Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C2.0XE start slecht.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2011 om 16:02 #17244564
Motor start slecht. Moet vaak pompend met het gaspedaal gestart worden. Dit hoort natuurlijk niet. Soms verzuipt hij, dus hij krijgt wel brandstof. Soms knalt hij in de uitlaat, maar start op een gegeven moment wel. Als hij dan loopt blijft hij soms statiomair draaien, maar als je dan gas geeft “verslikt” de motor zich en soms gaat hij vanzelf van stationair naar 2000 toeren en valt dan op een gegeven moment weer terug naar stationair. Ik verdenk een temperatuursensor. De enige die ik weet zit op het thermostaathuis of zitten er nog meer temperatuursensoren op. Of zou het toch nog iets anders kunnen zijn?
27 december 2011 om 13:20 #17963743Vandaag bougies vervangen en de temperatuursensor. Auto start normaal en loopt normaal stationair. Alleen als je wat snel het gas intrapt “verslikt” de motor zich. Hij hapert, dreigt af te slaan en steigt dan in toeren. Ik heb de aansluiting van de gaskleppositiesensor los getrokken, maar geen verschil. Vervolgens aansluiting LMM losgetrokken. De eerste keer viel de motor stil, maar de tweede keer bleef de motor gewoon doorlopen, maar verder geen verschil. Hoort de motor stil te vallen als je de LMM lostrekt of niet? Iemand nog goede ideeen wat het “verslikken” kan zijn.
27 december 2011 om 14:42 #17963744Je lamda sensor zou ook dit soort problemen kunnen geven.
27 december 2011 om 17:33 #17963745heb je rotor of DIS ontsteking?
gare roter/verdelerkap
gare bougiekabelsbougiekabels kun je doormeten met een ohm meter.
moet rond de 5Kohm liggen27 december 2011 om 18:23 #17963746@Haasje17 wrote:
Je lamda sensor zou ook dit soort problemen kunnen geven.
Katalysator is er uit. Blijft de lambda dat gewoon werken?
@GSI Racer wrote:
heb je rotor of DIS ontsteking?
gare roter/verdelerkap
gare bougiekabelsbougiekabels kun je doormeten met een ohm meter.
moet rond de 5Kohm liggenIk heb rotor ontsteking. Ik zal morgen eens de rotor/verdeelkap bekijken en de kabels doormeten.
27 december 2011 om 18:34 #17963747Lambda blijft dan gewoon werken. Tenzij je hem uitgeloten hebt door je ecu aan te passen of een cheater te plaatsen.
27 december 2011 om 22:40 #17963748Gaskleppositiesensor los trekken geen verschil is dus niet goed heh. Dit zou zeker wel verschil moeten maken bij stationair. Meet hem eens door, is een super simpele schakelaar namelijk….
Best is het om ook de bedrading mee te pakken, maar je kan eerst even simpel de schakelaar zelf uitsluiten natuurlijk.
Lambda kan gewoon zonder kat en stekker kan kort even los gehaald worden zonder direct een storing te krijgen. Bij echt rijden zonder lambda (wel aan te raden zonde kat) kun je de ECU de lambda laten overbruggen door pin 20 aan de massa te knopen. Let wel even op dat het mengsel (CO waarde) dan handmatig afgeregeld moet worden op de stelschroef op de LMM.
29 december 2011 om 12:44 #17963749Stelschroef op de LMM? :hmmz
29 december 2011 om 12:48 #17963750alleen de 20XE motoren hadden een stelschroef op de LMM
toen overgestapt werd naar een C20xe, en dus een lambda sonde toegevoegd werd, hebben ze die laten vervallenals je naar de LMM kijkt, zie je naast de stekker een soort van ding uitsteken, als je die aan de voorkant openwerkt heb je die schroef weer gevonden
ik zeg: NIET DOEN! je cpu kan er niet tegen(geloof mij dat ding gaat alleen maar beroerder lopen), enne met lambda zonder kat rijden kan geen kwaad
verslikken kan idd komen door een kapotte gasklepschakelaar, maar ook door een lekkende brandstofdrukregelaar, kapotte LMM of ergens een lekke vacuumslang
29 december 2011 om 21:46 #17963751@Vinci wrote:
Gaskleppositiesensor los trekken geen verschil is dus niet goed heh. Dit zou zeker wel verschil moeten maken bij stationair. Meet hem eens door, is een super simpele schakelaar namelijk….
Ik bedoelde te zeggen dat het lostrekken van de gaskleppositiesensor wel verschil maakt in de stationaire loop, maar het “verslikken” bleef het zelfde.
Ik heb de bougiekabels doorgemeten, de weerstand was tussen 1580 en 2720 ohm, afhankelijk van de lengte van de kabel.
30 december 2011 om 17:20 #17963752bougiekabels zijn dus goed.
zo lang de weerstand maar niet megahoog is11 januari 2012 om 21:18 #17963753Jouw omschrijving van de kwaal is hetzelfde als bij die van mij, en als die warm is doet hij het minder dat inslikken bij jou ook? . Ben er nog niet achter wat het is. Ben benieuwd of het dezelfde oorzaak is. Bij mij zit er Dis 2.8 ontsteking op en ligt in een c kadett.
Gr. Harald
11 januari 2012 om 22:37 #17963754Die van mij had tot voorkort ook als hij koud was dat hij af en toe even inhield, maar heb net allemaal nieuwe slangen er op gezet en ontdekte dat de inlaat verwarming verstopt zat. Heb die nu weer gangbaar (die banjo koppeling vervangen) en er loopt weer koelvloeistof door en probleem is weg!
16 januari 2012 om 21:27 #17963755Is het niet die sok van de sfi naar de lmm deze scheurt vaak als je een powerfilter erop heb of hij droogt uit en scheur onder bij de grote slangen klem.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.