Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Xenon verlichting inbouwen Astra J
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2012 om 14:33 #17249683
Mijn broer rijd in Opel Astra J van 2011, en hij heeft haast bijna full option!! wat vet is man man niet normaal! maargoed.
Hij heeft hem nu ongeveer een maand of 2, en bevalt hem zeeer goed.. alleen hij mist het goede verlichting! hij vroeg mij of Xenon inbouwen kon? ik dacht van wel maar wou voor zekerheid meer informatie hier winnen waar ik op moet letten? bv bepaald merk aankoop? canbus? enzovoort.. Kan iemand misschien hem inbouwen? of kunnen wij het zelf doen?
Mijn broer en ik wilden misschien samen xenon gaan kopen bij ene autozaak (die doen niet aan inbouwen) met korting, ik rij in Vectra GTS en men broer Astra J. mijn pa kent de eigenaar daar dus wij krijgen altijd korting op onderdelen!.
iemand tips advies, melding over waar wij op moeten letten ofzo?
Greetz Veccie Hans
17 juni 2012 om 15:09 #18038073Wil je de orginele koplampen dan ook vervangen voor xenon units of alleen de lampen zelf vervangen voor xenon lampen ?
17 juni 2012 om 15:25 #18038074Alleen de lampen vervangen voor xenon lampen.
of moet er aanpassing voor komen?17 juni 2012 om 15:31 #18038075koop een mooi Pilot setje met canbus systeem, ben je tussen de 175-215? euro kwijt.
is prima zelf te doen17 juni 2012 om 15:51 #18038076Trouwens, hoeveel K mag het in nl?? bij mij word 12000K afgeraden maar 10000K niet.. er word gezegd 6000 voldoende is en 8000k problemen kan leveren met politie.. weet iemand daar ook iets van??
17 juni 2012 om 15:58 #18038077K is puur de kleurtemperatuur, heeft niks te maken met wel of niet mogen.
Heb zelf 8000k, sommige autos worden standaard al geleverd met ik geloof 12000k17 juni 2012 om 16:04 #18038078o nee weer 1 de weg op met xenon in de standaard koplampen , gaan je mede weggebruikers niet leuk vinden en in 2015 ben je wel de lul bij de apk
17 juni 2012 om 16:10 #18038079@johanhummer9 wrote:
o nee weer 1 de weg op met xenon in de standaard koplampen , gaan je mede weggebruikers niet leuk vinden en in 2015 ben je wel de lul bij de apk
da’s een kwestie van afstellen, bij mij staan ze zelfs op de hoogste stand en niemand die naar me knippert oid, meerdere malen zelf getest met tegemoet rijden in een andere auto etc.
Zie zelf regelmatig mensen die wel lens-koplampen hebben en me wel verblinden! met name grote bmw’s etc17 juni 2012 om 16:14 #18038080het blijft altijd te fel als je xenon in niet-xenon koplampen doet
17 juni 2012 om 16:21 #18038081@johanhummer9 wrote:
het blijft altijd te fel als je xenon in niet-xenon koplampen doet
da’s een feit, feller zal het altijd zijn.
zijn ook zat mensen die hun hallogeen lampjes te hoog hebben staan, is net zo verblindend.
of nog erger dat ze op het randje zitten en elk hobbeltje zie je een lekkere flits in je spiegel ;)17 juni 2012 om 16:43 #18038082Wat heeft xenon koplamp wel en mijn gewone koplamp niet?? kan iemand er verschil van vertellen?
Ik laat het natuurlijk goed afstellen om mensen niet te laten verblinderen. Ik vind die van bmw’s en mercedessen vreselijk! elk hobbel of elk beweging verblind die jou ogen gewoon meteen! vind ik zelf persoonlijk.(of weet er iemand anders dan betere goede verte verlichting?)
17 juni 2012 om 17:51 #18038083@Rovers wrote:
Wat heeft xenon koplamp wel en mijn gewone koplamp niet?? kan iemand er verschil van vertellen?
Ik laat het natuurlijk goed afstellen om mensen niet te laten verblinderen. Ik vind die van bmw’s en mercedessen vreselijk! elk hobbel of elk beweging verblind die jou ogen gewoon meteen! vind ik zelf persoonlijk.(of weet er iemand anders dan betere goede verte verlichting?)
Jouw koplamp heeft een reflector. Een originele xenon koplamp heeft een projectorlens. Aftermarket xenon geeft vaak een verstrooid lichtbeeld.
Ik heb zelf in mijn Astra H nog een set Pilot (aftermarket) xenon, maar dit gaat wellicht veranderen naar origineel xenon (beter lichtbeeld en minder irritant voor anderen).17 juni 2012 om 18:44 #18038084Hoezo ben je in 2015 de lul bij de APK?
De regeling is net versoepeld ?
