Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Advies gevraagd Tigra Twintop.
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 21 maart 2021om 09:06 door Leo Evenhuis.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2012 om 14:09 #17250864
Goedendag!
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Roderick en ik ben de gelukkige nieuwe bezitter van een Tigra Twintop uit 2005.
Ik heb altijd een Tigra gewild. Wel eens in het ouder model gereden en leuk gevonden.
En nu eindelijk heb ik er zelf een :DDus nu de vraag, hoe kan ik hem het beste onderhouden?
Het is een 1.4 liter, semi auto versnellingsbak met een knal gele lak er over heen.
Er zit een ketting in dus dat scheelt al weer een heel stuk. Hij rijdt op lpg met een g3 installatie.
In april heeft hij een kleine beurt gehad.
Wat bevelen jullie mij aan? Zoals het zorgen er voor dat het dak goed blijft functioneren, en hoe denken jullie over chip tuning?Alvast bedankt!
26 juli 2012 om 15:35 #18050680Welkom :)
Chiptuning: Als je het geld er voor over hebt zeker doen :)
Onderhoud: Gewoon netjes volgens de onderhoudsboekjes, met als extra de EGR afdoppen, Gasklep schoonmaken + carterventilatie opboren. Dan heb je de belangrijkste puntjes wel gehad. (Owja, de bewegende delen van het dak nakijken, smeren)
Hij is in april onderhouden, interval volgens het boekje aanhouden. Misschien van te voren even je EGR en gasklep doen om problemen te voorkomen :D27 juli 2012 om 11:15 #18050681Het is een twintop… Geen Tigra-a…….
Je moet je nokkenass kapjes laten aandraaien
Aangezien je een 2005 model heb (is genoeg over te vinden op Google)
Deze willen nog wel eens loslopen en dan heb je dus een
Kapot blokje waar je niet vrolijk van wordt..Ook belangrijk om een zwembad in je auto te voorkomen,
Er zitten 2 klepjes links en rechts als je de motorkap opent
Om het water af te voeren wat bij je ruitenwisser erin loopt,
Deze moet je goed schoonhouden!Verder is er weinig wat je echt moeten weten..
Als je de boekjes goed doorleest kom je al een heel eind.
Oh jah, de deur speakers willen nog wel eens zeik nat
Worden.. Dit is gewoon een domme fout van Opel..Chippen op een 1.4.. Als je je geld wilt weggooien ZEKER DOEN! ;)
Kijk eerst is ff op dbilas.com.. Een flow master is leuk en een
Inlaat is helemaal geweldig!En als je 5000,- over heb dan moet je zeker de turbo kit
Erin knallen :D27 juli 2012 om 11:26 #18050682bij je achterklep ( elektrisch ) wat tevens ook weleens storingen heeft,zitten links en rechts ook 2 buisjes.houdt die ook schoon,anders kun je vissen houden achter in je auto :jerry
ketting wilt niks zeggen,want bij sommige gaat de spanner kapot.dan rekt ie je ketting steeds verder uit en dan klappert je ketting,en moet die dus vervangen worden ( hele set ).Dit heb ik gehad,en nog 1 twintopper die ik ken heeft dit ook gehad.
ik heb de twintop ongeveer een 1/1,5 jaar gehad,en verder geen problemen mee gehad op de distributie na en dat het stomme elektrische klep achter soms niet helemaal goed werkt.
Het blijft een leuke auto voor ”erbij” niet om dagelijks mee in te rijden vind ik,en dat deed ik dus wel.
weinig ruimte om iets te vervoeren,2 zitter,alles elektrisch……..met name de achterklep :argue :argue :argue :argue :fy1 dit is zooooo onhandig.en als je achterklep niet goed sluit,en je maakt je auto op slot…….is je achterklep nog steeds met het knopje open te maken :shock:
en je ruitenwissers hebben een interval functie als het goed is,die bedien je met de ruitenwisser hendel zelf.eerst aanzetten ruitenwissers stand 1,dan stand 0,dan weer stand 1,en tussen 0 en 1 kun je zelf de tijd bepalen.
27 juli 2012 om 15:38 #18050683Ja die achterklep is af en toe wel vervelend ;)
Maar gewoon goed op het knippersignaal letten
Als je m dichtdoet..Bij mij weigert ie soms te sluiten als het echt warm
Is buiten en als ie in de volle zon heeft gestaan..
