Advies gevraagd Tigra Twintop.

Forumindex Forums Modellen Tigra Advies gevraagd Tigra Twintop.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250864
    Roderick_13
      Lid sinds:
      26 July 2012

      Goedendag!

      Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Roderick en ik ben de gelukkige nieuwe bezitter van een Tigra Twintop uit 2005.
      Ik heb altijd een Tigra gewild. Wel eens in het ouder model gereden en leuk gevonden.
      En nu eindelijk heb ik er zelf een :D

      Dus nu de vraag, hoe kan ik hem het beste onderhouden?
      Het is een 1.4 liter, semi auto versnellingsbak met een knal gele lak er over heen.
      Er zit een ketting in dus dat scheelt al weer een heel stuk. Hij rijdt op lpg met een g3 installatie.
      In april heeft hij een kleine beurt gehad.
      Wat bevelen jullie mij aan? Zoals het zorgen er voor dat het dak goed blijft functioneren, en hoe denken jullie over chip tuning?

      Alvast bedankt!

      #18050680
      PyroNiels
        Lid sinds:
        29 August 2010

        Welkom :)

        Chiptuning: Als je het geld er voor over hebt zeker doen :)
        Onderhoud: Gewoon netjes volgens de onderhoudsboekjes, met als extra de EGR afdoppen, Gasklep schoonmaken + carterventilatie opboren. Dan heb je de belangrijkste puntjes wel gehad. (Owja, de bewegende delen van het dak nakijken, smeren)
        Hij is in april onderhouden, interval volgens het boekje aanhouden. Misschien van te voren even je EGR en gasklep doen om problemen te voorkomen :D

        #18050681
        Dominic
          Lid sinds:
          17 December 2009

          Het is een twintop… Geen Tigra-a…….

          Je moet je nokkenass kapjes laten aandraaien
          Aangezien je een 2005 model heb (is genoeg over te vinden op Google)
          Deze willen nog wel eens loslopen en dan heb je dus een
          Kapot blokje waar je niet vrolijk van wordt..

          Ook belangrijk om een zwembad in je auto te voorkomen,
          Er zitten 2 klepjes links en rechts als je de motorkap opent
          Om het water af te voeren wat bij je ruitenwisser erin loopt,
          Deze moet je goed schoonhouden!

          Verder is er weinig wat je echt moeten weten..

          Als je de boekjes goed doorleest kom je al een heel eind.

          Oh jah, de deur speakers willen nog wel eens zeik nat
          Worden.. Dit is gewoon een domme fout van Opel..

          Chippen op een 1.4.. Als je je geld wilt weggooien ZEKER DOEN! ;)
          Kijk eerst is ff op dbilas.com.. Een flow master is leuk en een
          Inlaat is helemaal geweldig!

          En als je 5000,- over heb dan moet je zeker de turbo kit
          Erin knallen :D

          #18050682
          astrastation28
            Lid sinds:
            24 May 2011

            bij je achterklep ( elektrisch ) wat tevens ook weleens storingen heeft,zitten links en rechts ook 2 buisjes.houdt die ook schoon,anders kun je vissen houden achter in je auto :jerry

            ketting wilt niks zeggen,want bij sommige gaat de spanner kapot.dan rekt ie je ketting steeds verder uit en dan klappert je ketting,en moet die dus vervangen worden ( hele set ).Dit heb ik gehad,en nog 1 twintopper die ik ken heeft dit ook gehad.

            ik heb de twintop ongeveer een 1/1,5 jaar gehad,en verder geen problemen mee gehad op de distributie na en dat het stomme elektrische klep achter soms niet helemaal goed werkt.

            Het blijft een leuke auto voor ”erbij” niet om dagelijks mee in te rijden vind ik,en dat deed ik dus wel.
            weinig ruimte om iets te vervoeren,2 zitter,alles elektrisch……..met name de achterklep :argue :argue :argue :argue :fy1 dit is zooooo onhandig.

            en als je achterklep niet goed sluit,en je maakt je auto op slot…….is je achterklep nog steeds met het knopje open te maken :shock:

            en je ruitenwissers hebben een interval functie als het goed is,die bedien je met de ruitenwisser hendel zelf.eerst aanzetten ruitenwissers stand 1,dan stand 0,dan weer stand 1,en tussen 0 en 1 kun je zelf de tijd bepalen.

            #18050683
            Dominic
              Lid sinds:
              17 December 2009

              Ja die achterklep is af en toe wel vervelend ;)
              Maar gewoon goed op het knippersignaal letten
              Als je m dichtdoet..

              Bij mij weigert ie soms te sluiten als het echt warm
              Is buiten en als ie in de volle zon heeft gestaan..
              Maar dat is ff de klep weer een stukje open en weer
              Dicht en dan sluit ie wel..

              Ik rijd er ook dagelijks in en ik heb nog
              Steeds niets om over te klagen moet ik zeggen..