17 juni 2012 om 19:15 #1803808510.000k & 12.000K zijn en strafbaar en APK afkeur.
Hoe lager je K (Kelvin) waarde hoe meer licht opbrengst en hoe “witter” het licht is.Zelf vondt ik 8000K te blauw en 4300K te “doorzichtig”. De 6000K is voor mij perfect, gewoon wit.
Canbus xenon van pilot is overigens bar en bar slecht van kwaliteit.
17 juni 2012 om 19:18 #180380866000K is een mooie kleur, ik heb verschil zelf gezien met OEM Xenon 4300K
6000 is minder doorzichtig heb ik horen zeggen.Ik ga zelf binnenkort voor een setje well-done xenon kit in de kleur 6000K.
17 juni 2012 om 19:40 #18038087Heb mijn setje ook bij well-done gehaald.
Goede gast is dat en goede service.
Hoezo versoepeld wat is er aan versoepeld aan xenon?17 juni 2012 om 20:03 #18038088Dat nu ook auto’s van na 2005
Xenon mogen voeren zonder hoogte regeling en sproeiers..17 juni 2012 om 21:01 #18038089@stefanDTI wrote:
Hoezo ben je in 2015 de lul bij de APK?
De regeling is net versoepeld ?
volgens mij zijn nog steeds de regels ; auto’s na 1 jan 2007 moeten voorzien zijn wis was installatie en auto. hoogteregeling
18 juni 2012 om 00:04 #18038090@Juffer1 wrote:
10.000k & 12.000K zijn en strafbaar en APK afkeur.
Hoe lager je K (Kelvin) waarde hoe meer licht opbrengst en hoe “witter” het licht is.Zelf vondt ik 8000K te blauw en 4300K te “doorzichtig”. De 6000K is voor mij perfect, gewoon wit.
Canbus xenon van pilot is overigens bar en bar slecht van kwaliteit.
weet niet waar jij je auto laat keuren dan.. maar hier in utrecht bij diverse keurstations
gewoon goedgekeurt met 10.000K in originele koplampen..en ik rij nu al 2 jaar met een set xenon van pilot met canbus dingen(k heb geen canbus maar door die kabels komen mn balasten verder) en heb daarvoor met diverse cheap-ass merken gereden.. maar het verschil is 100% duidelijk.. rij tegenwoordig met 8000K in daylines met projectors.. dat vind ik zelf eerlijk gezegt veel duidelijker dan ori koplampen..
18 juni 2012 om 08:29 #18038091@johanhummer9 wrote:
@stefanDTI wrote:
Hoezo ben je in 2015 de lul bij de APK?
De regeling is net versoepeld ?
volgens mij zijn nog steeds de regels ; auto’s na 1 jan 2007 moeten voorzien zijn wis was installatie en auto. hoogteregeling
Nee deze regel is per 1 april 2012 vervallen (nee geen 1 april grap)
Zit een hele reden achter waarom maar daar ben ik een half uur aan het typen.Wil niet zeggen dat de politie je niet meer kan beboeten of hinderlijk licht!!!!!
18 juni 2012 om 09:37 #18038092@Juffer1 wrote:
10.000k & 12.000K zijn en strafbaar en APK afkeur.
Euh, gewoon bij de Opel dealer ?
@lambo452 wrote:
weet niet waar jij je auto laat keuren dan.. maar hier in utrecht bij diverse keurstations
gewoon goedgekeurt met 10.000K in originele koplampen..en ik rij nu al 2 jaar met een set xenon van pilot met canbus dingen(k heb geen canbus maar door die kabels komen mn balasten verder)
En je weet zeker dat dat geen “warning cancelers” zijn ?
18 juni 2012 om 11:52 #18038093Dus als ik het goed begrijp kan ik in mn astra van 2009 waar ik origineel xenon in heb gebouwd de lampen voor de apk gewoon laten zitten?
18 juni 2012 om 12:23 #18038094@Astra H OPC-Line wrote:
Dus als ik het goed begrijp kan ik in mn astra van 2009 waar ik origineel xenon in heb gebouwd de lampen voor de apk gewoon laten zitten?
Ja, is geen enkel probleem.
18 juni 2012 om 12:37 #18038095Dat is mooi om te horen dan hoef ik telkens voor de apk de lampen niet te wisselen.
Bedankt Arontje
18 juni 2012 om 16:32 #18038096Als nu België nog volgt ben ik ook blij… maar dat zit er nietecht meteen aan te komen –‘
Ik moet ze jaarlijks wisselen :)Had ook een kit van Well-Done (6000k) hiervoor in mijn halogeen-units, was ik wel blij om, maar toch gegaan voor de originele xenon met de OEM lens-units. Het verschil is dag en nacht vind ik…. veel mooiere lichtbundel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.