Maar dat is ff de klep weer een stukje open en weer
Dicht en dan sluit ie wel..Ik rijd er ook dagelijks in en ik heb nog
Steeds niets om over te klagen moet ik zeggen..Dat van de interval kwam ik niet over uit maar
Nu je het zo uitlegt ga ik het toch eens proberen! Haha27 juli 2012 om 19:49 #18050684Hehe :D Bedankt voor de reacties, die kleine dingen zijn handig want ik heb inderdaad geen zin in een zwembad in de auto :P
Ik heb de auto wel eigenlijk voor dagelijks gebruik. Ik rij over het algemeen veel. Vandaar de keuze ook voor LPG. Geleerd van mijn vader, hij heeft een Opel Omega die ook op lpg rijdt. Ben het gaan overnemen.
Hopelijk zal het mij bevallen. Het ruimte probleem heb ik wel veel over na gedacht. Mijn vorige auto was een accent sport waar je ook eigenlijk weinig in kwijt kon. Het insmeren van de achterklep nog een suggestie voor? WD 40 af en toe of iets anders?Bedankt :D
27 juli 2012 om 21:06 #18050685Nee zuurvrije vaseline.. En heeeel dun erop smeren!
Dat is al voldoende tegen kraken, piepen en extra afdichten.28 juli 2012 om 16:08 #18050686@Dominic wrote:
Ja die achterklep is af en toe wel vervelend ;)
Maar gewoon goed op het knippersignaal letten
Als je m dichtdoet..Bij mij weigert ie soms te sluiten als het echt warm
Is buiten en als ie in de volle zon heeft gestaan..
Maar dat is ff de klep weer een stukje open en weer
Dicht en dan sluit ie wel..dat weet ik opletten op knippersignaal :thumbup maar als de klep dicht gaat en stopt en ie knipperd niet kan je er weinig aan doen.Ik moest dan elke keer het knopje indrukken en sloot ie steeds een paar milimeter meer tot ie wel knipperde……maar dan moet je wel 6 keer het knopje indrukken/inhouden,en je bent 10 min verder om je klep te sluiten :swear
En wat jij zegt…zo begon het bij mij ook,en het werd dus steeds erger met het sluiten van de achterklep.Dus hoop dat het bij jullie mee gaat vallen.
en er zit een interval functie op zeker weten,gewoon even uitvogelen hoe het werkt maar kind kan de was doen ;) kwam er namelijk zelf ook met toeval achter haha :jerry
28 juli 2012 om 23:23 #18050687De klep sloot vandaag bij mij telkens in 1x.. Bij mij ligt
Het echt aan de warmte denk ik.. (of hoop ik) ;)Als ie bij mij niet sluit doe ik m weer 10cm open en dan
Weer sluiten.. 9 van de 10x sluit ie dan gelijk..29 juli 2012 om 10:56 #18050688ja moet zeggen dat als het warm was mijn achterklep ook meer problemen gaf als bij normaal weer.
denk dat sommige dingen dan uitzetten door de hitte ofzo dat ie daardoor slechter werkt.maar goed,rij nu astra G waar weinig elektrisch aan is op de spiegels en ramen na :D
29 juli 2012 om 14:44 #18050689Haha precies.. Wat er niet op zit kan ook niet kapot ;)
Wellicht te maken met de oliedruk ofzo.. Bij warm weer dat
De olie wat meer volume heeft of dunner wordt?29 juli 2012 om 17:18 #18050690weet ik niet het is wel apart dat meerdere twintop’s ( tigra’s ) problemen hebben/krijgen met de achterklep.
en moet zeggen dat de opel dealers niet echt kaas gegeten hebben van de twintop modellen ( tigra/astra ).29 juli 2012 om 20:45 #18050691Ik denk.. Hoe lullig het ook is.. We daarvoor naar Peugeot moeten
Omdat de Peugeot’s ook daken en de systemen hebben van heuliez..30 juli 2012 om 07:58 #18050692dat wist ik,maar als jij problemen hebt met je dak/klep moet je gewoon naar een erkende cabrio reparateur gaan.
dit is ook wel geinig voor de twintop http://www.cabriocare.nl/webshop/d/Cabriokap-afstandsbediening-Opel-Astra-TwinTop/Cabriokap-modules-zelfmontage/Opel/893/61/57″ onclick=”window.open(this.href);return false;
op afstand alles bedienen,ook je achterklep en dak :jerry
30 juli 2012 om 14:49 #18050693Kan leuk zijn :D
21 maart 2021 om 09:06 #18413722Mijn naam Is Leo ben al 2 1/2 de trotse bezitter van een TTT ,
Mijn vraag is of ik achter mijn auto ook een aanhangwagen kan nemen.
wil van de zomer namelijk als ales mogelijk is met om op vakantie te gaan.
Of moet ik dan een fietsdrager met een bak nemen om meer bagage mee te kunnen nemen.
Mijn volgende vraag is gaat de tour tocht de 3de dinsdag in mij nog door.
Bvd Leo
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.