              Dat van de interval kwam ik niet over uit maar
              Nu je het zo uitlegt ga ik het toch eens proberen! Haha

              #18050684
              Roderick_13
                Lid sinds:
                26 July 2012

                Hehe :D Bedankt voor de reacties, die kleine dingen zijn handig want ik heb inderdaad geen zin in een zwembad in de auto :P
                Ik heb de auto wel eigenlijk voor dagelijks gebruik. Ik rij over het algemeen veel. Vandaar de keuze ook voor LPG. Geleerd van mijn vader, hij heeft een Opel Omega die ook op lpg rijdt. Ben het gaan overnemen.
                Hopelijk zal het mij bevallen. Het ruimte probleem heb ik wel veel over na gedacht. Mijn vorige auto was een accent sport waar je ook eigenlijk weinig in kwijt kon. Het insmeren van de achterklep nog een suggestie voor? WD 40 af en toe of iets anders?

                Bedankt :D

                #18050685
                Dominic
                  Lid sinds:
                  17 December 2009

                  Nee zuurvrije vaseline.. En heeeel dun erop smeren!
                  Dat is al voldoende tegen kraken, piepen en extra afdichten.

                  #18050686
                  astrastation28
                    Lid sinds:
                    24 May 2011

                    @Dominic wrote:

                    Ja die achterklep is af en toe wel vervelend ;)
                    Maar gewoon goed op het knippersignaal letten
                    Als je m dichtdoet..

                    Bij mij weigert ie soms te sluiten als het echt warm
                    Is buiten en als ie in de volle zon heeft gestaan..
                    Maar dat is ff de klep weer een stukje open en weer
                    Dicht en dan sluit ie wel..

                    dat weet ik opletten op knippersignaal :thumbup maar als de klep dicht gaat en stopt en ie knipperd niet kan je er weinig aan doen.Ik moest dan elke keer het knopje indrukken en sloot ie steeds een paar milimeter meer tot ie wel knipperde……maar dan moet je wel 6 keer het knopje indrukken/inhouden,en je bent 10 min verder om je klep te sluiten :swear

                    En wat jij zegt…zo begon het bij mij ook,en het werd dus steeds erger met het sluiten van de achterklep.Dus hoop dat het bij jullie mee gaat vallen.

                    en er zit een interval functie op zeker weten,gewoon even uitvogelen hoe het werkt maar kind kan de was doen ;) kwam er namelijk zelf ook met toeval achter haha :jerry

                    #18050687
                    Dominic
                      Lid sinds:
                      17 December 2009

                      De klep sloot vandaag bij mij telkens in 1x.. Bij mij ligt
                      Het echt aan de warmte denk ik.. (of hoop ik) ;)

                      Als ie bij mij niet sluit doe ik m weer 10cm open en dan
                      Weer sluiten.. 9 van de 10x sluit ie dan gelijk..

                      #18050688
                      astrastation28
                        Lid sinds:
                        24 May 2011

                        ja moet zeggen dat als het warm was mijn achterklep ook meer problemen gaf als bij normaal weer.
                        denk dat sommige dingen dan uitzetten door de hitte ofzo dat ie daardoor slechter werkt.

                        maar goed,rij nu astra G waar weinig elektrisch aan is op de spiegels en ramen na :D

                        #18050689
                        Dominic
                          Lid sinds:
                          17 December 2009

                          Haha precies.. Wat er niet op zit kan ook niet kapot ;)

                          Wellicht te maken met de oliedruk ofzo.. Bij warm weer dat
                          De olie wat meer volume heeft of dunner wordt?

                          #18050690
                          astrastation28
                            Lid sinds:
                            24 May 2011

                            weet ik niet het is wel apart dat meerdere twintop’s ( tigra’s ) problemen hebben/krijgen met de achterklep.
                            en moet zeggen dat de opel dealers niet echt kaas gegeten hebben van de twintop modellen ( tigra/astra ).

                            #18050691
                            Dominic
                              Lid sinds:
                              17 December 2009

                              Ik denk.. Hoe lullig het ook is.. We daarvoor naar Peugeot moeten
                              Omdat de Peugeot’s ook daken en de systemen hebben van heuliez..

                              #18050692
                              astrastation28
                                Lid sinds:
                                24 May 2011

                                dat wist ik,maar als jij problemen hebt met je dak/klep moet je gewoon naar een erkende cabrio reparateur gaan.

                                dit is ook wel geinig voor de twintop http://www.cabriocare.nl/webshop/d/Cabriokap-afstandsbediening-Opel-Astra-TwinTop/Cabriokap-modules-zelfmontage/Opel/893/61/57″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                op afstand alles bedienen,ook je achterklep en dak :jerry

                                #18050693
                                Dominic
                                  Lid sinds:
                                  17 December 2009

                                  Kan leuk zijn :D

                                  #18413722
                                  Leo Evenhuis
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 May 2020

                                    Mijn naam Is Leo ben al 2 1/2  de trotse bezitter van een TTT ,

                                    Mijn vraag is of ik achter mijn auto ook een aanhangwagen kan nemen.

                                    wil van de zomer namelijk als ales mogelijk is met om op vakantie te gaan.

                                    Of moet ik dan een fietsdrager met een bak nemen om meer bagage mee te kunnen nemen.

                                     

                                    Mijn volgende vraag is gaat de tour tocht de 3de dinsdag in mij nog door.

                                     

                                    Bvd Leo

                                     

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.