Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › c20let aanschaffen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2012 om 18:53 #17245808
Hallo ben behoorlijk nieuw op het gebied van de c20let, nu wil ik samen met een maat naar originele calibra c20let gaan kijken, bij dicky Nieboer. Hebben jullie tips voor me waar ik goed op moet letten kwa motorisch? Zelf weet ik ook wel wat zoal
-distributieriem
-gescheurde kop
-krakende versnellingsba
-tikkende stoters
-turbo die rookt? wanneer mag dat wel en wanneer niet, en de turbo moet er tocht rond de 2500 toeren bijkomen.
Het blok heeft coscast kop dus das wel redelijk ok. Tips zijn welkom! Ook over de verkoper eventueel.27 januari 2012 om 18:56 #17983592Zolang de auto niet als zoveelste geslacht word heb ik misschien nog wel een paar tips :vertag
27 januari 2012 om 18:59 #17983593@InjectTheVenom wrote:
Zolang de auto niet als zoveelste geslacht word heb ik misschien nog wel een paar tips :vertag
:thumbdown
27 januari 2012 om 19:05 #17983594@2000 wrote:
@InjectTheVenom wrote:
Zolang de auto niet als zoveelste geslacht word heb ik misschien nog wel een paar tips :vertag
:thumbdown
Ja en?
27 januari 2012 om 19:59 #17983595auto word idd donor en komt hier in te liggen
jammer dat je geent tips wilt geven , opel is opel in mijn ogen.
Iemand die wel tips wil geven , eventueel ook voor inbouw in de kadett alles is welkom.
28 januari 2012 om 08:29 #17983596AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mark wrote:
auto word idd donor en komt hier in te liggen
jammer dat je geent tips wilt geven , opel is opel in mijn ogen.
Iemand die wel tips wil geven , eventueel ook voor inbouw in de kadett alles is welkom.
staat best veel beschreven over ombouwen naar let hier op t forum
dickey nieboer is wel een vertrouwd adres ;)tjah bij een turbo motor moet je in principe
op de zelfde dingen letten als een niet turbo motordus roken ,tikkeren ,mooi rond lopen
makkelijk starten enz enzen mij maakt het niet uit of je een calibra sloopt
voor enkel de motor ;) ;)ben ik zelf ook toe instaat ;)
en de echt mooie calibra turbo,s die wel overblijven
worden meer waardwin win situatie ;) :thumb
28 januari 2012 om 11:15 #17983588@louwe ja mijn idee, had idd al veel opgezocht gaat vast goed komen denk , volgende week maar eens naar de cali kijken want heb liever origineel blok dat draaiend te zien is dan blok op een pallet.
Dus kom er niet onder uit om eentje te demonteren.
En er word weer een kadett turbo geboren ook strak idee in mijn ogen, tis de oude van andre braanker, en die vraagt gewoon om turbo power! king:28 januari 2012 om 15:20 #17983597ik vind een Kadett turbo veel vetter dan een Cali turbo :jerry
Turbo mag nooit roken, of de motor nu warm of koud is.
ook onder het rijden niet.
wat heeft het blok gelopen?kan er nog een testrit mee gedaan worden?
zeker doen dan!
vanaf 2500 toeren indd moet je wel een schop in je rug krijgen :thumb28 januari 2012 om 16:30 #17983598Ja km stand weet ik nog niet tis ene uit 93 en kan idd een test rit meegemaakt worden. Ok dus totaal geen rook uit de turbo, want je leest wel eens rookt na het starten . Heb er zin an , maar wil geen miskoop hebben.
