Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 september 2012 om 15:57 #17252029
hallo
ik heb allemaal smurrie olie denk ik in mijn koelvloestof tankje zitten
wat kan dat zijn
en wat moeten we er aan doenmvg
11 september 2012 om 16:00 #18063962gescheurde kop
11 september 2012 om 16:14 #18063963hoeft geen gescheurde kop te wezen hoor kan ook alleen aan de koppaking liggen
kop eraf halen en laten persen
in kootstertille zit een goeie11 september 2012 om 16:35 #18063964ok ja volgens mij is de koppakking ook niet lek is ook van ijzer
weet je ook een naam in kootstertille
11 september 2012 om 17:06 #18063965tap revisietechniek
0636267273
0621920596
ben er zelf nog nooit geweest maar veel c20xe crossers gaan daar heen schijnt goedkoop en goed te wezen
kop vlakken en persen krijg je er een pakking en bouten bij ofzo iets
je kan er altijd een belletje aan wagen11 september 2012 om 17:56 #18063966thanks
11 september 2012 om 20:09 #18063967als je een nieuwe kop nodig bent pm me maar ff
11 september 2012 om 20:10 #18063968Scheurtje in de kop of de koppakking.
De koppakking is te testen door een koelvloeistof testje.
De zogenaamde snuffeltest.
Die meet de uitlaatgassen door de kvs heen.Dat zou je iig de koppakking al uit kunnen sluiten. :thumbup
11 september 2012 om 21:20 #18063969ligt de motor er al lang in? ik heb namelijk ook al eens voor niks de koppakking vervangen en de kop laten afpersen omdat ik ook dacht aan een gescheurde kop. bleek achteraf dat er nog olie olie resten van de oude motor in de koelleidingen zat :fy1
12 september 2012 om 04:21 #18063970ligt er denk ik al een jaar of 2 in
ik heb hem zo gekocht met het blok erin
weet verder de geschiedenis niet en weet eigenlijk ook niet waar hij uitkomt
is een 2.5 M dat weet ik wel
is het oude type blok
maar of hij nu uit een kadett of een calibra komt geen idee
de kabelboom is van een kadett zei iemand12 september 2012 om 18:43 #18063971@Dietrich Concept wrote:
ok ja volgens mij is de koppakking ook niet lek is ook van ijzer
weet je ook een naam in kootstertille
ook een ijzeren koppakking kan kapot.
ik had er een 3 delige stalen tussen zitten bij mijn oude motor, en daar was de middelste plaat kapot tussen cilinder 3 en 4.
zeg nooit nooit.groeten.
13 september 2012 om 07:21 #18063972Meestal door een onvlakheid van de kop of het onderblok wil een stalen pakking wel door..
het is in geval van een stalen pakking ZEERRR belangrijk dat bijde GOED, maar dan ook GOED vlak zijn.
Willem
13 september 2012 om 10:55 #18063973Wat voor kleur heb die smurrie?
En drijft het op je koelwater of zit het aan de wand van je tankje geplakt?15 september 2012 om 09:51 #18063974zwart en drijft op het koelwater
15 september 2012 om 10:19 #18063975Misschien kan je eerst een compressietest laten doen? Als die goed blijkt zou ik hem eerst gewoon even goed doorspoelen met water, dan met kvs en dan afvullen met koelvloeistof. Uit mijn radiator kwam ook troep waar je ziek van werd na een tijdje droogstaan!
15 september 2012 om 11:38 #18063976ik heb er nu nieuwe in gedaan en alles schoongemaakt ja
en een stukje mee gereden
en het lijkt nu wel goed
is even afwachten verder denk ik4 januari 2013 om 15:23 #18063977Wat is er aan de hand als de drap aan de zijkant van je tankje zit vast geplaklt dan? Zag ik in mijn koelvloeistof vaatje ook zitten ,maar pas na demonteren , koelwater zag er voor de rest schoonuit?
4 januari 2013 om 15:31 #18063978zit altijd wel smurrie in meesten vervangen het nooit
4 januari 2013 om 16:02 #18063979Owkee dus schoonmaken en maar kijken of er nog bij komt ?
4 januari 2013 om 16:59 #18063980ja even het tankje in een bak met kokend water en een vaatwas tablet er bij is hij weer als nieuw
4 januari 2013 om 19:31 #18063981@mark wrote:
Wat is er aan de hand als de drap aan de zijkant van je tankje zit vast geplaklt dan? Zag ik in mijn koelvloeistof vaatje ook zitten ,maar pas na demonteren , koelwater zag er voor de rest schoonuit?
Dan kan het zijn dat je kop gescheurt is op de welbekende plek
4 januari 2013 om 19:46 #18063982@bone ja dacht ik ook gelijk aan, er zit geen bruine smurrie die er op drijft , maar echt aan de zijkant plakt. Word dus een bypass laten maken ?
6 januari 2013 om 19:11 #18063983Bypass ben ik niet zo’n voorstander van. Zou dan een pijpje laten persen. Maar dan moet wel je kop eraf.
Succes
6 januari 2013 om 20:49 #18063984@mr bone ok bedankt, heb van het weekend een blok weten te bemachtigen met costcast, ik ga die laten afpersen en vlakken en als dat goed is zet ik die erop, weet iemand ook als je nieuwe kleppen steekt of je ook gelijk nieuwe geleiders moet plaatsen?
8 januari 2013 om 19:16 #18063985Nieuwe klepgeleiders hoef niet. Wel moet je ze opnieuw inschuren. En ik zou er uiteraard 16 nieuwe seals in prikken. Let ook op qua lengte van de kopbouten, daar zijn namelijk 2 lengtes in.
Succes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.