Forumindex › Forums › Techniek › Cih › welke schakelbakken passen er achter een c30se 24v?
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 januari 2019om 11:55 door schampert.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2012 om 06:58 #17249010SenatormanLid sinds:
1 January 1970Welke 5 gang schakelbakken passen er achter een c30se 24v?
29 mei 2012 om 07:58 #18030658Dit wil ik ook graag weten, maar dan bij een gewone 3 liter.
29 mei 2012 om 10:59 #18030659hangt er vanaf wat voor’n koppeling/ vliegwiel je gebruikt…. de flens is iig gelijk aan cih. Ik heb het nu na heel wat freesen voorelkaar met een 265 icm origineel klappervliegwiel en aangepaste verzwaarde koppeling…
29 mei 2012 om 12:01 #18030660AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is de standaard 5-bak onder een Omega A van 1993 een Getrag 265?
29 mei 2012 om 20:04 #1803066129 mei 2012 om 20:58 #18030662Boutpatroon is gelijk aan een CIH blok dwz
240 en 265 passen mechanisch 1 op 1Maar een 24V heeft een 8 gaats krukas en een 12V een 6 gaat krukas en achter een 24V zit normaal een R25 of R28 of net wat met een 2 massa vliegwiel (vliegwiel met veren inzich en niet in de plaat)
Je kunt bij Ronald Bolz in Duitsland een vliegwiel halen zoals gebruikt word op een CIH blok maar dan met 8 gaten en daar kun je dan de plaat die wilt 240 of 265 bij nemen (aantal spiebanen en grootte verschilt tussen een 240 en een 265) en een sterkere drukgroep bij nemen die het koppel van de 24V aan kan Ronald verkoopt aangepaste BMW 3.5L koppelingen zoals in de oude 635 en 735 zitten,op die vliegwielen van Ronald kun je elke drukgroep van een 240 of 265 op zetten zoals Opel die verkocht of de veranderde BMW drukgroep.
Mijn broer heeft een 24V met zo,n vliegwiel en een 265 met een veranderde BMW koppeling en bij passend druklager nadeel dan is wel,dat je koppeling vrij zwaar gaat,voordeel is dat alles 1 op 1 past in een Monza Senator en dat je dat gekloot met die hydro koppeling en cardan as niet hebt,en dat je een bak hebt die je niet 1 2 3 kapot draait en een koppeling die niet slipt.
Ik moet liegen maar ik dacht dat vliegwiel plaat en drukgroep en druklager een jaar of 4 terug rond de 550€ koste alles gloednieuw zal nu wel 600-650€ euro zijn,maar dan weet je zeker dat je lang plezier van je koppeling hebt.
2 december 2018 om 13:56 #18362144Hallo, een groentje hier
is het niet makkelijker om dan meteen een oude bmw 265 bak te nemen inclusief koppeling of zijn alle 265 bakken identiek aan elkaar? De vliegwielbehuizing zal ongetwijfeld verschillen maar de price as
2 december 2018 om 14:34 #18362145Hallo groentje…
bmw past niet aan Opel motor
7 december 2018 om 01:00 #18362252oke, zelfs niet als je de originele opel koppelingskom gebruikt? ik heb mij laten wijsmaken dat de opel kom aan de bmw 265 past.
En ik zit er zelf aan te denken om een r25 op te halen om later een c30se in mijn monza te zetten houden die bakken dat nog een beetje vol of knappen ze dan meteen uit elkaar?
7 december 2018 om 17:39 #18362260dat houden ze prima vol.
getrag is sterker, maar R25 volstaat primamocht je de koppelingskom van een CIH motor los vinden, en deze monteren op je BMW bak, komt vervolgens de aandrijflijn weer
als ik het goed heb, heeft deze een andere aansluiting als opel.verder, wat je zelf al aangeeft, ivm de price as, zul je mogelijk ook platen van bmw moeten monteren.
maar ach, een vliegwiel moet je vaak ook nog vinden, een die past op de c30se..alles kan.. budget bepaald vaak, maar je maakt het vaak wel moeilijker door zoveel mogelijk verschillende onderdelen / merken door
elkaar te gooien.maar niets is onmogelijk.
succes
5 januari 2019 om 22:00 #18362895oke bedankt, ik heb toch een r 25 gekocht, met koppelingsplaat en drukgroep i.v.m. budget en ben nu aan het kijken naar een c30se van een automaat maar moet er dan ook een nieuw vliegwiel op of is het vliegwiel het zelfde bij een automaat en een schakel? Ik weet dat er aan een automaat een andere koppeling zit maar het vliegwiel hebben ze allebei nodig dacht ik, en is de drukgroep van een 12 v het zelfde als die van een 24 v ? De 24 v kwam origineel met een r28 als ik het goed heb en die koppeling zal ongetwijfeld het zelfde zijn hoop ik.
5 januari 2019 om 22:19 #18362896waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan
6 januari 2019 om 11:55 #18362902haha geld is wel een dingetje, kan een c30se van een automaat met alles er op en er aan ophalen voor 750 piek en ik heb de bak al liggen. :no-money:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.