Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › Teer verwijderen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2013 om 11:18 #17255500
Hallo,
Een vraagje, hoe krijg je het beste teerspatten vlug van je auto zonder de waxlaag aan te tasten ? :hmmz
Mijn witte lak is zeer besmettelijk voor deze spatten…. ;)18 februari 2013 om 11:40 #18109067met een beetje diesel loopt het er zo af. ik weet alleen niet of je waslaag er dan nog op blijft.
18 februari 2013 om 16:07 #18109068Je auto eerst goed schoonmaken, met WD-40 de plekjes inspuiten, laten intrekken en je ziet dat het teer op gaat lossen. Dan met een zachte doen wegvegen. Is het nog niet weg een keer herhalen met WD-40
18 februari 2013 om 16:13 #18109069@Rickyyy wrote:
Je auto eerst goed schoonmaken, met WD-40 de plekjes inspuiten, laten intrekken en je ziet dat het teer op gaat lossen. Dan met een zachte doen wegvegen. Is het nog niet weg een keer herhalen met WD-40
Top, ga ik zeker proberen. :thumb
18 februari 2013 om 16:23 #18109070Ho stop!
WD-40 is wel goed, maar gebruik het aub niet op je lak! Wat je beter kan doen is het volgende:
– Was je auto met het 2-emmersysteem;
– Clay je wagen(kleien);
– Eventueel polijsten van je wagen;
– Je auto aftoppen met een wax welke een lange standtijd heeft(bijvoorbeeld een Collonites, gemiddeld tussen de 3 maanden tot zelfs een jaar!)Met Clayen beschadig je absoluut je lak niet bij goed gebruik, en de clay reinigt tot diep in de poriën van je lak! Je zal de teerspetters dan ook langzaam zien verdwijnen:thumb
Succes
Pastra18 februari 2013 om 16:30 #18109071met diesel…
18 februari 2013 om 16:33 #18109072Wij hebben op de zaak totaal geen slechte ervaringen met lak en WD-40.
Ik werk zelf in een motorzaak en wij hebben dus heel veel last van teer op achterbruggen, wielen, uitlaatdempers, etc etc Wij gebruiken altijd WD-40 om deze schoon te krijgen van teer en andere narigheid van deze onderdelen zoals rubber van burnout`s e.d.
In WD-40 zit een weekmaker welke het teer eraf weekt. Deze is naar mijn weten niet schadelijk voor de lak, wel voor rubber!
Het gaat bij ons al ruim 30 jaar goed, dus ik blijf het lekker gebruiken :thumb
18 februari 2013 om 16:33 #18109073@Pastra wrote:
Ho stop!
WD-40 is wel goed, maar gebruik het aub niet op je lak! Wat je beter kan doen is het volgende:
– Was je auto met het 2-emmersysteem;
– Clay je wagen(kleien);
– Eventueel polijsten van je wagen;
– Je auto aftoppen met een wax welke een lange standtijd heeft(bijvoorbeeld een Collonites, gemiddeld tussen de 3 maanden tot zelfs een jaar!)Met Clayen beschadig je absoluut je lak niet bij goed gebruik, en de clay reinigt tot diep in de poriën van je lak! Je zal de teerspetters dan ook langzaam zien verdwijnen:thumb
Succes
PastraKleien :hmmz heb ik nog nooit van gehoord hahahaha
19 februari 2013 om 17:07 #18109074AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat voor wax heb je nu op de opc zitten dan? Als het zo’n standaard wax is wat de dealer/garage erop gesmeerd heeft dan is het er toch met 3 regenbuien eraf. Kleien is 1 van de belangrijkste stappen om een auto strak te krijgen ;) Met kleien trek je het vuil uit de lak waardoor deze spiegelglad word.
19 februari 2013 om 17:16 #18109075Dank voor je uitleg Mart, Ik denk dat de dealer wax er inderdaad nog opzit. Ik heb de auto nu een week in miijn bezit en sta te popelen om hem eens goed in de was te zetten. Het kleien zal ik zeker eens gaan proberen. De lak moet zo glad als een babybibs worden :thumb
19 februari 2013 om 17:22 #18109076Het gaat perfect met wasbenzine!! :thumb
19 februari 2013 om 17:39 #18109077Thinner, teer vliegt er van af :thumb De lak kan er heel goed tegen. Je moet alleen nadien je waslaag even weer herstellen.
We hebben gisteren een MB Sprinter van alle stikkers ontdaan, de lijmresten halen wij dan ook gewoon met Thinner weg, gaat vele malen sneller dan met lijmresten verwijderaar.
Ik ben zelf 20 jaar autospuiter geweest, weet dus aardig wat een lek wel en wat een lak niet kan hebben :D
19 februari 2013 om 17:43 #18109078@GTS2.2DTI wrote:
Thinner, teer vliegt er van af :thumb De lak kan er heel goed tegen. Je moet alleen nadien je waslaag even weer herstellen.
We hebben gisteren een MB Sprinter van alle stikkers ontdaan, de lijmresten halen wij dan ook gewoon met Thinner weg, gaat vele malen sneller dan met lijmresten verwijderaar.
Ik ben zelf 20 jaar autospuiter geweest, weet dus aardig wat een lek wel en wat een lak niet kan hebben :D
Thanks :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.