28 januari 2012 om 19:13 #17983599Een tijdje stationair laten draaien, mijn donor begon na een kwartier flink te roken.. Maar ik hang er toch een andere turbo aan… Dus voor mij maakte dat geen zak uit
Jeroen
28 januari 2012 om 19:35 #17983600mijn turbo rookt blauw na een tijdje stationair lopen. doet ie inmiddels al een jaar of 3 :thumb wordt ie tenminste goed gesmeerd :jerry
28 januari 2012 om 20:18 #17983601ok zal het in de gaten , roken is niet goed dan, probeer ook ff langs een garage bedrijf te gaan voor compressie test, moet rond de 12 of hoger zijn toch? Kun je aan de turbo ook iets meten kwa druk ?
28 januari 2012 om 22:49 #17983602je kunt op het turbodrukmetertje kijken wat hij aan druk levert.
volgens mij is dat orgineel iets van een half bar en 0.9 overboost.
maar dat druf ik niet zeker te zeggen!!compressie indd rond de 12 bar :thumb
29 januari 2012 om 00:34 #17983603Nieboer kun je gerust op zijn woord geloven, en als je nog wat anders nodig hebt hij
heeft lang niet alles op markplaats staan.
z’n zolder in eexterzandvoort is ook leuk om te bekijkenstandaard turbodruk is 0,6 bar en 0,9 overboost
29 januari 2012 om 10:32 #17983604Ok ga volgende week kijken , dus wie weet ben ik zaterdag een turbo rijker voor me kadett
29 januari 2012 om 10:44 #17983605Je kan natuurlijk kijken of de motor goed is, maar als je hem toch gaat overbouwen…
Dan zou ik hem persoonlijk toch helemaal uit elkaar trekken en fris maken (pakkingen, zuigerveren etc.).
:hmmz29 januari 2012 om 13:22 #17983606Ja denk ook wel dat dat gaat gebeuren, maar dan is het wel fijn om een motor te hebben die nog in goede conditie is, want je betaald er wel voor natuurlijk.
29 januari 2012 om 13:57 #17983607als je hem uit elkaar gaat trekken heb ik nog wel pakkingen voor je ;)
29 januari 2012 om 19:56 #17983608ha Mark, Ik zie net dat je voor een turbo gaat in je kadett dat moet je zeker doen. :thumbup
Ik heb jou oude kadett ook zo goed als klaar,ik heb dit weekend nog een gereviseerde turbo
erop gedraaid,net zoals alle slangen vervangen voor blauwe siliconen slangen.29 januari 2012 om 20:20 #17983609He kerel ik zeg goed bezig! Ja heb me 16v spul weggedaan en ga de stap toch maar wagen. Post wat foto’s man als je er klaar mee bent, keep up the good work
29 januari 2012 om 20:24 #17983610Komt goed Mark dat ga ik doen.
:thumbup29 januari 2012 om 20:37 #17983611idd frank wij willen foto’s zien hahah!!
30 januari 2012 om 21:04 #17983612Hierbij twee fototjes om Mark een beetje te motiveren.
En ik weet heel zeker dat als mark iets maakt dat het helemaal super word.
Als ik mijn kadett bekijk hoe die onderhanden genomen is door mark
dan zeg ik een ding Petje af Mark :thumbupIk moet nog een paar dingen veranderen de l moet nog in kleur worden gespoten
en ook moet ik nog een blauwe sileconen slang hebben voor de dumpvalve
en dan nog een keer goed poetsen.31 januari 2012 om 10:20 #17983613Hell yeah dikke foto’s Frank ! Staat em goed eej die side skirts en die bumper zo. Die slangen ook en blok helemaal toppie !
31 januari 2012 om 15:24 #17983614AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mark wrote:
Ja denk ook wel dat dat gaat gebeuren, maar dan is het wel fijn om een motor te hebben die nog in goede conditie is, want je betaald er wel voor natuurlijk.
heb je helemaal gelijk in
tjah als je al van plan bent
andere /sterkere delen te gaan monteren dan hoeft het niet een hele frisse dure motor te zijnmaar als je niet al te extreem wild gaan
kun je inderdaad beter 1 kopen die er fris en netjes uitziet en goed loopt :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.