Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › gevonden op vauxhall forum
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2011 om 19:40 #17244388
Zopas gevonden op het Vauxhall forum.
Daar sluiten ze de recirc.valve aan op de brandstofdruk regelaar , de rest van de vacuumleiding op de boost control sensor achteraan op de vacuumbox word afgesloten .
Heeft iemand dit hier al gedaan ?http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=8368&page=7″ onclick=”window.open(this.href);return false;
20 december 2011 om 23:05 #17961690Je kan het uittesten. Ik lees dat het hun goed bevalt.
21 december 2011 om 01:33 #17961691Ja… klinkt logisch… morgen es ff testen.
21 december 2011 om 08:13 #17961692Laat ff weten wat je er van vind Baas j. :D
21 december 2011 om 12:47 #17961693Wat ik er ook van uit maak is , dat als je de recirc.valve afsluit dat dit slecht is voor je turbo .
21 december 2011 om 12:51 #17961694dat zou toch niet zo’n probleem moeten zijn zolang die maar een externe dumpvalve heeft :hmmz
21 december 2011 om 22:55 #17961695Ik heb dit een tijdje terug gedaan :).
auto reageert veel vlotter op gas dus zeker een flinke winst.Mijne is nu Gasklep Vacuum->T-Splitsing naar FPR en OEM RV.
22 december 2011 om 00:00 #17961696Dat is dan anders dan op dat forum staat?
22 december 2011 om 13:28 #17961697Ook maar ff gedaan bij de coupe (te koop ;) ) maar merk er niet heel veel van, maar het vacuum traject is een stuk korter geworden, afblaas is wel wat harder en sneller king:
23 december 2011 om 12:20 #17961698Ik heb mijn oem dv afgesloten, vraag me af of t ook werkt als ik gasklep vacuum->t stuk FPR -> externe dv zo aansluit? Gr
23 december 2011 om 12:58 #17961699@Rickb87 , U bedoeld de externe dv aansluiten op de FPR ?
23 december 2011 om 13:24 #17961700@ belgium turbo: ja, mijn originele heb ik een spacer tussen geplaatst dus die doet t niet meer:)
23 december 2011 om 19:15 #17961689Ik heb de mod vanavond uitgevoerd, dus vanaf spruitstuk naar fpr en dan externe dv, dus solenoid en vaccuumbox doen niet meer mee. De auto is veel soepeler en veel feller, ik vond m altijd nog een beetje sompig na mn motor ombouw maar t lijkt nu wel op een hele andere auto! Mn storing is er ook uit, dus geen vol boost meer als ik normaal optrek, echt een aanradertje dit!
24 december 2011 om 11:52 #17961701@ Rickb87
Kun jij daar ff een mooie tekening van maken met paint, net zoals opt aoc.com?? :kewlpics24 december 2011 om 13:06 #17961702Kijk zo helpen elkaar weer verder :D :D :D
@Rickb87 , idd een paar foto’s of een tekening (schets) zou wel handig zijn ;)24 december 2011 om 15:50 #17961703natuurlijk kan dat :D, hier de schets (oe dv kan uiteraard ook gewoon naar externe dv.
En hier dan de foto’s hoe t er in t echie uit ziet:
zwarte vacuumslang (dunne slangetje) vanaf je inlaatspruitstuk (ziet er miss anders uit dan de originele want heb er 1 van EDS)
Dan T stukje plaatsen en aansluiten externe dv
En dan kan je m aan je benzine regelaar koppelen en klaar is kees, ik heb daartussen nog een t-stuk zitten voor mn turbodrukmeter (doorzichtige slang), als je evt nog een recircvalve hebt, gewoon t-stuk plaatsen en kun je daarheen ook nog een slang trekken. Ik heb deze afgesloten dus heb daar geen foto’s van
Foto’s van t geheel
Hierdoor doen dus de vacuumbox en solenoid niet meer mee waardoor t vacuumtraject aanzienlijk korter word en mijn auto veel directer en feller is geworden omdat ik een hoop gezeik had met die solenoid achterop. Hoop dat jullie hier genoeg aan hebben, gr Rick
24 december 2011 om 21:45 #17961704Dank u Rickb87 , goeie schets en duidelijke foto’s .
Hier hebben we allemaal wel vast iets aan .Thanks :D :D
25 december 2011 om 09:02 #17961705Kijk eens aan :thumb
Rick bedankt he25 december 2011 om 15:39 #17961706ziet er logisch uit. Wat doet die solenoid eigenlijk? is dat het apparaatje wat zo tikt?
Ik denk dat ik dit ook eens ga proberen.
thanks voor de uitleg!25 december 2011 om 22:08 #17961707is het apparaatje op je vacuumbox achter het motorblok denk ik.
25 december 2011 om 22:31 #17961708Zoals die laatste foto zo zit dat toch dan al als je ook met externe DV rijdt? Ik kan er zo niet echt wijs uit worden nog…….. Wat zou ik tov nu anders moeten doen?
25 december 2011 om 23:39 #17961709@opeltje16Vsport wrote:
ziet er logisch uit. Wat doet die solenoid eigenlijk? is dat het apparaatje wat zo tikt?
Ik denk dat ik dit ook eens ga proberen.
thanks voor de uitleg!Ja soms hoor je m wel is, de solenoid regelt de boost in de 1 ste en 2de versnelling als ik t goed zeg, zodat je in de 1ste en 2de niet gelijk volle boost krijgt en er dus “makkelijker” mee weg te rijden is als er een leek in de auto zit die niet vaak met hogere vermogens rijd.
25 december 2011 om 23:40 #17961710@belgium turbo wrote:
is het apparaatje op je vacuumbox achter het motorblok denk ik.
Juistem en vac box
25 december 2011 om 23:43 #17961711@frank de jonge wrote:
Zoals die laatste foto zo zit dat toch dan al als je ook met externe DV rijdt? Ik kan er zo niet echt wijs uit worden nog…….. Wat zou ik tov nu anders moeten doen?
Bij mij liep die eerst vanaf externe dv naar solenoid en die van het inlaat spruitstuk ook naar de solenoid, nu zit inlaat vacuum direct naar dv
24 januari 2012 om 16:37 #17961712Ik ga deze mod ook effe uitvoeren , nu wil ik blauwe silicone slangen gebruiken voor het vacuum traject .
Welke is de diameter hiervan ? Dacht 3 of 4mm . -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.