Forumindex › Forums › Modellen › Astra › verwarming Astra h station werkt niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2013 om 17:00 #17254937
hoi allemaal
ik merkte vandaag dat de standen keuzeschakelaar van de verwarming niet werkt, tenminste stand 1, 2 en 3 voel je geen verschil in kracht. Iemand hier ervaring mee en hoe dit op te lossen?
1 februari 2013 om 17:01 #18101292Kachel weerstand vervangen, zit waarschijnlijk ergens in het kachel huis even het dashboard kastje eruit.
1 februari 2013 om 19:07 #18101293idd weerstand defect
1 februari 2013 om 19:10 #18101294Je kachel weerstand zit vlak bij het interieur filter , de draden van de kachel motor zitten erop.
Zwart en rood.1 februari 2013 om 20:01 #18101295Bedankt voor de reacties tot zover. De ventilator draait op stand 1, 2 en 3 niet (of nauwelijks) Heeft dat ook met die weerstand te maken? Alleen stand 4 verwarmt en draait voluit zoals het hoort. Dus 1 2 en 3 merk je het verschil van blazen niet.
1 februari 2013 om 20:02 #18101296dat ie niet op 1 2 3 draait komt idd door de weerstand die kapot is. stand 4 gaat niet via de weerstand
2 februari 2013 om 08:29 #18101297ok, ik ben in ieder geval al een heel eind op weg geholpen. Alvorens eventueel de nieuwe weerstand te bestellen kan ik die weerstand ohms doormeten en wat zou ik moeten meten? Iemand toevallig in het bezit van het juiste typenummer of toevallig hier die nog zo’n weerstand heeft liggen? (H station 2005 1.8 16v met handmatige airco) of een goedkope leverancier?
3 februari 2013 om 11:30 #18101298Dus hij zit achter het dashbordkastje?
3 februari 2013 om 12:47 #18101299@h67racing wrote:
Dus hij zit achter het dashbordkastje?
Ja wat stefan al zij bij je interieur filter, en deze zit achter het dashboard kastje.
3 februari 2013 om 13:23 #18101300Kost bij de dealer eurootje of 40.
Monteren kost een kwartiertje.
Wel even je geduld bewaren :thumbup8 februari 2013 om 13:36 #18101290Bedankt allemaal, probleem opgelost! Even op de sloop geweest en voor 20 euro klaar. De dealer vroeg overigens 100 euro!
9 februari 2013 om 17:13 #18101301Nou, mooi klote weer. Wel te verstaan 1 dag heeft de verwarming normaal gefunctioneerd :wtf . Vanmiddag weer alleen stand 4 te gebruiken. Dus bijna zeker de kachelweerstand weer kapot!
9 februari 2013 om 18:44 #18101302misschien was de gebruikte weerstand ook slecht, of je kachel motor draaid heel zwaar waardoor die de weerstand om zeep helpt
9 februari 2013 om 20:52 #18101303@Nick-GSI wrote:
misschien was de gebruikte weerstand ook slecht, of je kachel motor draaid heel zwaar waardoor die de weerstand om zeep helpt
zou inderdaad kunnen, volgende week is even controleren of ik er wat aan kan voelen, ik zag dat hij er volgens mij met 2 clips op het kachelhuis zit bevestigd.
9 februari 2013 om 22:51 #18101304Ik denk de kachelmotor niet heel best meer is, ik weet niet of je erbij kan om m eens te smeren???
dat zou je dan alsnog eens kunnen proberen.
Willem
11 februari 2013 om 16:46 #18101305tjee, dat ding zit echt verscholen, je kunt er nergens fatsoenlijk met gereedschap bij. Weet iemand misschien hoeveel amp. een kachelmotor normaalgesproken trekt? dan kan ik er eventueel een zekering tussenplaatsen ter bescherming van de kachelweerstand. Morgen eerst eens bellen of de sloop bereid is om er nog een te leveren.
