Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › uit welke auto komt mijn motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2012 om 19:06 #17251906
kun je via je motornummer ook uitzoeken uit welke auto je motor komt
weet iemand dat
1 september 2012 om 19:15 #18062586de rdw kan dat bij vrijwelk elk blok van vag meen ik, bij opel lang niet altijd. maar of ze dat ook voor particulieren uitzoeken weet ik niet.
1 september 2012 om 19:51 #18062587Wil hem straks op kenteken zetten en wil graag weten waar hij komt
Dat willen ze daar meestal ook weten bij de RDW1 september 2012 om 20:25 #18062588De rdw monteur/keuringsdude zei tegen mij dat ze dat niet kunnen. Want ik had een verklaring waarin niet stond uit welke auto de c20xe kwam. daarop zei ik dat ze dat makkelijk kunnen uitzoeken, maar hij zei dat dat niet gaat.
2 september 2012 om 07:37 #18062589@2000 wrote:
De rdw monteur/keuringsdude zei tegen mij dat ze dat niet kunnen. Want ik had een verklaring waarin niet stond uit welke auto de c20xe kwam. daarop zei ik dat ze dat makkelijk kunnen uitzoeken, maar hij zei dat dat niet gaat.
oke dus jij had er bij de rdw geen last van
want ik hoorde dat je moet aantonen waar het blok uit komtmotornummer staat er wel netjes is dus dan zal het wel goed zijn
2 september 2012 om 07:42 #18062590Nee, ik had er wel last van. Ze willen een verklaring van wie je de c20xe hebt, uit welke auto, en ze willen een kenteken weten.
Maar ze trekken het kenteken niet na, is ook geen doen, want ook in de donor auto kan een revisie blok oid gelegen hebben. ;)
2 september 2012 om 07:57 #18062591ik ben een soort tussenpersoon hier in grunn ga met iedereen mee die wilt keuren.. :P
heb al stuk of 5 keer een ander kenteken opgegeven dan waar hij daadwerkelijk uit kwam Puur omdat het een blok op palet gekocht was of een auto waar de motor al in zat toen hij gekocht was..
nooit gezeur mee gehad.
zelfs 1 keer niet gelogen en toen het kenteken van een d kadett gegeven waar het blok in had gezeten maar ook niet origineel daar in geleverd was (c20ne) met het hele verhaal er bij van wie ik hem gekocht had…
2 september 2012 om 09:24 #18062592Mijne is in Zwolle gekeurd en had vooraf even een mail gestuurd naar degene van wie ik het blok had gekocht of die dat kon bevestigen. Heb het mailtje terug uitgeprint meegenomen en dat was genoeg. Stond geen kenteken in, geen type van de auto niks.
Volgens mij maken jullie je allemaal wat te veel zorgen, het gaat er gewoon om dat ze daar iets hebben om in de boeken te doen zodat het hoodstukje herkomst motor is afgesloten.
2 september 2012 om 09:54 #18062593ok dan komt dat ook wel weer goed hahhaha
moet er volgende week maar eens even een afspraak maken
dan kan hij daarna helemaal uitelkaar en een op en top show auto van gemaakt worden
2 september 2012 om 11:51 #18062594@Vinci wrote:
Mijne is in Zwolle gekeurd en had vooraf even een mail gestuurd naar degene van wie ik het blok had gekocht of die dat kon bevestigen. Heb het mailtje terug uitgeprint meegenomen en dat was genoeg. Stond geen kenteken in, geen type van de auto niks.
Volgens mij maken jullie je allemaal wat te veel zorgen, het gaat er gewoon om dat ze daar iets hebben om in de boeken te doen zodat het hoodstukje herkomst motor is afgesloten.
Het is (ondertussen) bekent dat ze in zwolle veel minder moeilijk doen. Ik ben 2x terug geweest in Amsterdam, en uiteindelijk de 3e verklaring via de mail weten te regelen.
