Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › eds phase 2 tuning voor astra h opc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2012 om 14:27 #17254017
Hoi,
Ik ben van plan om mijn astra h opc te laten tunen bij eds fahrzeugtechnik in duitsland, het betreft een phase 2 chiptuning met grotere intercooler en pre cat vervangende pijp.
Nu is mijn vraag of er nog veranderingen moeten gebeuren aan de motor en of er iemand ervaring heeft met eds motorsport?
Ik kan geen woord duits dus vraag mij ook af of ze engels kunnen spreken? ;)
Alvast bedankt30 december 2012 om 16:28 #18089429Motorisch zelf hoeft er niets veranderd te worden. Blok zelf is goed voor 400 pk met grotere turbo. Al zou ik wel een direct airflow box van een 1.9 cdti monteren om te voorkomen dat aangezogen lucht opgewarmd wordt door het motorblok. Ben wel benieuwd of je de 300 pk / fase 2 haalt met standaard uitlaat. Ik heb zelf volledig 3 inch wat stuk groter is qua diameter. Heb geen ervaring met Eds. De mijne is door eigen tuner in Nederland gechipt.
30 december 2012 om 16:53 #18089430Hier ook hele goede ervaring met EDS :thumb
31 december 2012 om 12:57 #18089431@kelderbier wrote:
Motorisch zelf hoeft er niets veranderd te worden. Blok zelf is goed voor 400 pk met grotere turbo. Al zou ik wel een direct airflow box van een 1.9 cdti monteren om te voorkomen dat aangezogen lucht opgewarmd wordt door het motorblok. Ben wel benieuwd of je de 300 pk / fase 2 haalt met standaard uitlaat. Ik heb zelf volledig 3 inch wat stuk groter is qua diameter. Heb geen ervaring met Eds. De mijne is door eigen tuner in Nederland gechipt.
Ik heb al een direct performance air intake system van Mtech, een downpipe?(vervanger van kat na turbo) en een friedrich motorsport uitlaat na 2e kat. volstaat dit om de 300pk te halen?
ik merk wel dat ik vermogenverlies heb bij volle gas en dit rond de 3500 toeren in 4e en 5e versnelling..mijn uitlaat zit wel niet perfect dicht heb ik gemerkt(aansluiting van 2e kat aan achterste stuk), kan dit de oorzaak zijn?
en waar heb je in nederland je astra laten chippen dan?
ik heb zelf ook een nurburgring edition nr 341 :thumb
alvast bedankt voor de uitleg31 december 2012 om 12:59 #18089432@kelderbier wrote:
Motorisch zelf hoeft er niets veranderd te worden. Blok zelf is goed voor 400 pk met grotere turbo. Al zou ik wel een direct airflow box van een 1.9 cdti monteren om te voorkomen dat aangezogen lucht opgewarmd wordt door het motorblok. Ben wel benieuwd of je de 300 pk / fase 2 haalt met standaard uitlaat. Ik heb zelf volledig 3 inch wat stuk groter is qua diameter. Heb geen ervaring met Eds. De mijne is door eigen tuner in Nederland gechipt.
als je 400 wil draaien moet je dus geen LEH ladertje hebben.
denk dat je met een gt2871r de 400 nog niet haalt, voor zoiets moet je echt wel een gt30 of een gtx28 hebben, met gesmeden internals :P31 december 2012 om 13:08 #18089433@dion87 wrote:
@kelderbier wrote:
Motorisch zelf hoeft er niets veranderd te worden. Blok zelf is goed voor 400 pk met grotere turbo. Al zou ik wel een direct airflow box van een 1.9 cdti monteren om te voorkomen dat aangezogen lucht opgewarmd wordt door het motorblok. Ben wel benieuwd of je de 300 pk / fase 2 haalt met standaard uitlaat. Ik heb zelf volledig 3 inch wat stuk groter is qua diameter. Heb geen ervaring met Eds. De mijne is door eigen tuner in Nederland gechipt.
