ik zal wel even laten weten hoe het bevalt ;)En als we inderdaad té erg de auto uit stuiteren als we er alleen/met z’n tweeën in zitten, haal ik ze er mogelijk na de zomer weer onder vandaan. Zo’n super klus is dat volgens mij ook weer niet. Maar ik hobbel liever een beetje door mn auto, dan dat ik in zuid frankrijk mn uitlaat er onderuit rij.
8 mei 2013 om 23:54 #18138878Heb je de ST of de HD veren besteld?
Had even snel gekeken en het lijkt erop dat het niet mogelijk is om de “pro” (vervangende) veren erop te zetten op ons type auto.Ik ben aan het overwegen om de ST veren te bestellen, maar ik heb waarschijnlijk liever progressieve sterkere veren (zoals die pro’s daar). Heb zo snel geen bedrijf gevonden die dat levert.
Hoor het graag hoe het je vergaan is en wat je bevindingen zijn. Ik heb nog zo veel klussen (niet aan de auto) liggen dat ik de komende 2 weken sowieso niet aan een extra projectje als deze kan beginnen. Dus ik wacht even rustig af :thumb
15 mei 2013 om 08:56 #18138879De corsa is, naar mijn mening, erg slap geveerd. Ik heb me er aan gestoord, en heb nu de achterste DEMPERS vervangen.
Juist ja, de dempers. De auto is nu een stuk stugger en slaat niet meer door. Hij staat nu eindelijk stevig op zijn pootjes.Dempers zouden eigenlijk niet aan de beurt zijn, maar ondanks dat de auto niet nadeinde en er niets lek was heb ik ze er toch onderuit gehaald. (klinkt onlogisch, ik weet het)
Ik heb expres gekozen voor Monroe GASdempers i.p.v. oliedempers, en het resultaat is top. Ze “helpen” imho de veren een handje.
Misschien goed om dit in je overwegingen mee te nemen. kosten: ± 85 euro.
15 mei 2013 om 12:52 #18138880@Bert Bandit wrote:
De corsa is, naar mijn mening, erg slap geveerd. Ik heb me er aan gestoord, en heb nu de achterste DEMPERS vervangen.
Juist ja, de dempers. De auto is nu een stuk stugger en slaat niet meer door. Hij staat nu eindelijk stevig op zijn pootjes.Dempers zouden eigenlijk niet aan de beurt zijn, maar ondanks dat de auto niet nadeinde en er niets lek was heb ik ze er toch onderuit gehaald. (klinkt onlogisch, ik weet het)
Ik heb expres gekozen voor Monroe GASdempers i.p.v. oliedempers, en het resultaat is top. Ze “helpen” imho de veren een handje.
Misschien goed om dit in je overwegingen mee te nemen. kosten: ± 85 euro.
Die gasdempers wil ik binnenkort ook aanschaffen. Alleen hoe is het dan met zware belasting? Zakken je veren dan nog steeds zover in? :hmmz
15 mei 2013 om 19:52 #18138881Geen idee, ik heb er nog geen 200kg op de achterbank gehad. Wel moet ik zeggen dat het veel lekkerder rijdt, en dat de auto ook beter reageert. Hij gaat over een drempel als een nieuwer type auto, met stuggere vering. Prima voor mij dus.
16 mei 2013 om 20:23 #18138882Ik ga zo ook ff m’n Haynes raadplegen over het vervangen van de veren + hulpveren/schokdempers met hulpveren plaatsen.
Zijn er tips of trucs die handig zijn? Zoals bijvoorbeeld een veerspanner? Is voor Byjugo (topic starter) vast ook handig om te weten.
16 mei 2013 om 20:38 #18138883Achter heb je volgens mij geen veerspanner nodig. voor wel.
16 mei 2013 om 22:47 #18138884Voor wil het perfect met 2 spanbandjes met ratel :wors Wel voor de die-hards…
17 mei 2013 om 08:07 #1813888521 mei 2013 om 12:15 #18138886Heb je ze er al onder zitten? En zo ja. Wat zijn de bevindingen en/of tips?
22 mei 2013 om 12:06 #18138887Ik heb de hulpvering (st versie) er nu bijna 2 weken onder zitten, en het bevalt echt prima.
Het wisselen was echt een eitje. Krik eronder, schokdemper los, en je draait de binnenveer zo in de bestaande veer, zonder hem helemaal los te hoeven halen. Paar centreerschijven ertussen morrelen om de veer op z’n plek te houden, en klaar. Daarna nog even de remverdeler opnieuw afstellen. Alles bij elkaar een klusje van minder dan een uur.
Rijden met de hulpveren gaat top. Drempels die eerst de uitlaat er bijna onderuit braken, kan ik nu gewoon met een normale snelheid nemen. Dit weekend ook al met 4 man een paar dagen wezen kamperen (dus tot z’n nok toe vol + aanhanger) en ook dat ging prima. Zwaar beladen merk je echt een gigantisch verschil, maar ook leeg voelt hij een stuk prettiger aan.
Ik had eerst de twijfel om ze er na de vakantie weer onder vandaan te halen, maar het bevalt zo goed dat ik ze er lekker onder laat zitten.
Ik denk dat ik zo meeste vragen wel heb beantwoord, maar als er nog wat is… laat maar komen ;)
22 mei 2013 om 12:37 #18138888Waarom moest/moet je de remverdeler opnieuw afstellen? Ik ga in dezer dagen, zodra het binnen is en het weer het toestaat, hetzelfde klusje doen.
Zal is gaan zoeken hoe ik dat moet doen.Blij te horen dat het je goed bevalt en bedankt voor je input
22 mei 2013 om 14:12 #18138889Aangezien de auto anders op zijn vering komt te staan, moet je de remverdeler even nalopen. Het zou kunnen dat er te veel spanning op de veer komt te staan, waardoor het ventiel continu open staat. Volgens mij stond die van mij al wel goed, maar ik heb hem losgemaakt om hem schoon te kunnen maken.
De veer die eraan zat, zat vol met prut en piepte bij iedere hobbel. Dus die even schoongemaakt, en er weer opgezet.Remverdeler (ook wel remventiel genoemd) afstellen is kwestie van bout los, schuifmaat ertussen op 12mm, en weer aanhalen. Makkelijk klusje, zeker als de auto toch op de krik staat.
22 mei 2013 om 15:37 #18138890Byjugo, wat hebben de hulpveren jouw gekost? Ik wil het gaan combineren met Monroe gasdempers.
Hoe ziet een remverdeler er eigenlijk uit? :hmmz
22 mei 2013 om 16:52 #1813889192,50 excl 7,50 verzendkosten, 100 euro dus.
Althans dat heb ik betaald voor die st veren23 mei 2013 om 13:19 #18138892Ik was uiteindelijk €125,- handje contantje kwijt.
Wel wat duurder, maar had ik ze wel direct in huis.Remverdeler zit rechts achter op de balk die tussen de beide achterwielen loopt.
Schijnt dat hij niet op alle auto’s zit (afhankelijk van bouwjaar, en abs). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.