moterkap carbon folie

Forumindex Forums Modellen Tigra moterkap carbon folie

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248578
    spooky26
      Lid sinds:
      20 March 2012

      dag allemaal,

      ik had een vraagje, voor een paar redenen wil ik mijn moterkap beplakken met garbon folie.
      bij autostyle heb ik een rol “carbon fiber look body wrap” van 79 euro aangeschaft. dit is kwalitatief zelfklevend folie.

      nu wil ik dit dus op mijn moterkap gaan plaatsen en aangezien ik dit nog nooit gedaan heb vraag ik jullie om tips hoe ik dit het beste kan doen. en goeie handleiding op internet kan ook van pas komen maar deze heb ik zelf helaas niet kunnen vinden.

      1 van de dingen is bijvoorbeeld dat ik niet weet of ik het folie om de randen van de moterkap heen moet slaan of dat ik gewoon moet eindigen waar hij stopt…

      hoop dat er iemand met ervaring is die me kan helpen ;)

      #18018354
      rossifan46
        Lid sinds:
        12 July 2011

        De motorkap goed ontvetten moet zoiezo, anders plakt de folie niet goed. Ik heb enkele kappen van een motorfiets laatst bekleed met carbon folie. Ik heb eerst de kappen ontvet en toen met een fohn het erop geplakt. Een pasje of zoiets is wel handig om het glad te strijken.

        Hier staat meer uitleg:
        [youtube:2jihflmx]http://www.youtube.com/watch?v=vOC34zGbMXo[/youtube:2jihflmx]

        #18018355
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Stop maar, niet eens proberen, Autostyle verkoop goedkope rotzooi!

          Een maatje van me heeft er ook z’n motorkap laten beplakken, door een stel gasten van Autostyle zelf. Het resultaat was echt :puke , overal vouwtjes en bubbeltjes. Volgens die gasten moest de lijm een paar dagen hard worden en dan pas met een föhn erop. Dus drie dagen later, föhn erop, op een beetje afstand, precies zoals die gasten het hadden uitgelegd.

          Het was gewoon niet te bewerken, dus het bleef lelijk. Terug naar die Autostyle-shop, daar wilden ze van niks weten, maar hij zou z’n geld terugkrijgen als hij het er af zou halen. Dus m’n maatje gelijk naar buiten met één van die gasten, zat die rommel zo vast geplakt dat er hele stukken blanke lak aan de lijmlaag bleven zitten. Uiteindelijk hebben ze het spuitwerk vergoed, maar wat een ellende was die nep-carbonfolie.

          Dat was eens maar nooit meer….. als ik jou was, zou ik teruggaan, m’n geld terug vragen en dan kwaliteitsspul gaan kopen.

          #18018356
          rossifan46
            Lid sinds:
            12 July 2011

            Dat is ook de reden waarom spullen van 3M altijd “duur” zijn. Maar wel altijd kwaliteit.

            Ikzelf heb gebruik gemaakt van folie van het merk “TR-1” van Ebay, dat ging best goed. Maar als je echt goed spul wilt moet je gewoon 3M kopen. Je hebt nu ook wrap folie van meguiars “wraptivo” heet dat spul. Maar ik weet niet of dit in NL te verkrijgen.

            Als ik jou was haalde ik eerst op de sloop een motorkap en deed ik daar de folie op, dan kan je altijd nog terug naar je oude motorkap.

            #18018357
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Ja, inderdaad. Heel die auto van m’n maat was Autostyle-meuk, wat een zooi!
              Bumpers scheurden als er een steentje tegen aan kwam op de snelweg, sportstoelen en gordels waren binnen 2 zomers helemaal verkleurd aan één kant, in drie jaar tijd zijn er 2 sets verlagingsveren onder gegaan omdat ze bleven breken, kan nog wel ff doorgaan zo, over de koplampen, achterlichten, spoiler en wat er allemaal nog meer problemen gaf in die drie jaar dat die auto werd omgebouwd.

              Auto is kort na de sloop van mijn Coupé ook gesloopt, hij was het beu om er geld in te blijven pompen. Was een Renault Megane.

              Ik zou die folie echt terugbrengen.

              #18018358
              rossifan46
                Lid sinds:
                12 July 2011

                ik heb ook mijn bougiecover met folie bewerkt, daar zal ik straks even een foto van uploaden

                #18018359
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Met folie van Autostyle???

                  #18018360
                  rossifan46
                    Lid sinds:
                    12 July 2011

                    Nee met folie van “tr-1”. Dat heb ik op Ebay gekocht.

                    Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk

                    #18018361
                    Dominic
                      Lid sinds:
                      17 December 2009

                      Had je inderdaad niet moeten kopen die rommel..
                      Beter kun je Di-NOC van M3 pakken.. Ik werk zelf
                      Op een reclame bureau en dit is voor mij dagelijks
                      Werk om dingen te plakken..

                      Moet zeggen een motorkap is voor een
                      Ervaren persoon een leuk klusje.. Voor een
                      Beginner raad ik dit af..

                      #18018362
                      spooky26
                        Lid sinds:
                        20 March 2012

                        hmmmmm :???: ga ff kijken wat ik ga doen want het is wel erg verlijdelijk nu ik het hier al heb liggen…. :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz

                        #18018363
                        Dominic
                          Lid sinds:
                          17 December 2009

                          Motorkap moet je wel met minimaal 2 mensen doen en NIET met een bankpasje oid. hiermee
                          maak je krassen of je gaat dwars door de folie heen.

                          Ook moet je goed fohnen tot een bepaald aantal graden en wanneer je klaar bent met
                          plakken moet je ook het materiaal dood fohnen anders trekt ie terug naar zn oorsprongkelijke
                          vorm.

                          #18018364
                          81supporter
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 November 2011

                            Beter een 2e motorkap regelen en van echt carbon een kap maken , of je 2e kap beplakken.
                            Die plastic rommel , dat wil je toch niet..je gaat er spijt van krijgen.
                            Maar smaak verschilt.
                            Succes.

                            #18018365
                            spooky26
                              Lid sinds:
                              20 March 2012

                              Mijn moterkap is al niet zo mooi meer dus de optie was carbon of spuiten dus dat is garbon geworden :thumb hoe doeje dat dood fohnen dan?
                              Moterkap is dus al niet meer mooi dus ieder beetje helpt

                              #18018366
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                Dan had je van je motorkap een mal kunnen maken om zelf een carbonnen motorkap te maken. Leuk klusje, ik heb voor de motor van een maat van me eens geholpen met wat carbonnen kapjes maken.

                                #18018367
                                2e-c14nz
                                  Lid sinds:
                                  5 June 2009

                                  Wellicht kun je de folie terug brengen en voor een kwart van het geld een rol skyleer halen, dan kun je in de tussentijd doorsparen voor goede folie of een echte carbon kap.

                                  #18018368
                                  rossifan46
                                    Lid sinds:
                                    12 July 2011

                                    Mijn bougiecover van mijn calibra.

                                    Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e

                                    #18018369
                                    kimmy05
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2011

                                      Ik heb het zelf gedaan met de motorkap, wat een ellende, maargoed het is mij gelukt, samen met het dak. En de achterklep heb ik laten doen, die bocht Alleen de achterklep moet nog een keer hij laat net los bij die bocht zeg maar…..

                                      #18018370
                                      leocabrio
                                        Lid sinds:
                                        8 October 2011

                                        ik heb nog carbon inteureur deeltjes liggen 2 deurgreepjes en de midden console in zeer nette staat die komen uit een tigra a van 2000 :thumbup :thumbup

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.