12 februari 2013 om 11:58 #18101291ben toch voornemens om het kachelhuis te vervangen a.s. weekend. Misschien gedeeltelijk, weet op dit moment nog niet hoe het zit of dit gaat. Als er iemand is die waardevolle tips heeft of ervaring(en), dan graag!!
12 februari 2013 om 20:21 #18101306Kachelhuis?? dan moet het hele dashboard eruit, bedoel je niet alleen je kachelmotor?
13 februari 2013 om 16:30 #18101307@Opeltje17 wrote:
Kachelhuis?? dan moet het hele dashboard eruit, bedoel je niet alleen je kachelmotor?
Hele dashboard? :wtf , dan probeer ik de kachelmotor wel te demonteren als het kachelhuis er nog in zit, is dat wel te doen? In ieder geval weer een verse kachelweerstand op de kop getikt. Wil eerst de stroom meten wat hij in vollast draait en aan de hand daarvan een zwevende zekering er tussen zetten om de weerstand voorlopig heel te houden. Moet vrijdag of zaterdag even kijken hoe goed ik bij die kachelmotor kan……………
15 februari 2013 om 14:14 #18101308Net nog is even bezig geweest. Op stand 4 (vol blazen) trekt de ventilator met de multimeter ca 17 amp. Echter met een zekering van 20 amp gaat deze ook kapot. Met stand 4 gaat hij wel buiten de weerstand om? Ik heb de nieuwe weerstand er tussen gezet en op stand 2 laten blazen. op een gegeven moment word het spiraaltje wat rood maar als ik het goed heb zit de kachelweerstand in de tunnel zodat hij gekoeld word door de wind van de kachelmotor? Wie weet een antwoord op mijn beide vragen? Heb voorlopig het dashboardkastje nog niet terug geschroefd maar hoop natuurlijk dat de weerstand nu wel heel blijft! Ik zit er ook over te denken om nog een weerstand in de + draad van de kachelmotor te zetten (als dit werkt met de rec) bv om de kachelmotor op 75% te laten draaien. Weet iemand voor mij of dit gaat en wat ik dan voor weerstand nodig heb? Alle hulp is welkom!
15 februari 2013 om 15:26 #18101309waarschijnlijk zoals eerder gezegt dat de motor zwaar draait en zo steeds de weerstand omzeep helpt
15 februari 2013 om 15:29 #18101310Je kunt de motor los vervangen.
Ik neem 4parker schroef en 2 clipjes.
15 februari 2013 om 16:01 #18101311Heb er nu een weerstand in van een 2008 astra. Misschien (hopelijk) dat er voorheen lichtere kachelweerstanden zaten in de astra’s. @ stefan; moet ik het hele kachelhuis eruit halen om de motor te vervangen of kan ik zo bij alle 4 de schroeven? Het clipje aan de voorkant heb ik wel zien zitten maar mocht er aan de achterkant ook 1 zitten vrees ik het ergste, dan kan ik er niet bij zonder het dashboard eruit te halen? @nick; motor draait volgens mij normaal soepel, ja hij piept wat maar dat deed hij een jaar geleden toen ik hem kocht ook al.
Vind het overigens wel raar dat de vorige pas na een dag kapot gaat en niet meteen! En alhoewel ik 17 amp stroom heb gemeten is de kachel in de rec achter met 7.5 afgezekerd, die zekering blijft gewoon intact!15 februari 2013 om 16:17 #18101312Je kunt de motor vervangen zonder het dashboard eruit te halen.
Even het dashboardkastje eruit …. En aan de onderkant een kunststof plaatje.
15 februari 2013 om 16:42 #18101313bedankt voor de foto’s stefan, het ziet er idd gelijk uit als bij mij. Het is dus wel te doen zie ik, je kunt alle 4 de schroeven dus van de voorkant bereiken. Morgen maar weer is een poging wagen. Vrouwtje even gewaarschuwd dat ze de verwarming effe niet gebruikt :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.