Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Injectoren laten reinigen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2011 om 20:34 #17244640
Weet iemand misschien een plek waar ik de injectoren van mijn z19dth motor kan laten reinigen/reviseren in de omgeving helmond/eindhoven?
29 december 2011 om 10:53 #17965091bosch hasselseweg eindhoven
29 december 2011 om 10:54 #17965092aep
eindhoven30 december 2011 om 19:34 #17965093Is het lastig om die injectors er zelf uit te halen en gaat het vlug kapot?
30 december 2011 om 23:30 #17965094Vaak zitten deze knoert vast, en trek je ze aan barrels als je ze eruit haalt.
Willem
5 januari 2012 om 16:50 #17965096Heeft iemand misschien ervaringen met de helmondse motoren revisie? Ik wil daar mijn injectoren laten reinigen maar ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met dat bedrijf.
7 januari 2012 om 19:27 #17965097:thumbup
7 januari 2012 om 21:39 #17965095Bedrijf ken ik zelf niet, en zo te lezen zijn er weinigen die er ervaring mee hebben..
Zijn er geen ervaringen op internet te vinden over deze garage??
Willem
9 januari 2012 om 22:17 #17965098Ik heb toch besloten om ze er zelf uit te halen, heeft iemand nog goede tips of dingen om op te letten. Ik had wel al gehoord dat als ze niet naar de buitenkant lekken dat ze niet muurvast zitten.
9 januari 2012 om 22:23 #17965099Ze kunnen muur vast zitten, heb het vaak genoeg meegemaakt. Maar ook vaak dat ik ze er zo uit kon trekken.
Je moet gewoon een beetje klooien niet met hamers op gaan slaan of iets., maar met beleid :P beetje draaien en trekken zeg.
of maak een klein slag trekkertje dan komen ze meestal snel los.suc6
9 januari 2012 om 22:32 #17965100Moet je niet zelf mee gaan klooien, je zit namelijk met het sproeibeeld. Dat moet perfect zijn, en dat zie je alleen op een testopstelling.
Heb het eens gedaan op een cursusdag, dan kon je met stelplaatjes de openingsdruk aanpassen. En daarbij veranderde de spuitnevel ook gelijk weer met alles wat je deedt.
Niet iets om zelf uit elkaar te halen dus. Beter een paar tientjes meer uit geven, dan later je motor in puin door een te schrale verneveling van je brandstof.
Elke diesel specialist kun je ze heen brengen, ook reviciebedrijven.
Weet niet waar je weg komt? Ik heb alleen ervaringen met Buchli en heb ook wel eens wat personen naar Urk gestuurd, daar zit ook een zeer goeie dieselspecialist. Alleen niet schrikken als je er komt. Tis een grote bende daar, vergelijkbaar met een sloperij. Maar ze hebben verstand van dieseltechniek. Echt een aanrader.
Het loshalen kan wat lastig zijn….
Maar wat is eigenlijk je probleem?
Lekt ie naar buiten toe? dan redt je het al met enkel nieuwe brandplaatjes.9 januari 2012 om 22:38 #17965101Ik wil ze er zelf uithalen om ze vervolgens te laten testen en als het nodig is te laten vervangen door een ruilinjector.
Ik zit te denken om naar romboutsrevisie te gaan (partner van buchli) in tilburg, ik woon zelf tussen helmond en eindhoven, dus als iemand tips heeft voor een goed bedrijf?
Het probleem is voornamelijk tikken/hard nagelen.
9 januari 2012 om 22:43 #17965102Gewoon netjes nummeren en wegbrengen.
Loshalen stelt niets voor als ze niet lekken idd. ALs ze lekken dan heb je de zwarte troep vast op de motor en dat stinkt behoorlijk. Dat kun je losbikken…maar ook dat is nog goed te doen.Is het tikken/nagelen pas gekomen of vanaf het begin al?