Maar zoals je zegt: de RDW wil alleen in geval van vreemde praktijken terug kunnen vallen op een persoon waar het blok vandaan komt. Het is uiteindelijk alleen een soort van bevestiging die in de boeken gaat.2 september 2012 om 12:22 #18062595oke en hoe kan ik zien aan het blok wat het is een 2,5 of 2,8 motronic
want ik wil wat onderdelen bestellen zoals nieuwe bougiekabels enzo en daar schijn lengte verschil in te zittenzijn de motoren gelijk die van een astra GSI en Calibra
2 september 2012 om 12:26 #18062596De 2.8 heeft een bobineblok wat aan de achterkant tegen de kop geschroefd zit. De 2.5 heeft een rotor waar de bougie kabels naat toe gaan (en dus tevens een losse enkelvoudige bobine)
2 september 2012 om 12:34 #18062597dan heb ik dus de 2.5 erin liggen
want heb 1 met rotor2 september 2012 om 14:10 #18062598was toch wel benieuwd waar het blok uit komt
want wou wat spullen bestellen op ebay enzo
maar weet niet welke auto hij vandaan komt
heb alleen motornummer
maar staat heel vaak bij vanaf motornummer 14018500 tot ……………
en dat is dan van een calibra want ik meende dat hij uit een calibra kwammaar mijn motornummer is 14017497
zou je niet via dat nummer kunnen weten vanuit welke auto die dan komt
2 september 2012 om 15:14 #18062599@Dietrich Concept wrote:
was toch wel benieuwd waar het blok uit komt
want wou wat spullen bestellen op ebay enzo
maar weet niet welke auto hij vandaan komt
heb alleen motornummer
maar staat heel vaak bij vanaf motornummer 14018500 tot ……………
en dat is dan van een calibra want ik meende dat hij uit een calibra kwammaar mijn motornummer is 14017497
zou je niet via dat nummer kunnen weten vanuit welke auto die dan komt
Spullen bestellen zijn (volgens mij) onder te verdelen in 2 types,de oude en de nieuwe. Verschillen zitten hoofdzakelijk in de distributie en de ontsteking. Je weet dat jij de oude hebt, dus bestellen zou geen problemen moeten geven. Dit alles onder voorbehoud, ik weet ook niet alles. :jerry
2 september 2012 om 15:24 #18062600heb nog even gezocht op het onderblok en daar staat als datum 07-02-89
dus is al een oudje danmaar zat die in de calibra of in de kadett
2 september 2012 om 17:12 #18062601Vlak de Vectra-A 2000 niet uit…
Willem
2 september 2012 om 18:14 #18062602daar zou hij ook uit kunnen komen
kan ik niet via de motorcode erachter komen waar hij uit komt willem
3 september 2012 om 07:35 #18062603Zat de C20XE ook niet in de Omega :hmmz
3 september 2012 om 08:29 #18062604nope, de 2 liter omega a was een c20ne
4 september 2012 om 17:46 #18062605Of 20se ;)
Maar je moet even goed kijken naar je distributieriem en waterpomp. Verschil zit m in de tandjes, halfrond of trapezium vorm
8 september 2012 om 22:07 #18062606ik ben benieuwd hoe streng ze zijn in heerenveen ( zelfde adres als waar dietrich heen moet )
mijn blok komt uit een hongaarse calibra welke te slecht bleek te zijn om nog om te keuren naar nederlands kenteken .
blok is hier gebleven en auto is in onderdelen terug gegaan naar hongarije en dus niet te achterhalen .
9 september 2012 om 09:09 #18062607Ben laatst ook naar rdw den bosch geweest, Had ook niks geen gegevens van het blok, dat kwam ook uit een auto die ooit eens gesloopt is. Toen heb ik hier bij de sloop een lege factuur zonder factuurnr. gehaald en deze zelf ingevuld met motornr. vermogen, motortype, bedrag etc. was allemaal in orde. Deden helemaal niet moeilijk, dus weer een c coupe met c20xe erbij!!
26 september 2012 om 19:37 #18062608laat ik de vraag zo stellen:
waarom zouden ze er moeilijk over doen???
kunnen ze aan het blok zien dan of het blok uit een gestolen auto komt?
is dat de achterliggende gedachten?27 september 2012 om 14:20 #18062609Ze moeten inderdaad vragen waar de motor vandaan komt, omdat er in het verleden gestolen motoren bij de RDW zijn goedgekeurd in een andere auto.
Vandaar de vraag naar de herkomst van de motor.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.