Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › moterkap carbon folie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2012 om 13:23 #17248578
dag allemaal,
ik had een vraagje, voor een paar redenen wil ik mijn moterkap beplakken met garbon folie.
bij autostyle heb ik een rol “carbon fiber look body wrap” van 79 euro aangeschaft. dit is kwalitatief zelfklevend folie.nu wil ik dit dus op mijn moterkap gaan plaatsen en aangezien ik dit nog nooit gedaan heb vraag ik jullie om tips hoe ik dit het beste kan doen. en goeie handleiding op internet kan ook van pas komen maar deze heb ik zelf helaas niet kunnen vinden.
1 van de dingen is bijvoorbeeld dat ik niet weet of ik het folie om de randen van de moterkap heen moet slaan of dat ik gewoon moet eindigen waar hij stopt…
hoop dat er iemand met ervaring is die me kan helpen ;)
15 mei 2012 om 13:28 #18018354De motorkap goed ontvetten moet zoiezo, anders plakt de folie niet goed. Ik heb enkele kappen van een motorfiets laatst bekleed met carbon folie. Ik heb eerst de kappen ontvet en toen met een fohn het erop geplakt. Een pasje of zoiets is wel handig om het glad te strijken.
Hier staat meer uitleg:
[youtube:2jihflmx]http://www.youtube.com/watch?v=vOC34zGbMXo[/youtube:2jihflmx]15 mei 2012 om 13:31 #18018355Stop maar, niet eens proberen, Autostyle verkoop goedkope rotzooi!
Een maatje van me heeft er ook z’n motorkap laten beplakken, door een stel gasten van Autostyle zelf. Het resultaat was echt :puke , overal vouwtjes en bubbeltjes. Volgens die gasten moest de lijm een paar dagen hard worden en dan pas met een föhn erop. Dus drie dagen later, föhn erop, op een beetje afstand, precies zoals die gasten het hadden uitgelegd.
Het was gewoon niet te bewerken, dus het bleef lelijk. Terug naar die Autostyle-shop, daar wilden ze van niks weten, maar hij zou z’n geld terugkrijgen als hij het er af zou halen. Dus m’n maatje gelijk naar buiten met één van die gasten, zat die rommel zo vast geplakt dat er hele stukken blanke lak aan de lijmlaag bleven zitten. Uiteindelijk hebben ze het spuitwerk vergoed, maar wat een ellende was die nep-carbonfolie.
Dat was eens maar nooit meer….. als ik jou was, zou ik teruggaan, m’n geld terug vragen en dan kwaliteitsspul gaan kopen.
15 mei 2012 om 13:32 #18018356Dat is ook de reden waarom spullen van 3M altijd “duur” zijn. Maar wel altijd kwaliteit.
Ikzelf heb gebruik gemaakt van folie van het merk “TR-1” van Ebay, dat ging best goed. Maar als je echt goed spul wilt moet je gewoon 3M kopen. Je hebt nu ook wrap folie van meguiars “wraptivo” heet dat spul. Maar ik weet niet of dit in NL te verkrijgen.
Als ik jou was haalde ik eerst op de sloop een motorkap en deed ik daar de folie op, dan kan je altijd nog terug naar je oude motorkap.
15 mei 2012 om 13:38 #18018357Ja, inderdaad. Heel die auto van m’n maat was Autostyle-meuk, wat een zooi!
Bumpers scheurden als er een steentje tegen aan kwam op de snelweg, sportstoelen en gordels waren binnen 2 zomers helemaal verkleurd aan één kant, in drie jaar tijd zijn er 2 sets verlagingsveren onder gegaan omdat ze bleven breken, kan nog wel ff doorgaan zo, over de koplampen, achterlichten, spoiler en wat er allemaal nog meer problemen gaf in die drie jaar dat die auto werd omgebouwd.Auto is kort na de sloop van mijn Coupé ook gesloopt, hij was het beu om er geld in te blijven pompen. Was een Renault Megane.
Ik zou die folie echt terugbrengen.
15 mei 2012 om 14:16 #18018358ik heb ook mijn bougiecover met folie bewerkt, daar zal ik straks even een foto van uploaden
15 mei 2012 om 14:17 #18018359Met folie van Autostyle???
15 mei 2012 om 14:40 #18018360Nee met folie van “tr-1”. Dat heb ik op Ebay gekocht.
Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk
15 mei 2012 om 15:43 #18018361Had je inderdaad niet moeten kopen die rommel..
Beter kun je Di-NOC van M3 pakken.. Ik werk zelf
Op een reclame bureau en dit is voor mij dagelijks
Werk om dingen te plakken..Moet zeggen een motorkap is voor een
Ervaren persoon een leuk klusje.. Voor een
Beginner raad ik dit af..15 mei 2012 om 21:47 #18018362hmmmmm :???: ga ff kijken wat ik ga doen want het is wel erg verlijdelijk nu ik het hier al heb liggen…. :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz
15 mei 2012 om 22:07 #18018363Motorkap moet je wel met minimaal 2 mensen doen en NIET met een bankpasje oid. hiermee
maak je krassen of je gaat dwars door de folie heen.Ook moet je goed fohnen tot een bepaald aantal graden en wanneer je klaar bent met
plakken moet je ook het materiaal dood fohnen anders trekt ie terug naar zn oorsprongkelijke
vorm.15 mei 2012 om 22:59 #18018364Beter een 2e motorkap regelen en van echt carbon een kap maken , of je 2e kap beplakken.
Die plastic rommel , dat wil je toch niet..je gaat er spijt van krijgen.
Maar smaak verschilt.
Succes.16 mei 2012 om 06:20 #18018365Mijn moterkap is al niet zo mooi meer dus de optie was carbon of spuiten dus dat is garbon geworden :thumb hoe doeje dat dood fohnen dan?
Moterkap is dus al niet meer mooi dus ieder beetje helpt16 mei 2012 om 06:23 #18018366Dan had je van je motorkap een mal kunnen maken om zelf een carbonnen motorkap te maken. Leuk klusje, ik heb voor de motor van een maat van me eens geholpen met wat carbonnen kapjes maken.
16 mei 2012 om 09:45 #18018367Wellicht kun je de folie terug brengen en voor een kwart van het geld een rol skyleer halen, dan kun je in de tussentijd doorsparen voor goede folie of een echte carbon kap.
19 mei 2012 om 20:42 #18018368Mijn bougiecover van mijn calibra.
Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e
2 juni 2012 om 13:18 #18018369Ik heb het zelf gedaan met de motorkap, wat een ellende, maargoed het is mij gelukt, samen met het dak. En de achterklep heb ik laten doen, die bocht Alleen de achterklep moet nog een keer hij laat net los bij die bocht zeg maar…..
26 juni 2012 om 18:25 #18018370ik heb nog carbon inteureur deeltjes liggen 2 deurgreepjes en de midden console in zeer nette staat die komen uit een tigra a van 2000 :thumbup :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.