9 januari 2012 om 22:55 #17965103Sinds een jaar ofzo al maar ik erger me er mateloos aan en al het andere heb ik inmiddels al uitgesloten, vandaar nu de verstuivers.
9 januari 2012 om 23:18 #17965104jah dat kunnen idd verstuivers zijn die niet goed werken.
10 januari 2012 om 07:48 #17965105Heet water erover dan kun je ze er makkelijker uittrekken.
10 januari 2012 om 17:20 #17965106Bedankt voor de tips, ik las ook dat het kan voorkomen dat de brandstofpomp kapot gaat bij het ontluchten, is die kans reëel of komt het slechts sporadisch voor?
Moeten ze ook nog echt met een momentsleutel vastgezet worden of gewoon vast is vast?
10 januari 2012 om 21:50 #17965107Ik heb een goede how-to gevonden :)
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=101346″ onclick=”window.open(this.href);return false;10 januari 2012 om 21:56 #17965108Kan je niet de topic plaatseb nu moet ik eerst lid wordeb
@Spacejam wrote:
Ik heb een goede how-to gevonden :)
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=101346″ onclick=”window.open(this.href);return false;Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
10 januari 2012 om 22:00 #17965109Meestal wordt dat niet gewaardeerd door de andere forums.
10 januari 2012 om 22:01 #17965110@Spacejam wrote:
Bedankt voor de tips, ik las ook dat het kan voorkomen dat de brandstofpomp kapot gaat bij het ontluchten, is die kans reëel of komt het slechts sporadisch voor?
Moeten ze ook nog echt met een momentsleutel vastgezet worden of gewoon vast is vast?
Officieel met de momentsleutel. Maar uit mijn ervaring weet ik dat dat nog te los is.
Ik probeer ze zo strak mogelijk te draaien, want als ie te los is gaat ie lekken.Brandstofpomp ontluchten hoeft haast niet meer bij deze motoren, zijn nagenoeg zelfontluchters. Kun je niet heel veel aan doen.
Meestal is het starten en lopen, alleen moet je dan niet gelijk gas willen geven, laat hem gewoon rustig stationair draaien.
Mischien een beetje startpiloot gebruiken om hem wat sneller aan te laten slaan.Heb het wel eens gehoord dat een pomp droog gelopen was tijdens ontluchten. Maar dat was bij een ouderwetse dieselmotor.
10 januari 2012 om 22:06 #17965111Oke, dus gewoon met gezond verstand moet het goed komen, niet net als bij een cilinderkop dat alles exact vastgedraaid moet worden. Er wordt ook aangeraden om de brandstof leidingen ter vervangen naar de commonrail, dat zou een kostenpost zijn van 120euro extra. Dit zou denk ik ook wel erna alsnog kunnen als hij blijkt te lekken lijkt me.
11 januari 2012 om 19:51 #17965112Net ook even gekeken met de op-com, injector 3+4 geven behoorlijke afwijkingen (-3,5), wat vrij fors is, dat zijn ook precies de verstuivers die het meeste geluid maken. Misschien maar gewoon 4 nieuwe(gereviseerde) plaatsen…
16 januari 2012 om 13:02 #17965113Het vervangen is gelukt de eerste zat behoorlijk vast maar uiteindelijk gingen ze allemaal los, ik was er 1,5uur in totaal mee bezig geweest. Het was wel enorm lastig om die schachten in de cilinderkop schoon te maken, met een schroevendraaier, doek en compressor is het uiteindelijk wel redelijk goed gelukt. De eerste drie waren gitzwart aan de onderkant en de 4e was een beetje geroest aan de onderkant :wtf
De motor loopt nu weer goed. één verstuiver heeft nog een afwijking van 0,7mg per slag. Valt dit binnen de marge?
23 januari 2012 om 19:51 #17965114Het brandstofverbruik is ook aanzienlijk omlaag gegaan (met 0,8l/100km omlaag).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.