als je 400 wil draaien moet je dus geen LEH ladertje hebben.
denk dat je met een gt2871r de 400 nog niet haalt, voor zoiets moet je echt wel een gt30 of een gtx28 hebben, met gesmeden internals :Pik ken dus bitter weinig van motortuning :???:
kan je mij miss tips geven om mijn een originele opc motor(LEH) op te kietelen tot om en bij de 300pk?31 december 2012 om 13:22 #18089434@-OPC- wrote:
@dion87 wrote:
@kelderbier wrote:
Motorisch zelf hoeft er niets veranderd te worden. Blok zelf is goed voor 400 pk met grotere turbo. Al zou ik wel een direct airflow box van een 1.9 cdti monteren om te voorkomen dat aangezogen lucht opgewarmd wordt door het motorblok. Ben wel benieuwd of je de 300 pk / fase 2 haalt met standaard uitlaat. Ik heb zelf volledig 3 inch wat stuk groter is qua diameter. Heb geen ervaring met Eds. De mijne is door eigen tuner in Nederland gechipt.
als je 400 wil draaien moet je dus geen LEH ladertje hebben.
denk dat je met een gt2871r de 400 nog niet haalt, voor zoiets moet je echt wel een gt30 of een gtx28 hebben, met gesmeden internals :Pik ken dus bitter weinig van motortuning :???:
kan je mij miss tips geven om mijn een originele opc motor(LEH) op te kietelen tot om en bij de 300pk?voor de 300pk gaat je turbo het prima houden, en je internals houden dat ook wel.
ik denk dat als je voor 300pk gaat je alleen je intercooler moet veranderen van een Side mounted- naar een front mountedintercooler.
en een rvs uitlaat van turbo tot einddemper doet ook wonderen.
bij mij merkte ik bij het veranderen van me uitlaat het meeste, turbo spoelt makkelijker op omdat die vrijwel geen tegendruk heeft dus eerder op vol boost :P31 december 2012 om 13:24 #18089435ik zou trouwens wel voor een progressie map gaan en niet voor een agressieve.
agressief is dat je al je koppel onderin hebt en progressief is als je koppel curve zich door je hele toeren gebied heen gaat. maar het is ook afhankelijk van je rijstijl.
maar je blok vind het wel fijner een progressieve map.(voor de mensen die het beter weten, correct me if i’m wrong!)
31 december 2012 om 13:32 #18089436@dion87 wrote:
ik zou trouwens wel voor een progressie map gaan en niet voor een agressieve.
agressief is dat je al je koppel onderin hebt en progressief is als je koppel curve zich door je hele toeren gebied heen gaat. maar het is ook afhankelijk van je rijstijl.
maar je blok vind het wel fijner een progressieve map.(voor de mensen die het beter weten, correct me if i’m wrong!)
sorry maar ik ben echt een leek op dit gebied ;)
ik was van plan om bij eds een phase 2 tuning te laten doen(chiptuning, grotere intercooler en pre cat), is dit een goed idee?
Ik heb al een direct performance air intake system van Mtech, een downpipe?(vervanger van kat na turbo) en een friedrich motorsport uitlaat na 2e kat.
ik merk wel dat ik vermogenverlies heb bij volle gas en dit rond de 3500 toeren in 4e en 5e versnelling..mijn uitlaat zit wel niet perfect dicht heb ik gemerkt(aansluiting van 2e kat aan achterste stuk), kan dit de oorzaak zijn?31 december 2012 om 13:39 #18089437maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.
ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.
ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.
http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
ff voorbeeldje :P31 december 2012 om 14:00 #18089438@dion87 wrote:
maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.
ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.
ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.
http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
ff voorbeeldje :Poke bedankt voor de info, ik ga het even checken wat het beste is.
klasen had ik ook al gevonden maar is nogal ver, ik ben van belgisch limburg.
prettige feesten nog :thumb31 december 2012 om 15:56 #18089439klasen is niet zo ver.
ben er zelf ook geweest en ben ook belg.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
31 december 2012 om 16:25 #18089440Ik heb zelf een progressieve map. Boost begint later. heb van 3000 tot 5000 toeren 485 nm aan trekkracht. Auto acceleert in 6e versnelling bij 3500 toeren net zo hard als in 3e versnelling.
