Teer verwijderen.

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Teer verwijderen.

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255500
    alaintrines
      Lid sinds:
      8 July 2012

      Hallo,
      Een vraagje, hoe krijg je het beste teerspatten vlug van je auto zonder de waxlaag aan te tasten ? :hmmz
      Mijn witte lak is zeer besmettelijk voor deze spatten…. ;)

      #18109067
      NoFear1696
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2012

        met een beetje diesel loopt het er zo af. ik weet alleen niet of je waslaag er dan nog op blijft.

        #18109068
        Rickyyy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 June 2012

          Je auto eerst goed schoonmaken, met WD-40 de plekjes inspuiten, laten intrekken en je ziet dat het teer op gaat lossen. Dan met een zachte doen wegvegen. Is het nog niet weg een keer herhalen met WD-40

          #18109069
          alaintrines
            Lid sinds:
            8 July 2012

            @Rickyyy wrote:

            Je auto eerst goed schoonmaken, met WD-40 de plekjes inspuiten, laten intrekken en je ziet dat het teer op gaat lossen. Dan met een zachte doen wegvegen. Is het nog niet weg een keer herhalen met WD-40

            Top, ga ik zeker proberen. :thumb

            #18109070
            Pastra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 February 2007

              Ho stop!

              WD-40 is wel goed, maar gebruik het aub niet op je lak! Wat je beter kan doen is het volgende:
              – Was je auto met het 2-emmersysteem;
              – Clay je wagen(kleien);
              – Eventueel polijsten van je wagen;
              – Je auto aftoppen met een wax welke een lange standtijd heeft(bijvoorbeeld een Collonites, gemiddeld tussen de 3 maanden tot zelfs een jaar!)

              Met Clayen beschadig je absoluut je lak niet bij goed gebruik, en de clay reinigt tot diep in de poriën van je lak! Je zal de teerspetters dan ook langzaam zien verdwijnen:thumb

              Succes
              Pastra

              #18109071
              stefanDTI
                Lid sinds:
                10 May 2007

                met diesel…

                #18109072
                Rickyyy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 June 2012

                  Wij hebben op de zaak totaal geen slechte ervaringen met lak en WD-40.

                  Ik werk zelf in een motorzaak en wij hebben dus heel veel last van teer op achterbruggen, wielen, uitlaatdempers, etc etc Wij gebruiken altijd WD-40 om deze schoon te krijgen van teer en andere narigheid van deze onderdelen zoals rubber van burnout`s e.d.

                  In WD-40 zit een weekmaker welke het teer eraf weekt. Deze is naar mijn weten niet schadelijk voor de lak, wel voor rubber!

                  Het gaat bij ons al ruim 30 jaar goed, dus ik blijf het lekker gebruiken :thumb

                  #18109073
                  alaintrines
                    Lid sinds:
                    8 July 2012

                    @Pastra wrote:

                    Ho stop!

                    WD-40 is wel goed, maar gebruik het aub niet op je lak! Wat je beter kan doen is het volgende:
                    – Was je auto met het 2-emmersysteem;
                    – Clay je wagen(kleien);
                    – Eventueel polijsten van je wagen;
                    – Je auto aftoppen met een wax welke een lange standtijd heeft(bijvoorbeeld een Collonites, gemiddeld tussen de 3 maanden tot zelfs een jaar!)

                    Met Clayen beschadig je absoluut je lak niet bij goed gebruik, en de clay reinigt tot diep in de poriën van je lak! Je zal de teerspetters dan ook langzaam zien verdwijnen:thumb

                    Succes
                    Pastra

                    Kleien :hmmz heb ik nog nooit van gehoord hahahaha

                    #18109074
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Wat voor wax heb je nu op de opc zitten dan? Als het zo’n standaard wax is wat de dealer/garage erop gesmeerd heeft dan is het er toch met 3 regenbuien eraf. Kleien is 1 van de belangrijkste stappen om een auto strak te krijgen ;) Met kleien trek je het vuil uit de lak waardoor deze spiegelglad word.

                      #18109075
                      alaintrines
                        Lid sinds:
                        8 July 2012

                        Dank voor je uitleg Mart, Ik denk dat de dealer wax er inderdaad nog opzit. Ik heb de auto nu een week in miijn bezit en sta te popelen om hem eens goed in de was te zetten. Het kleien zal ik zeker eens gaan proberen. De lak moet zo glad als een babybibs worden :thumb

                        #18109076
                        Arjen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Het gaat perfect met wasbenzine!! :thumb

                          #18109077
                          GTS2.2DTI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 October 2006

                            Thinner, teer vliegt er van af :thumb De lak kan er heel goed tegen. Je moet alleen nadien je waslaag even weer herstellen.

                            We hebben gisteren een MB Sprinter van alle stikkers ontdaan, de lijmresten halen wij dan ook gewoon met Thinner weg, gaat vele malen sneller dan met lijmresten verwijderaar.

                            Ik ben zelf 20 jaar autospuiter geweest, weet dus aardig wat een lek wel en wat een lak niet kan hebben :D

                            #18109078
                            alaintrines
                              Lid sinds:
                              8 July 2012

                              @GTS2.2DTI wrote:

                              Thinner, teer vliegt er van af :thumb De lak kan er heel goed tegen. Je moet alleen nadien je waslaag even weer herstellen.

                              We hebben gisteren een MB Sprinter van alle stikkers ontdaan, de lijmresten halen wij dan ook gewoon met Thinner weg, gaat vele malen sneller dan met lijmresten verwijderaar.

                              Ik ben zelf 20 jaar autospuiter geweest, weet dus aardig wat een lek wel en wat een lak niet kan hebben :D

                              Thanks :thumb

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.