Adviseer wel een dikke 3 inch downpipe te kopen. Een goed volledig dicht uitlaatsysteem doet wonderen. had eerst een systeem van Mtech, maar kwalitatief slecht en bij de flensen was deze niet volledig 3 inch. Nu een perfect systeem van Piper eronder en auto loopt veel beter
De mijne is op de bank gemapt bij JS Autosport in Vriezeveen. Begreep dat ik een hele verse motor had in topconditie. Rij altijd op BP ultimate 98
1 januari 2013 om 12:52 #18089441Hey,
Nu jullie het toch over uitlaatjes hebben. Ik heb volgens mij een 76mm rvs pijp van het merk fox. Is dit een goed systeem? Alleen 2e kat is orgineel.
Groeten.
2 januari 2013 om 23:16 #18089442Fox ken ik niet. Klinkt als een duits merk zoals Jetex ? Heb je een Catback systeem ?
3 januari 2013 om 11:22 #18089443er zit ook een downpijp op. Dus alleen 2e kat is orgineel.
Ik had ook nog nooit van het merk fox gehoord. Vandaar dat ik me afvroeg of het een beetje goed spul was.4 januari 2013 om 21:43 #18089444@-OPC- wrote:
@dion87 wrote:
maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.
ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.
ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.
http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
ff voorbeeldje :Poke bedankt voor de info, ik ga het even checken wat het beste is.
klasen had ik ook al gevonden maar is nogal ver, ik ben van belgisch limburg.
prettige feesten nog :thumbIk ben al bij EDS (chippen) en Klasen (downpipe) geweest. Ligt maar een 30-tal km van elkaar (ben ook van België, vlakbij Limburg).
Ben tot nu toe zeer tevreden van de EDS fase 1 (reeds 8 jaar).
Ik moet binnenkort naar EDS, misschien kunnen we samen afspreken?6 januari 2013 om 20:06 #18089445@bluezafke wrote:
@-OPC- wrote:
@dion87 wrote:
maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.
ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.
ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.
http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
ff voorbeeldje :Poke bedankt voor de info, ik ga het even checken wat het beste is.
klasen had ik ook al gevonden maar is nogal ver, ik ben van belgisch limburg.
prettige feesten nog :thumbIk ben al bij EDS (chippen) en Klasen (downpipe) geweest. Ligt maar een 30-tal km van elkaar (ben ook van België, vlakbij Limburg).
Ben tot nu toe zeer tevreden van de EDS fase 1 (reeds 8 jaar).
Ik moet binnenkort naar EDS, misschien kunnen we samen afspreken?Ik ga toch kiezen voor eds denk ik. ik zou graag afspreken om samen naar eds te gaan want ik kan ook geen duits of kunnen ze daar engels? van waar in belgië ben je?
7 januari 2013 om 16:47 #18089446@-OPC- wrote:
@bluezafke wrote:
@-OPC- wrote:
@dion87 wrote:
maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.
ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.
ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.
http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
ff voorbeeldje :Poke bedankt voor de info, ik ga het even checken wat het beste is.
klasen had ik ook al gevonden maar is nogal ver, ik ben van belgisch limburg.
prettige feesten nog :thumbIk ben al bij EDS (chippen) en Klasen (downpipe) geweest. Ligt maar een 30-tal km van elkaar (ben ook van België, vlakbij Limburg).
Ben tot nu toe zeer tevreden van de EDS fase 1 (reeds 8 jaar).
Ik moet binnenkort naar EDS, misschien kunnen we samen afspreken?Ik ga toch kiezen voor eds denk ik. ik zou graag afspreken om samen naar eds te gaan want ik kan ook geen duits of kunnen ze daar engels? van waar in belgië ben je?
Zie PM
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.